Bezuinigingen bij omroep NH

Discussieer over de regionale omroepen

Moderator: admin6

Marco79

Re: Bezuinigingen bij omroep NH

Bericht door Marco79 »

Dan heb je nog nooit in de avond geluisterd. Een aantal programma's is gepresenteerd met 'algemene' voicetracks. Tijdloos, geen aankondiging.

Niet meer dan de inhoud van een jingle.

LokaleSter

Bericht door LokaleSter »

Marco79 schreef:
13 jan 2020 11:12
Dan heb je nog nooit in de avond geluisterd. Een aantal programma's is gepresenteerd met 'algemene' voicetracks. Tijdloos, geen aankondiging.

Niet meer dan de inhoud van een jingle.
Klopt, luister zelden naar NH.

Afgaande op jouw argument dat het algemene 'voicetracks' zijn, tijdloos en zonder aankondiging, dan zijn het sweepers. Ook niets mis mee. Vind het wel een creatieve oplossing eigenlijk.

Orange

Bericht door Orange »

LokaleSter schreef:
13 jan 2020 00:37
Orange schreef:
12 jan 2020 21:34
LokaleSter schreef:
12 jan 2020 01:29
Het verbaasd me niet dat NH radio snijd in titels en radiomakers. De meeste regionale omroepen hebben gepresenteerde programma's tot 18:00 of 19:00 uur, bij NH Radio is dat tot middernacht.
De avondprogrammering is naar ik begrepen heb door vrijwilligers. De kosten voor die programma's zijn dus zeer beperkt.
En door vast personeel. Kost dus ook niets extra’s.
Dat kost zeker wel geld, of beter gezegd: als dat zo is dan betekent dat dat zij minder tijd kunnen besteden aan andere werkzaamheden. Maar ik heb begrepen dat bijvoorbeeld Arjan Snijders zijn programma in de avond 'in eigen tijd' doet. Ik neem aan dat dat voor alle medewerkers geldt die ook in de avond een programma doen.

De podcast van Patrick Kicken met Arjan Snijders is het beluisteren waard. Arjan heeft veel interessants te vertellen.

LokaleSter

Orange schreef:
13 jan 2020 17:11
LokaleSter schreef:
13 jan 2020 00:37
Orange schreef:
12 jan 2020 21:34

De avondprogrammering is naar ik begrepen heb door vrijwilligers. De kosten voor die programma's zijn dus zeer beperkt.
En door vast personeel. Kost dus ook niets extra’s.
Dat kost zeker wel geld, of beter gezegd: als dat zo is dan betekent dat dat zij minder tijd kunnen besteden aan andere werkzaamheden. Maar ik heb begrepen dat bijvoorbeeld Arjan Snijders zijn programma in de avond 'in eigen tijd' doet. Ik neem aan dat dat voor alle medewerkers geldt die ook in de avond een programma doen.

De podcast van Patrick Kicken met Arjan Snijders is het beluisteren waard. Arjan heeft veel interessants te vertellen.
Dat ligt aan het contract. Als ze een vast salaris krijgen om bepaald werk te doen, ongeacht het aantal uren dat er voor nodig is. Dan kost het geen cent extra, dan is het gewoon onderdeel van hun werkzaamheden.

Ga die podcast nog eens luisteren. Ben benieuwd.

froz0

Bericht door froz0 »

Ook Bart Slim gaat dus eind deze maand weg bij NH Radio..

Marco79

Bericht door Marco79 »

Daar staat nu wel een vacature voor uit. Bart wilde niet vast, maar tijdelijk dit doen. Tijdelijk werd wel wat langer.

froz0

Bericht door froz0 »

Marco79 schreef:
16 jan 2020 14:18
Daar staat nu wel een vacature voor uit. Bart wilde niet vast, maar tijdelijk dit doen. Tijdelijk werd wel wat langer.
Klopt, maar zal hem wel missen, heerlijke humor heeft Bart.. gewoon toffe gast ook. Maar hij wilde 's ochtends thuis zijn voor zijn dochter en zoon. En kan hem geen ongelijk geven. Op een houtje bijten hoeft hij niet :)

Marco79

Bericht door Marco79 »

Een ochtendshow is ook niks voor een avondmens. Dan is de wekker om heel vroeg een hel. Mooie stem, goede radiomaker. De ochtend bij NH is de laatste jaren veel veranderd. Peter Maarsen, Wendy Duivenvoorde... wie heeft er nog meer gezeten? Op vrijdag nog enige tijd Aldith Hunkar en Hans Smit. Een hoop wisselingen.

