Tom Mulder overleden

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Phoenix

Tom Mulder overleden

Bericht door Phoenix »

Voormalig radio-dj Tom Mulder is overleden op 72-jarige leeftijd. Dat heeft oud-Radio 10-directeur Erik de Zwart laten weten.

Mulder begon in 1969 bij Radio Veronica onder het pseudoniem Klaas Vaak. Na enkele jaren stapte hij over naar de TROS, waar hij de programma's Vijftig pop of een envelop en De Havermoutshow presenteerde.
12-04-2020

De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel.

Echtwel

Re: Tom Mulder overleden

Bericht door Echtwel »

Arme Tom ,R.I.P.
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)

Moorkop

Bericht door Moorkop »

"De hits zijn goud, de koffie is bruin", was zijn gevleugelde uitspraak.

Oortjes

Bericht door Oortjes »

Triest, te jong. Ik ken hem voornamelijk van zijn ochtendshow bij Radio 10 Gold, wat ik destijds een goede show vond. Sterkte voor de familie en naasten.
Rock 'n roll is better than music!

Marco79

Bericht door Marco79 »

Paar keer mogen ontmoeten, geweldige man. Wat een drive en gevoel voor radio. Een absolute vakman.

ransbeek

Bericht door ransbeek »

Hij was een echt vakman, geen makkelijk figuur in de omgang binnen het radiomilieu. Maar hij was een vakman tot in de puntjes. R.I.P. en sterkte aan familie, vrienden, kennissen. Ik zal mij Tom herinneren van zijn fijne programma's op Radio 10 Gold. De eenvoud en verfijnde interventies van korte duur waren datgene wat het station zo enorm populair maakte, dankzij Tom. Rust zacht Mister Mulder.

density1

Bericht door density1 »

Opmerkelijk dat 1 man het voor elkaar kreeg om alle DJ's hetzelfde te laten klinken qua intonatie. Ik heb het dan over Radio 10 Gold. Dat gebeurde destijds alleen bij de zeezender Radio Veronica, toen klonk elke DJ zoals Rob Out...
R.I.P.

zendmast15

Bericht door zendmast15 »

Ik ben er zeer van ontdaan. De luisteraar stond bij Tom altijd centraal. Iets dat al lang geleden uit het oog is geraakt in de media. Een uitzonderlijk vakman, wat hij ook verlangde van anderen. Heeft zoveel betekend voor de media en zeer zeker Radio 10 Gold/FM. Door ziekte was het leven van Tom sinds 2004 vaak een drama en werd hij van zijn grote liefde de radio gerukt, wat werkelijk vreselijk voor hem was. Rust zacht Tom...
Zet de radio aan!

Pot

Bericht door Pot »

Tom Mulder in zijn jonge jaren weet ik weinig van. Alleen dat hij samen met Dave Donkervoort / de 'golden girls' (oa René Verkerk) de ochtend deed op Radio 10 FM staat me nog wat van bij. Ook namens mij, veel sterkte aan de nabestaanden.
Oren open!

rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

Jingleweb heeft een 14 minuten (!) lange compilatie met Tom Mulder jingles online gezet:

https://soundcloud.com/jingleweb/tom-mu ... le-hommage
Offtopic is het nieuwe ontopic.

Osker

Bericht door Osker »

Toen ik radio ontdekte deed Mulder 50 pop en de Havermout show. Radio met een lach, eens per week keek je daar naar uit.
Hij draaide in de kersttijd André Hazes/met kerst ben ik alleen
<Tom Mulder stem aan> Dit was André de Haas, met Met kerst ben ik een peen.<Tom Mulder stem uit>
Held, goede reis Tom.

perikelen

Bericht door perikelen »

Moorkop schreef:
09 jan 2020 19:27
"De hits zijn goud, de koffie is bruin", was zijn gevleugelde uitspraak.
Gevolgd door: "en het salaris zwart." Wat heeft deze man een stempel op de radiogeschiedenis gedrukt. :cry:
Tot zover deze digitaal gedistribueerde uiting van mijn virtuele mening...

castmember

Bericht door castmember »

De naam deed bij mijn niet gelijk een belletje rinkelen, tot je ging kijken (en horen) wat hij allemaal gedaan heeft, en toen schrok ik er wel even van. En wat al gezegd is, veel te jong heen gegaan!
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

Christian De La Rue

Bericht door Christian De La Rue »

zendmast15 schreef:
09 jan 2020 21:11
Ik ben er zeer van ontdaan. De luisteraar stond bij Tom altijd centraal. Iets dat al lang geleden uit het oog is geraakt in de media. Een uitzonderlijk vakman, wat hij ook verlangde van anderen. Heeft zoveel betekend voor de media en zeer zeker Radio 10 Gold/FM. Door ziekte was het leven van Tom sinds 2004 vaak een drama en werd hij van zijn grote liefde de radio gerukt, wat werkelijk vreselijk voor hem was. Rust zacht Tom...
Inderdaad, bij Tom Mulder stond de luisteraar centraal. Dat is nu wel even anders, meestal, helaas... 's Morgens krijgen we meestal ikke-ikke-ik te horen op de radio (ook op 10, jammer). Geef de radio weer één man of vrouw in de studio met zijn of haar muziek, en enkele verfijnde interventies.

hanilascoltatore

Bericht door hanilascoltatore »

Nu een programma van hem op Extra Gold.
Laat Ons Luisteren!

Plaats reactie