Festival Radio - heeft het een toekomst?

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
castmember

Festival Radio - heeft het een toekomst?

Bericht door castmember » 16 mei 2019 15:36

Luisteraar 3FM zit niet op festivalmuziek te wachten

Een interessant artikeltje vandaag op Radiofreak waar Frank van der Lende claimt dat 80 procent van de (3FM) luisteraars niet zit te wachten op de festival radio uitzendingen. Het argument hiervoor is vooral dat de muziek op festivals wel goed werkt maar op de radio niet volledig uit de verf komt. Dit ook omdat radio muzikaal behang is en de festival sound, die vaak best repeterend is, daardoor niet goed over komt.

Wat vinden jullie hiervan? :???:

Jarenlang stond 3FM op ongeveer ieder weekend wel op een festival. Het begon met de grotere festivals zoals Lowlands en Pinkpop maar al snel werden ook de kleinere festivals meegenomen en gooide 3FM er ook wel eens een dancefeest tussendoor. Intussen is die drive voor meer meer meer en meer een halt toegeroepen en wordt er een duidelijke keuze gemaakt in welke festivals ze nog bezoeken, 4 met de hele studio en van een aantal andere festivals alleen nog (online) verslagen.

538 heeft nog enkele eigen georganiseerde festivals en gigs en doet daarbuiten enkele dancefeesten aan. Al heb ik wel het idee dat ook hier wel minder wordt bezocht anno 2019 als in de jaren ervoor.

Ik vind het jammer, ik vond de festival radio bij 3FM echt heel erg leuk. In de ochtend nog met Giel de camping op en de wakkere / brakkere festivalganger interviewen en stomme spelletjes doen en in de middag registraties van de optredens. Vaak maar 1 of 2 nummers maar je kreeg toch veel van de gezellige festivalsfeer mee. Zeker in de zomer werkte dit voor mij juist heel goed. Zeker bij enkele van de Lowlands uitzendingen kreeg ik bijna het gevoel erbij te zijn en dat gaf mij toch een warm gevoel. Ik vind het jammer om te lezen dat het blijkbaar niet meer bij het radio publiek past. Al vraag ik me wel af waar (Frank) die 80% vandaan haalt.
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

Plaats reactie