Persoonlijke Grootste Radiomaker Aller Tijden

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Herman ven Schippers

Persoonlijke Grootste Radiomaker Aller Tijden

Bericht door Herman ven Schippers » 31 okt 2019 18:39

Leuk, zo'n door een vakjury samengesteld lijstje.

Maar, wat is jouw top 5? Gewoon, op persoonlijke smaak, niet omdat bepaalde radiomakers er in moeten staan.

1- | Rob Stenders |

Rob is alles wat ik in een DJ zoek; ontzettend grappig, kennis van zaken en een eigen mening.

2 - | Giel Beelen |

De Giel Beelen uit de hoogtijdagen van 3FM en Serious Request is voor mij een absolute held, menig maal eerder uit de kroeg vertrokken om de Freaknacht te kunnen kijken. Iemand die toen zijn tijd qua interactie al ver vooruit was.

3 - | Ruud de Wild |

Irritante beroepschaoot, zonder dat het hinderlijk irritant wordt.

4 - | Gerard Ekdom |

Iemand die op basis van aanstekelijke enthousiasme mij van zoveel liedjes heeft laten houden.

5 - | Timur Perlin |

Een radiomaker die van niets, iets kan maken. De kunst om goede radio heel simpel te laten lijken, verstaat hij als geen ander. Mits de setting en de tijd klopt, zoals de weekendshows.

Janno

Re: Persoonlijke Grootste Radiomaker Aller Tijden

Bericht door Janno » 31 okt 2019 19:23

Rob Stenders van 1 t/m 5 mag zeker niet? :D

In dat geval:

1. Rob Stenders. Redenen zijn door topicstarter prima verwoord.

2. Tom Collins. Uit jeugdsentiment. Tom viel vooral op door zijn taalgebruik met mooie volzinnen, een verademing tussen zijn tijdgenoten.

3. Willem van Kooten alias Joost den Draaier. Omdat hij een nieuwe manier van radiomaken in Nederland heeft geïntroduceerd en belangrijke zaken heeft toegevoegd, zoals de top 40.

4. Lex Harding. Heeft meerdere generaties lang aan de radiotop gestaan en leerde mij dat er nog andere muziek bestond naast de top 40.

5. Felix Meurders. Omdat hij niet van de radio te slaan is en dat nog steeds verdomd goed doet ook.

Alles puur persoonlijke smaak uiteraard, dus niet te bediscussiëren.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 31 okt 2019 19:41

Mijn Top 5:
1. Bart van Leeuwen
2. Arjen Grolleman
3. Lex Harding
4. Alfred Lagarde
5. Dave Donkervoort

Veelzijdigheid, creativiteit en impact op de Nederlandse radio zijn mijn overwegingen.
Rock 'n roll is better than music!

Ingebruik

Bericht door Ingebruik » 31 okt 2019 20:08

Ik ben niet zo van rangordes etc. maar als ik 5 radiomakers moet noemen die voor mij persoonlijk de top vormen zouden dat in willekeurige volgorde zijn:

- Timur Perlin
Zijn eerlijkheid, wat onhandige stijl, zijn stemgebruik en humor maken het voor mij een van meest prettig luisterbare jocks. Voor de weekendshows op 3FM schakelde ik bewust in. Als ik nu in de ochtend in het weekend onderweg ben (ander leven ondertussen :D ) geldt hetzelfde.

- Mark vd Akker
Uren nachtrust aan geschonken toen hij op Yorin FM zat. Mooie gesprekken met bellers, humor, beetje verwardheid en opmerkelijke platen tussendoor. Altijd een feest om te horen.

- Robert Jensen
Maar dan vooral in de tijd van 'De Ochtenkroeg' op Veronica FM, onderweg naar school en bijbaantje onwijs van genoten. Heeft mijn liefde voor radio zeker helpen aanwakkeren. Humor, snelheid, gevatheid etc. Samen met Jan en Edwin een mooi trio. Begin deze eeuw ook nog wel ok, maar snel bergafwaarts gegaan helaas.

- Ruud de Wild
Zoals gezegd, koning van chaotische en ongemakkelijke radio. Maar je blijft toch luisteren. Je neemt het gehakkel voor lief. Was op 3FM met Jeroen en Sander een gouden trio, dat was ook zijn creatieve glorietijd wat mij betreft. Maar ik luister nog steeds graag, voor mij de leukste middagshow vandaag de dag.

- Bas van Werven
Prettig wakker worden, al vele jaren. Ook voor z'n uitstapje naar de PO. Nieuws hoeft niet zwaar (ja ja..) en stijf gebracht te worden. Kan met snelheid, vleugje humor en cynisme. In een kort tijdsbestek weer bij.

