DAB+ Lokale Omroepen

Frequentie planning, zerobase, ontvangstproblemen, gevoeligheid van tuners, de beste antenne opstelling en omgevallen masten

Moderator: admin6

Hoort-u-mij

Re: DAB+ Lokale Omroepen

Bericht door Hoort-u-mij »

density1 schreef:
01 jul 2020 12:03
Op de Almere Mux nog geen Hofstad te bekennen. Het is wel stil bij Decibel962.

Wat zend NRG nu uit?
Nrg zit nergens op toch?

Nrg voornamelijk 90s dance, house enz

Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

Madurodam FM schreef:
01 jul 2020 10:26
Nadat de Stichting Haags Radioerfgoed met Beat FM op de proppen kwam had ik de terugkeer van Hofstad Radio niet meer verwacht. Het zit nogal in elkaars vaarwater qua format, dus verwachte iets totaal anders dan Beat FM als tweede zender van deze stichting. Al eerder hier genoemd, bijzonder dat stations met overduidelijk hun roots in een bepaalde stad of regio (Hofstad, RTD Radio, dB96) zich momenteel niet beperken tot enkel die regio waar ze bekend zijn maar ook op muxen komen waar ze wat minder binding mee hebben. Het aanbod wordt er in iedergeval een stuk gevarieerder van. Ook heel nieuwsgierig wat deze Stichting Haags Radioerfgoed nog voor ons in petto heeft op de mux in Leiden, want daar hebben ze maarliefst drie vergunningen voor.
Ben benieuwd hoelang ze overal op zitten of dat men gedurende het jaar tot ontdekking komt dat het niet rendabel is.

Hoeveel ruimte zal er einde jaar weer vrij komen?

Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

volgens mij is de radiomarkt altijd in beweging, zowel landelijk, regionaal als lokaal. Dat zal op DAB+ niet anders zijn. Ook hier verwacht ik vertrekkers en nieuwkomers, maar dat er belangstelling voor DAB+ is mag nu wel duidelijk zijn.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"

density1

Bericht door density1 »

Hoort-u-mij schreef:
01 jul 2020 12:59
density1 schreef:
01 jul 2020 12:03
Op de Almere Mux nog geen Hofstad te bekennen. Het is wel stil bij Decibel962.

Wat zend NRG nu uit?
Nrg zit nergens op toch?

Nrg voornamelijk 90s dance, house enz
NRG zit op de muxen in Zuid Holland las ik op radio-tv-nederland.nl

Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

In iedergeval heeft de mux van Leiden vanaf vandaag niet meer de naam HFPrints maar DAB Lokaal 45 als naam heeft. Namen van Beat FM en Midvliet zijn aangepast en Sunrise heeft ook de juiste informatie. En, inderdaad NRG toegevoegd... ooit de lokale omroep van Delft maar voornamelijk gericht op Den Haag en nu legaal terug, leuk ! Binnenkort een reunie die eveneens op Radio Stad Den Haag te horen is.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"

density1

Bericht door density1 »

Maar wat is er nu op NRG te horen dan, aangezien ze nog geen livestream hebben.

density1

Bericht door density1 »

Over Hofstad; in 2018 meen ik was het ook al eens terug op internet voor een korte periode. Het bleef bij non stop muziek uitzendingen en een eenmalige reünie en daarna was het snel over helaas. Wat ik nu hoor zijn alleen maar wat 'dit is (alleen nog maar een) test' jingles terwijl er gisterenavond nog Hofstad jingles liepen en zelfs nieuws was. De muziek is wel anders dan hun terugkeer in 2018, hoor veel meer muziek van nu in de muziekmix maar hierdoor ook gelijk weer voorspelbare tracks en af en toe wel eens een classic die je niet vaak hoort. Ben benieuwd wat ze van plan zijn. Er staan een aantal namen op hun overigens nog niet volledige website, dus ik ben benieuwd of uit deze namen een programmering wordt gevormd of dat dit enkel is om de indruk te wekken dat er heel veel DJ's te horen gaan zijn maar dat dit in de praktijk wel mee zal vallen. Maar nu met DAB erbij is er misschien echt wat motivatie gekomen er nu echt eens wat van te maken onder het mom niet lullen maar poetsen, al past die uitdrukking meer bij hun buurgemeente...

radiogolfje

Bericht door radiogolfje »

Dan heeft dat DAB toch wel wat toegevoegde waarde, allerlei oude stations die terug komen. Rond Amsterdam heb je dat al met Dance Radio en Decibel.

density1

Bericht door density1 »

Wie hebben we nou nog niet terug? Radio Unique, Octaaf? Dan zijn we er, dan zijn alle grote land 'piraten' terug.

radiogolfje

Inderdaad, en misschien komen die ook nog.
Unique was vroeger goed hoorbaar in NH en zodoende luisterde ik daar veel naar. Was het beste te ontvangen op de lokale piraten na.

lion

Bericht door lion »

Madurodam FM schreef:
01 jul 2020 15:12
In iedergeval heeft de mux van Leiden vanaf vandaag niet meer de naam HFPrints maar DAB Lokaal 45 als naam heeft. Namen van Beat FM en Midvliet zijn aangepast en Sunrise heeft ook de juiste informatie. En, inderdaad NRG toegevoegd... ooit de lokale omroep van Delft maar voornamelijk gericht op Den Haag en nu legaal terug, leuk ! Binnenkort een reunie die eveneens op Radio Stad Den Haag te horen is.
Heeft Delft nu ook 60-70-80 eigenlijk of is dat nog steeds 60 70 80 ?

jessica

Bericht door jessica »

density1 schreef:
01 jul 2020 16:19
Wie hebben we nou nog niet terug? Radio Unique, Octaaf? Dan zijn we er, dan zijn alle grote land 'piraten' terug.
Digitaal en Roulette103 (Baarn) mogen van mij ook nog terug. En City Radio en Benelux (Hilversum).

EtherScout

Bericht door EtherScout »

11C is verbeterd. SIDs kloppen nu.

Kort - Lang - Bitrate
Beat FM - Beat FM 60-70-80 - 80 kb/s
Hofstad - Hofstad Radio - 80 kb/s
Midvliet - Midvliet - 80 kb/s
NRG - NRG - 80 kb/s
Sunrise - Sunrise FM - 80 kb/s

radiogolfje

Maar wat is er nu op NRG te horen dan, aangezien ze nog geen livestream hebben.
https://radio-nrg.com/

density1

Bericht door density1 »

Oeh, daar mag nog wel wat aan de processing gebeuren, hoor nog wel wat niveau verschil tussen de verschillende tracks. Mag wel wat meer compressie op.

Plaats reactie