Ik vind het jammer dat je mijn bijdrage als 'gemopper' afdoet... heb geprobeerd een grondig onderbouwde bijdrage te geven. Maar je verwachting deel ik: wordt weinig mee gedaan en men gaat stug door. Zoals met zoveel in Den Haag tegenwoordig (zie b.v. verlening stikstof vergunning Schiphol hoewel je al weet dat het juridisch niet houdbaar is).DX'r schreef: 29 apr 2024 17:05 20 reacties met alleen maar gemopper![]()
https://www.internetconsultatie.nl/rege ... ties/datum
maar het gaat waarschijnlijk gewoon door vermoed ik![]()
DAB+ Lokale Omroepen
Moderator: admin6
Re: DAB+ Lokale Omroepen
-
Tot wanneer loopt de periode dat commerciele lokale omroepen hun interesse voor een plek op een multiplex kenbaar mogen maken? Benieuwd of er net als bij de publieke omroepen dan ook een overzicht bekend wordt gemaakt door RDI.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
-
Tot wanneer, nee, je denkt te snel:
de vergunningsaanvraag voor de commerciële stations moet nog van start gaan.
de vergunningsaanvraag voor de commerciële stations moet nog van start gaan.
-
Serieus?
En ik maar denken dat die periode al lang was ingegaan. In september moet alles rond zijn toch? Dus nog wel even te gaan. Maar ik begrijp de frustraties bij verschillende stations wel. Heb de klachten zitten doorlezen en daar zitten hele goede aanbevelingen richting overheid bij. Maarja, de overheid en juist beleid gaan niet altijd samen 

"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
-
Er is totaal geen urgentie met DAB+ vanwege belangen bij al uitzendende partijen want dat betekend nieuwe concurrentie dus ze gaan dit net zo lang mogelijk uitmelken/tijdrekken wat mogelijk is.
Candellight Radio en Layzer zijn exit op 10C Almere
-
Die hele zogenaamde lokale DAB+ laag gaat een grote teleurstelling worden. In veel gevallen zal die niet eens van start gaan en slechts een enkele gaat de eindstreep halen.
Schopt graag tegen heilige huisjes...
-
In Juni zijn er twee bijeenkomsten waar een aantal omroepen, technici en leveranciers aanwezig zullen zijn. Daarin zit een lezing van de DABpartners (een groep ondernemers die alles over DAB kan regelen).
Tijdens deze bijeenkomst de laatste stand van zaken over de uitrol van de lokale kavels, en ze proberen ook een antwoord te geven over de machtigingsvoorwaarden, worden die echt zo streng of zijn er mouwen aan te passen.
Maar ook hoe kan je bij een zendernetwerk de kosten beheersen, zoeken naar opstelpunten en bijbehorende antennes, eventueel samen met de buren, maar ook alles rond de multiplex zoals techniek, beheer en kosten.
De eerste bijeenkomst is op zaterdag middag 15 Juni in Zoetermeer, de tweede op zaterdag 22 Juni in de buurt van Zwolle.
I.v.m. het bespreken van de ruimte graag opgeven wie er komt en met hoeveel mensen.
jdv.vcomm@gmail.com
r.stevens@hfprints.com
Tijdens deze bijeenkomst de laatste stand van zaken over de uitrol van de lokale kavels, en ze proberen ook een antwoord te geven over de machtigingsvoorwaarden, worden die echt zo streng of zijn er mouwen aan te passen.
Maar ook hoe kan je bij een zendernetwerk de kosten beheersen, zoeken naar opstelpunten en bijbehorende antennes, eventueel samen met de buren, maar ook alles rond de multiplex zoals techniek, beheer en kosten.
De eerste bijeenkomst is op zaterdag middag 15 Juni in Zoetermeer, de tweede op zaterdag 22 Juni in de buurt van Zwolle.
I.v.m. het bespreken van de ruimte graag opgeven wie er komt en met hoeveel mensen.
jdv.vcomm@gmail.com
r.stevens@hfprints.com
Hoe zit het met het hele voornemen om Lokale Omroepen te laten fuseren tot streekomroepen. Landelijk heb ik het niet gevolgd, maar wel een beetje in Noord Holland in speciaal rond Amsterdam.
Er zijn hier in de omgeving een aantal lokale radiostations. Studio DMN, Meerradio, JammFM, Rick FM, Radio Aalsmeer, LOL Radio en Radio9.
Een tijdje geleden was er het idee al deze stations te laten fuseren tot een streek omroep. Op verschillende locaties in Nederland moest dan hetzelfde gebeuren zodat er landelijk 20 tot 30 grotere streekomroepen kwamen.
Helemaal niets meer van gehoord of dit nog steeds gaat gebeuren. Totale windstilte lijkt het. Voorlopig zenden nog al deze omroepen zelfstandig uit.
Hoe staat het met deze plannen gaat het nog door of helemaal afgeblazen?
Er zijn hier in de omgeving een aantal lokale radiostations. Studio DMN, Meerradio, JammFM, Rick FM, Radio Aalsmeer, LOL Radio en Radio9.
Een tijdje geleden was er het idee al deze stations te laten fuseren tot een streek omroep. Op verschillende locaties in Nederland moest dan hetzelfde gebeuren zodat er landelijk 20 tot 30 grotere streekomroepen kwamen.
Helemaal niets meer van gehoord of dit nog steeds gaat gebeuren. Totale windstilte lijkt het. Voorlopig zenden nog al deze omroepen zelfstandig uit.
-
Jessica, toch hoor je wal wat berichten, en ik dacht dat alle lokale vergunningen tot ergens in 2026 / 2027 worden omgezet naar één streek vergunning.
En daar moeten ze bij het DAB allotment ook rekening mee gaan houden, dat er lokale vergunningen gaan verdwijnen omdat ze samen gaan.
En daar moeten ze bij het DAB allotment ook rekening mee gaan houden, dat er lokale vergunningen gaan verdwijnen omdat ze samen gaan.
https://www.delokaleomroepinkaart.nl/#streekindelingjessica schreef: 18 mei 2024 11:37 Hoe zit het met het hele voornemen om Lokale Omroepen te laten fuseren tot streekomroepen. Landelijk heb ik het niet gevolgd, maar wel een beetje in Noord Holland in speciaal rond Amsterdam.
Mooi overzicht. Ik zie dat de gebieden kleiner zijn geworden. En dat er ongeveer 80 streekomroepen overblijven dan. Dit plan ziet er wel beter en logischer uit dan hoe het eerst was.
weet niet wat je met eerst bedoelt, maar zo te zien is dit best wel oud overzicht, gezien de lokale omroepen die worden genoemd moet dit 2017 of eerder zijn.
Dat kan dat dit ook al weer vrij oud is. Maar hiervoor was nog een ander plan. Dat nog meer lokale zenders moesten samenwerken. Soms wel 10 of 12. Nu zijn het er max 4 of 5 vaak ook nog minder.
-
En dat is van de NLPO? Ze hebben hun informatie bepaald niet op orde zie ik.DX'r schreef: 20 mei 2024 19:04https://www.delokaleomroepinkaart.nl/#streekindelingjessica schreef: 18 mei 2024 11:37 Hoe zit het met het hele voornemen om Lokale Omroepen te laten fuseren tot streekomroepen. Landelijk heb ik het niet gevolgd, maar wel een beetje in Noord Holland in speciaal rond Amsterdam.
Schopt graag tegen heilige huisjes...