Studio Brussel vanaf 4 februari op de schop

Forum voor al het nieuws over buitenlandse radiostations en dj's.

Moderator: admin6

Plaats reactie

Odeon

Re: Studio Brussel vanaf 4 februari op de schop

Bericht door Odeon » 20 jan 2019 16:38

Nu is de Belgische luisteraar niet een kopie van de Nederlandse, maar met 3FM in mijn achterhoofd gaan er bij mij ergens alarmbellen af. ;-)
In een ander bericht las ik van deze zenderbaas: “Het kaf van het koren scheiden, en breed gaan: metal, hiphop en de nieuwste gitaarplaat zullen elkaar meer dan ooit afwisselen.”
De reden dat ik nog amper StuBru luister omdat ik de muziekkeuze nu al te breed vind, afgelopen week heb ik nog Kenny Loggins - Footloose, Snap - Eternity, Abba - Does your mother know, Craig David - Seven days en Neil Diamond - Sweet Caroline gehoord.
Het mag van mij juist wel smaller, alleen wel een lagere rotatie van de hete hitjes en recurrents.

Overigens vind ik het een foeilelijk logo en nogal 1999.

density1

Bericht door density1 » 20 jan 2019 16:55

Eens, waarom moet het allemaal maar breder. Dat vind ik ook bij 3FM, focus gewoon op de muziek waar je goed in bent. StuBru stond mijlen ver boven 3FM maar nu lijkt het er op of ze hetzelfde gaan doen. En bovendien hebben ze daar ook een Radio 2 wat ook al breder is.

alex..

Bericht door alex.. » 20 jan 2019 20:13

Wat Radio 2 brengt is werkelijk absurd, dat is alles wat je bedenken kan met ongelooflijk veel gebabbel en reclame. Toch de best beluisterde zender van het land.

Bij het nieuwe logo erger ik mij vooral aan het lettertype, het voelt heel goedkoop.

Ergens is het zeker goed dat ze inzien dat er een nieuwe impuls nodig is, het begon nogal een rommeltje te worden en gedateerd is zeker waar. Veel sloten kennen geen vaste presentator meer en de drivetime shows zijn ook hun flair kwijt (hoewel ik niet zeker bent dat ze programmatisch iets veranderen).

Nu geloof ik dat Jan van Biesen niet dezelfde fout maakt als bij 3FM is gebeurd. Ze hoeven niet zeer radicaal te verjongen en hij zit al 12 jaar op deze plek, ervaring genoeg.
Ook is de Vlaamse StuBru luisteraar minder van de formatjes zoals hier; kijk bijv hoe divers hun festivals zijn geprogrammeerd t.o.v. Nederlandse, die zich laten kenmerken door het denken in gernes.

density1

Bericht door density1 » 20 jan 2019 20:50

Hopelijk niet teveel hiphop. Ze hebben op zaterdagavond een specialty show met dat genre en dat lijkt me genoeg.

alex..

Bericht door alex.. » 04 feb 2019 14:59

Het nieuwe StuBru is vandaag dan begonnen. Hier en daar zijn al nieuwe jingles te horen.

Qua muziek is de dag niet veel anders eigenlijk, de sprongen van gerne naar gerne zijn nog steeds groot (net wat meer alternatief), maar het is niet heel afwijkend van wat ze eerder deden. Iets wat daarbij blijft storen is hoe vaak het volume verschilt tussen oud en nieuw.

Iets wat fijn is, is dat Linde niet meer op de ochtend zit. Haar show was het gewoon net niet. Het is nu (met Michèle Cuvelier) alsof ze de presentator van 3voor12 op de ochtendshow hebben gezet. Noem dat wel een statement.

density1

Bericht door density1 » 04 feb 2019 15:09

Ze draaien daar toch ook meer nederrap/hiphop. Hoorde zelfs Gers Pardoel langs komen met bagegedrager. De overgangen van mainstream naar alternative zijn soms wel erg 'patsboem'.

alex..

Bericht door alex.. » 04 feb 2019 15:40

density1 schreef:
04 feb 2019 15:09
Ze draaien daar toch ook meer nederrap/hiphop. Hoorde zelfs Gers Pardoel langs komen met bagegedrager. De overgangen van mainstream naar alternative zijn soms wel erg 'patsboem'.
Jammer genoeg draaien ze dat ook. Er hangt daar toch een minder negatieve sfeer rond die artiesten.

Was die overgang niet altijd al zo groot?

density1

Bericht door density1 » 04 feb 2019 16:49

Dacht het wel, maar het is wel alternatiever en minder compensatieplaten gehalte dan bij 3 FM heb ik het idee. En als het dan compensatieplaten zijn past het in het profiel van het alternatieve karakter van de zender. Wat dat betreft doen of deden ze dat beter dan hier.

Plaats reactie