Waarom is er een ver-sidekickisering in radioland, welke dj redt het nog alleen??

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Gesloten
Geen538

Waarom is er een ver-sidekickisering in radioland, welke dj redt het nog alleen??

Bericht door Geen538 » 13 jan 2019 15:07

Het is nu al een paar jaar en trend dat werkelijk iedere radio-dj er iemand naast moet hebben om blijkbaar tegen aan te praten.
Waarom??
Ik vind het vaak een soort slechte toneelstukjes die de luisteraar eerder buiten sluiten als betrekken bij de uitzending.
Hoe kijken jullie daar tegen aan?

Ingebruik

Re: Waarom is er een ver-sidekickisering in radioland, welke dj redt het nog alleen??

Bericht door Ingebruik » 13 jan 2019 15:32

Hoewel ik sterk twijfel of je niet gewoon enorm aan het trollen bent met je postings hier, toch maar een reactie.

Er zijn zat dj's die het zonder doen, vrijwel alle die buiten de drive time uren geprogrammeerd zijn bijvoorbeeld.

Maar uit je mening over Rick en Niels (topic Veronica) blijkt ook dat je de rol van een sidekick niet begrijpt en/of kunt duiden. Je hangt daar bijvoorbeeld de hele tijd op het feit dat ze geen eigen programma hebben en ook niemand ze dat aangeboden heeft, jouw inziens geeft dat dus aan dat ze slecht zijn. Maar er is natuurlijk helemaal geen causaal verband. De rol van sidekick is niet alleen maar een opmaat naar een eigen programma of een tussentijdse oplossing voor als je zelf geen programma kunt maken. Daar ga je al fout dus. Daarnaast zet je de hierboven genoemde heren neer als lachzakken en domme sukkels, wat natuurlijk ook geen recht aan de feiten doet en niet echt een blijk geeft van kennis van de radiowereld.

Maar goed, er zijn nog zat dj's zonder dus, ik zie die versidekickisering dus niet. En ik denk dat in veel gevallen het een goede aanvulling kan zijn, omdat het het geheel wat levendiger kan maken. Het maakt de luisteraar deel van iets groters. Je hoort als luisteraar meer dan alleen de mening van de dienstdoende dj, etc. Maar, en dat ben ik wel met je eens, het moet wel goed uitgevoerd worden. Soms gaat dat mis. Je suggereert dat de sidekick er alleen zit voor de dj om tegenaan te praten, zie hierboven; dat is het niet.

En dan nog een zijstap: ik ben wel erg benieuwd waarom je je op een forum voor radioliefhebbers geregistreerd hebt? Vrijwel alles dat vandaag de dag hoorbaar is, kan jouw goedkeuring niet wegdragen. Je lijkt een erg nauw beeld te hebben van wat radio is (zou moeten zijn). Ik krijg de indruk dat je vooral een (kwalitatieve..) muziekliefhebber bent die radio nog steeds als een verlengstuk daarvan ziet, als leerling en meester. Maar dat is radio natuurlijk allang niet meer. Heel lang niet meer. Radio is grotendeels entertainment. Deal with it zou ik zeggen, beter voor je gemoedsrust. Luister datgene dat je nog wel kan bekoren en neem verder een abonnement op Spotify.

Geen538

Re: Waarom is er een ver-sidekickisering in radioland, welke dj redt het nog alleen??

Bericht door Geen538 » 13 jan 2019 15:40

Nee niet trollen, ik bedoel dit bloedserieus, het gaat mij niet om Rick en Niels( dat is een kwestie van smaak)
Ik zie dit ook bij Stenders. Ruud de wild.JW Roodbeen en KidV.
Misschien dat dat het wel is, radio is entertainment.
We willen allemaal dj’s zoals Linda de Mol, Jeroen van Koningsbrugge of Jan Smit zich op tv gedragen.
Alles is leuk en de wereld is niet groter als de PRIVÉ - pagina van de telegraaf.
In Afrika hebben ze niet te vreten , de GGZ puilt uit,de hele energietransitie gaat mensen richting armoedegrens drijven.maar wij gaan lekker 3 minuten praten over Sylvie Meis dr nieuwe vriendje of Wendy en Erland die even niet lekker gaan.

En ik heb een spotify abonnement ,fantastisch, geen gedoe meer met elpee of cd en idd het staat heel vaak op in combinatie met een krant.

Onderwerp kan gesloten worden.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 13 jan 2019 16:11

Ik heb hier ook al eens een topic over geopend, kunnen we eventueel verder discussieren: viewtopic.php?f=2&t=31292

Ingebruik

Bericht door Ingebruik » 13 jan 2019 17:56

Geen538 schreef:
13 jan 2019 15:40
In Afrika hebben ze niet te vreten , de GGZ puilt uit,de hele energietransitie gaat mensen richting armoedegrens drijven.
Als je daar meer over geïnformeerd wil worden dan de ANP headlines kun je naar Radio 1 of BNR luisteren. Het Journaal of Nieuwsuur kijken.

Dat die dingen gebeuren wil niet zeggen dat het niet over iets anders mag gaan. Hoe futiel het soms ook is (vind ik ook). Maar je kunt niet verwachten dat een show voor gemiddeld Nederland, die als entertainment bedoelt is, zich dag in, dag uit, item na item aan zulke zaken gaat wagen. Dat is hun rol ook helemaal niet.

Overigens worden er ook echt wel andere zaken besproken dan de pagina Prive van de Telegraaf. Je moet het alleen wel willen horen.

admin3
Moderator

Bericht door admin3 » 13 jan 2019 19:28

JulesKluivert schreef:
13 jan 2019 16:11
Ik heb hier ook al eens een topic over geopend, kunnen we eventueel verder discussieren: viewtopic.php?f=2&t=31292
Lijkt mij beter
Moderator -- Info: forum@radiofreak.nl / Forumregels: http://www.radioforum.nl/forumregels

Gesloten