Podcastserie over geschiedenis van de radio

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
marcelb

Podcastserie over geschiedenis van de radio

Bericht door marcelb » 11 mar 2019 14:47

Al een aantal maanden volg ik de podcast "Hallo Hier Hilversum". In deze podcast bespreken Ger Jochems en Vincent Bijlo ter ere van het 100-jarig bestaan van de radio legendarische radioprogramma's en presentatoren / dj's. Het leek mij aardig om het bestaan van deze podcast bij de gebruikers van dit forum onder de aandacht te brengen ('te spammen' :razz: ) omdat ik benieuwd ben naar jullie mening over de inhoud van de afleveringen.

De afgelopen maanden zijn verschillende onderwerpen aan bod geweest, variërend van oudejaarsconferences, de avondspits tot satire en jeugdprogramma's.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties! Hier de link:

https://www.nporadio1.nl/podcasts/hallo-hier-hilversum

De Nachtwacht

Re: Podcastserie over geschiedenis van de radio

Bericht door De Nachtwacht » 11 mar 2019 15:08

Ik volg 'm ook. Tikkeltje oubollig naar mijn smaak, maar wel leuk.

Overigens heeft NH radio ook de podcast 100 jaar radio (met Harm Edens en Arjan Snijders) die is eigenlijk nog veel uitgebreider dan HHH.

marcelb

Bericht door marcelb » 11 mar 2019 15:34

De Nachtwacht schreef:
11 mar 2019 15:08

Overigens heeft NH radio ook de podcast 100 jaar radio (met Harm Edens en Arjan Snijders) die is eigenlijk nog veel uitgebreider dan HHH.
Hé, dat klinkt goed, Arjan Snijders en Harm Edens. Ik heb de serie van Arjan over 50jaar 3fm indertijd wekelijks via KXradio gevolgd. Erg leuk!

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 » 11 mar 2019 16:12

via itunes en spotify geheel terug te luisteren :)

rills

Bericht door rills » 13 mar 2019 15:16

De Nachtwacht schreef:

Bedankt voor de tip! Ik vind het een zeer leuke podcast! Ik heb weer genoeg te luisteren de komende weken.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 25 mar 2019 19:17

marcelb schreef:
11 mar 2019 15:34
De Nachtwacht schreef:

Hé, dat klinkt goed, Arjan Snijders en Harm Edens. Ik heb de serie van Arjan over 50jaar 3fm indertijd wekelijks via KXradio gevolgd. Erg leuk!
Ik heb nu een paar afleveringen terug geluisterd. Als ik de vergelijking met de radioreeks over 3FM mag maken, vond ik die serie beter. Ik merk dat met name Harm Edens met 'de oren van vandaag' luistert en dan klinken programma's, presentatoren en vormgevingen uit het verleden al snel slecht. Arjan Snijders probeert het wel uit te leggen en in zijn perspectief te plaatsen. De interesse in radio is bij Arjan ook veel breder. Hij heeft achtergrond en kennis van populaire muziekradio en de journalistieke kant van radio. Harm zit toch meer aan de journalistieke kant en de kennis van populaire muziekradio ontbreekt soms.
De laatste aflevering over Veronica met Erik de Zwart is een aanrader.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht » 25 mar 2019 21:16

Eens Phoenix. De heren doen vaak een beetje lacherig om de fragmenten, dat doet wat afbreuk aan de historische waarde vind ik.

Plaats reactie