De rest van de dagprogrammering is redelijk constant.

froz0

Bericht door froz0 »

Marco79 schreef:
16 jan 2020 18:51
Een ochtendshow is ook niks voor een avondmens. Dan is de wekker om heel vroeg een hel. Mooie stem, goede radiomaker. De ochtend bij NH is de laatste jaren veel veranderd. Peter Maarsen, Wendy Duivenvoorde... wie heeft er nog meer gezeten? Op vrijdag nog enige tijd Aldith Hunkar en Hans Smit. Een hoop wisselingen.

De rest van de dagprogrammering is redelijk constant.
Het duo jeanne en bart is wel een ijzersterk duo hoor, jeanne die ook geen blad voor haar mond neemt :) ze hebben van Arjan alle vrijheid gekregen voor hun ochtendprogramma, En jeanne op vrijdag met rob ook sterk duo.. Rob heeft net weer even een ander soort humor dan Bart..

Marco79

Bericht door Marco79 »

Vanaf 5 januari komt NH Radio elke zondag van 14 tot 18 uur een nieuw programma op NH Radio met muziek van en uit Noord-Holland. Niet alleen de vorm, maar ook de naam lijkt op het 100% NL-radiostation: 100% NH. 100% NH wordt gepresenteerd door Tommas Eggens. Noordhollandse artiesten zullen in dit programma aan bod komen. (via Spreekbuis.nl).

Gaat wel alle kanten op bij NH Radio de laatste tijd. Iemand dit al gehoord?

Tommas zit toch tegenwoordig bij Dolfijn?
https://www.facebook.com/mschakel/posts ... &__tn__=-R

LokaleSter

Zouden meer radiostations moeten doen. Aandacht besteden aan muziek uit het kerngebied.

Satfreak13

Bericht door Satfreak13 »

LokaleSter schreef:
13 jan 2020 10:43
Het doel van voicetracks is dat je de indruk wil wekken dat het programma live gepresenteerd wordt. Hergebruik is dus onmogelijk, want dan gaan de luisteraars dat herkennen.
In tegenstelling tot jingles gebruik je een voicetrack eenmalig en zal je ze dus voor ieder programma overnieuw moeten inspreken.
Je bewering klopt niet met de feiten.

LokaleSter

Satfreak13 schreef:
19 jan 2020 17:20
LokaleSter schreef:
Het doel van voicetracks is dat je de indruk wil wekken dat het programma live gepresenteerd wordt. Hergebruik is dus onmogelijk, want dan gaan de luisteraars dat herkennen.
In tegenstelling tot jingles gebruik je een voicetrack eenmalig en zal je ze dus voor ieder programma overnieuw moeten inspreken.
Verklaar je nader. Wat klopt er niet?

Satfreak13

Bericht door Satfreak13 »

LokaleSter schreef:
19 jan 2020 21:19
Satfreak13 schreef:
LokaleSter schreef:
Ik zie dat het antwoord inmiddels al door anderen is gegeven hierboven.

Zou je je toon een beetje willen matigen?

LokaleSter

Satfreak13 schreef:
20 jan 2020 20:13
LokaleSter schreef:
19 jan 2020 21:19
Satfreak13 schreef:

Ik zie dat het antwoord inmiddels al door anderen is gegeven hierboven.

Zou je je toon een beetje willen matigen?
Mijn toon matigen? Beledig ik je? Doe ik iets anders verkeerd? Verklaar je nader, want ik weet niet wat het probleem is.

Plaats reactie