LokaleSter

Bericht door LokaleSter » 31 okt 2019 21:12

Een top 5. Dat is nog best lastig, maar ik ga het proberen. Mijn persoonlijke lijst;

1. Edwin Evers

Edwin Evers is de enige radiomaker die een miljoenenpubliek wist aan te spreken in een tijd dat hij concurrentie had van pakweg 40 andere radioprogramma's op hetzelfde tijdstip.

2. Rick van Velthuysen

Geniaal radiomaker, oog voor talent, leeft voor radio.

3. Jan Roos

Hysterische druktemaker, weet journalistiek op een uiterst amusante manier te brengen.

4. Erik-Jan Rosendahl

De meest spraakmakende sidekick van Nederland.

5. Peter Koenders

Een soort lokale Edwin Evers die veel jongeren liet afstemmen op de lokale omroep.

jessica

Bericht door jessica » 31 okt 2019 21:15

Rob Stenders: Luister ik eigenlijk al heel mijn leven naar. Scherp, tegendraads en enorme kennis van muziek en liefhebber.

Felix Meurders: Hele fijne stem, prettige radiomaker en altijd enthousiast.

Frits Spits: Grote inspirator, heel erg creatief vooral met zijn spelletjes en steunfonds. Taalvirtuoos en opgewekt. Vooral Avondspits.

Alfred Lagarde: Ging altijd naar hem kijken in Countdown Cafe. Andere gingen voor de artiesten ik ging voor hem. Schitterende stem. Ongeevenaard. Veel te vroeg overleden.

Jeroen Soer: Ook veel te vroeg overleden. Ik luisterde altijd graag naar zijn programma's vooral op KX. Had zelf een hele andere muzieksmaak, dan radio10 wat hij is gestart. Ik hield sowieso heel erg van zijn stem en ook van zijn cynische soms grumpy manier van presenteren. Heerlijke radiomaker.

Janno

Bericht door Janno » 31 okt 2019 21:23

Ik kan me in Jessica's lijstje ook goed vinden.

dommelvolk

Bericht door dommelvolk » 01 nov 2019 09:44

1 Ferry Maat

2 Bart van Leeuwen

3 Felix Meurders

4 Rob Stenders

5 Gerard Ekdom

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht » 01 nov 2019 10:17

1) Edwin Evers, weet als geen ander een hele fijne sfeer op de radio neer te zetten.
2) Rob Stenders, veelzijdige radiomaker; van muziekradio op radio 2 tot personality radio op 3fm, met bovendien een echte eigen stijl en vaak originele invalshoeken en items.
3) Gerard Ekdom; maar weinig jocks kunnen zo gepassioneerd en boeiend over muziek vertellen.
4) Rob van Someren, weet net als Evers een hoop sfeer in zijn programma te brengen, en ken maar weinig djs die een programma maken met zoveel interactie.
5) Jack van Gelder, maakte luisteren naar wedstrijden van Oranje een belevenis opzich.

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 » 01 nov 2019 10:49

1 Rob Stenders (alles is al gezegd)
2 Arjen Grolleman (wat een gat liet hij achter)
3 Rob van Someren (al jaren een topshow met Somertijd)
4 Mark van der Molen (Heeft zich na overlijden Grolleman goed staande gehouden, Somertijd met succes staande gehouden bij hartproblemen Rob van Someren en maakt een prima show op 3FM)
5 Gerard Ekdom (gewoon Gerard)

Outsiders:
Astrid de Jong (lekker direct en altijd Astrid, ken je haar niet geef haar dan eens een kans)
Jeroen van Inkel (doet het goed op radio 5)
Henk Peeters (heerlijke hitparadefreak)
Fred Siebelink (knap om je liefde voor smartlappen en sex pistols zo gescheiden te houden)
Frank van der Lende (blijf het prettig vinden om naar Frank te luisteren)

Vast nog veel vergeten.

density1

Bericht door density1 » 01 nov 2019 11:09

1. Rob Stenders, by far the beste en nog steeds
2. Gerard Ekdom, van zijn lichting misschien wel het beste talent en daarna komt een hele tijd niets
3. Jeroen van Inkel als je hem dan in de jaren 80 zet als presentator de beste die er was, nu toch wat minder maar misschien komt dat door de zender waar hij zit
4. Ron Bisschop, hele goede radiostem die we node missen in radioland, echte muziekliefhebber en wist dat goed te duiden
5. Felix Meurders, als je Stenders op 1 zet dan hoort Felix het rijtje toch wel af te sluiten van deze top 5. Hij was net eigenzinnig als Rob Stenders nu is en gaf zijn ongezouten mening over muziek, ook als hij het volkomen ruk vond

Maar het is wel 'kill your darlings' deze top 5 want mijn nr. 1 had net zo goed Ferry Maat of dus ook Frits Spits kunnen zijn, Giel Beelen of Michiel Veenstra dus het is allemaal maar subjectief dit.

Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma » 01 nov 2019 14:19

1.) Edwin Evers ( op eenzame hoogte)
2.) Jeroen van Inkel ( in de jaren 80 de grote held van de radio )
3.) Rob van Someren ( altijd feest )
4.) Jack van Gelder ( bij langs de lijn ongeëvenaard )
5.) Peter van Bruggen ( heel erg genoten van het Weeshuis vd Hits )

DJ_Nick

Bericht door DJ_Nick » 01 nov 2019 16:28

1 - Wessel van Diepen
2 - Jeroen Nieuwenhuizen
3 - Barend van Deelen
4 - Edwin Evers
5 - Domien Verschuuren

Phoenix

Bericht door Phoenix » 01 nov 2019 19:39

|1| Rob Stenders

Met name vanwege Stenders & Van Inkel, Stenders Vroegop, Shock Radio, Freakolympics, alle programma’s samen met Fred Siebelink. Bovenal is Stenders op zijn best solo wanneer hij strak aan het jocken is. Jammer genoeg horen we hem te weinig zo.

|2| Robert Jensen

De periode eind jaren ‘90 in de ochtend samen met Jan Papparazzi en Jeroen Kijk in de Vegte was legendarisch en ongeëvenaard. Zo’n ochtendprogramma is er in Nederland nooit meer geweest. Alles wat Jensen vanaf zijn komst bij Noordzee FM heeft gedaan vergeet ik gemakshalve.

|3| Peter van Bruggen

Het Weeshuis van de Hits en Morrison. Zijn beeldende manier van radio maken heeft ervoor gezorgd dat ik geïntegreerd werd door het medium radio.

|4| Wim T. Schippers

Ronflonflon met Jacques Plafond. Reden nummer twee dat ik geïntegreerd werd door het medium radio. Steevast iedere woensdagmiddag de uitzending opnemen om later nog eens terug te luisteren.

|5| Edwin Evers

Vooral beluisterd bij zijn periode bij Power FM en HitRadio Veronica. Na zijn vertrek bij Veronica, en feitelijk bij de start van zijn succes, ben ik grotendeels afgehaakt, vanwege voor mij ‘betere’ alternatieven in de ochtend (zie 1 en 2).

Net buiten de boot en in willekeurige volgorde:
Alfred Lagarde (Radio Romantica, Countdown Café)
Bart van Leeuwen (Het Zwarte Gat)
Jeroen van Inkel (De Geheime Ochtendshow en later in de middag met Dennis Ruyer)
Jeroen Kijk in de Vegte (ideale side kick naast Jensen, Stenders en Curry)
Will Luikinga (Will Wil Wel)
Henk Westbroek (Denk aan Henk)
Wessel van Diepen (... draait door)
Fred Siebelink (samen met Stenders)
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 01 nov 2019 20:54

Herman ven Schippers schreef:
31 okt 2019 18:39
Leuk, zo'n door een vakjury samengesteld lijstje.

Maar, wat is jouw top 5? Gewoon, op persoonlijke smaak, niet omdat bepaalde radiomakers er in moeten staan.

1- | Rob Stenders |

Rob is alles wat ik in een DJ zoek; ontzettend grappig, kennis van zaken en een eigen mening.

2 - | Giel Beelen |

De Giel Beelen uit de hoogtijdagen van 3FM en Serious Request is voor mij een absolute held, menig maal eerder uit de kroeg vertrokken om de Freaknacht te kunnen kijken. Iemand die toen zijn tijd qua interactie al ver vooruit was.

3 - | Ruud de Wild |

Irritante beroepschaoot, zonder dat het hinderlijk irritant wordt.

4 - | Gerard Ekdom |

Iemand die op basis van aanstekelijke enthousiasme mij van zoveel liedjes heeft laten houden.

5 - | Timur Perlin |

Een radiomaker die van niets, iets kan maken. De kunst om goede radio heel simpel te laten lijken, verstaat hij als geen ander. Mits de setting en de tijd klopt, zoals de weekendshows.

Net buiten de boot, mooie toevoeging.

Fred Siebelink. Zeker, naast Stenders geweldig. Maar ik heb jarenlang zijn programma's beluisterd op KXRadio, en het tarte werkelijk alle ongeschreven wetten van de radio. Maar het was voortreffelijk om te luisteren.

Plaats reactie