simpel playout laatste 10 tracks

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..

Moderator: admin6

Plaats reactie
Echtwel

simpel playout laatste 10 tracks

Bericht door Echtwel »

Beste freaks voor mijn zondagmiddag project zoek ik een simpel playout /playlist die de laatste 10 gedraaid tracks laat zien.
Ik heb van de knip en plak generatie dus niet te moeilijk
Via winampnederland had ik wat php bestanden gevonden maar deze hellaas niet aan de praat gekregen.
Dus richt ik mij nu op mij mede radiofreak.
Ik wil de laatste 10 of 15 nummer laten zien via een html pagina of hier een script in hangen
Wie heeft er een werkende voorbeeld of een goede url die ik kan "lenen" voor mij hobby Bobby project -bier
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)

tspronsen

Re: simpel playout laatste 10 tracks

Bericht door tspronsen »

Ik denk dat je iets vollediger moet zijn met wat je wilt, want op basis van je tekst is het moeilijk te ontcijferen of je nu playout software zoekt of een manier om op je website de laatste 10 gedraaide platen te tonen.

Als het om dat laatste gaat is het van belang om te weten met welke software je gebruikt. Welke 10 platen voor het laatst gedraaid zijn moet immers ergens vandaan komen. Veel playout software hebben een mogelijkheid om zelf een HTML bestand te genereren en via een FTP op de webserver te plaatsen. Of playout software kan een URL op je website aanroepen waarbij de artiest en titel in een database op je webserver wordt opgeslagen.

Een andere manier is om die informatie via je streamingserver te krijgen. Het grote voordeel hiervan is dat als je ooit van playout wisselt de laatste X platen gewoon op je website getoond blijven worden. Ook als je met meer mensen gaat uitzenden (dus met verschillende playouts) werkt het ook. Uit mijn hoofd kun je in Icecast alleen de huidige plaat opvragen en bij Shoutcast ook de laatste X platen. Het maakt dus uit welke streamserver je gebruikt als je het op die manier wilt doen.

Bij Centovacast zitten o.a. wat widgets om de laatste X gespeelde tracks op je website te laten zien.

In het verleden heb ik gebruik gemaakt van HERO Radio player in combinatie met Shoutcast. Deze player toont niet alleen de laatste X gespeelde tracks maar ook een afbeelding (albumhoes) van de track/artiest. Maar ze brachten soms wekelijks updates uit dat ik een beetje moe werd van al het updaten dat ik iets anders ben gaan gebruiken.

jessica

Bericht door jessica »

Waar speel je die muziek af. Soms zijn er kant en klare Api's beschikbaar.

nostalgia

Bericht door nostalgia »

Meld je radio aan bij https://onlineradiobox.com/
Daar heb je de mogelijkheid een playlist tot max 1 week op je website te plaatsen.
Kijk maar eens rond bij andere radio's daar.

Plaats reactie