echo kastje

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..
Plaats reactie
Echtwel

echo kastje

Bericht door Echtwel » 16 mar 2019 18:02

Wie weet waar van die echo kastje te koop zijn zodat je deze tussen je microfoon en mengpaneel kan zetten
Op Alie express zie ik alleen printjes staan geen kant en klare kastjes vandaar mijn vraag
radiofreak.nl - radio-tv-nederland.nl - cbforum.nl - am-forum.nl - nrj.com - amsterdamsmostwanted.nl

v.ijl

Re: echo kastje

Bericht door v.ijl » 16 mar 2019 18:31

Iets geheel kant en klaar: :))
Afbeelding
bij bol.com:
https://www.bol.com/nl/p/studio-microfo ... 058303791/
Ik zoek verder!!!!!

Enige aanvulling:
De betere multi-effect processor heeft alleen een line-input, maar (even vreemdgaan)
de gitaarpedaaltjes, waar normaal een gitaar op aangesloten wordt, kan ook een microfoon op aangesloten worden...
Voorbeeld:
Afbeelding
Bij Bax
en dan is er koffie......

wave

Bericht door wave » 17 mar 2019 13:25

Best leuk om een keer mee te experimenteren, maar waarschijnlijk zal het resultaat nogal tegenvallen. Probleem 1 is dat de meeste gitaarelementen toch wel flink wat meer signaal geven dan een microfoon, en daar is zo'n gitaarpaneel -wat vaak ook nog verzwakt- ook op ontworpen. Je zult op de mixer dus de gain flink moeten opschroeven en daarmee ook de ruis van het pedaaltje (en dat zijn meestal toch al geen wonderen van S/R verhouding). Tweede probleem is dat een gitaarelement een heel andere impedantie heeft, waardoor er vreemde dingen gaan gebeuren met de frequentieresponse en het niveau van je microfoon. Als je echt een effect op wilt nemen in de microfoon keten, dan kun je beter kiezen voor een Vocal Effect pedaal, die zijn voor microfoon gebruik bedoeld.
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.

Zwarte Stoomboot

Bericht door Zwarte Stoomboot » 17 mar 2019 16:10

Het is meer dan je vraagt, maar het zou wel voldoen waarschijnlijk:
http://www.musictribe.com/Categories/Be ... 0/p/P0437#

Plaats reactie