Mediaplayer stopt met ontvangen stream

Vragen over de online radio? Dit forum is voor alles omtrent online radio.
Plaats reactie
Hermes

Mediaplayer stopt met ontvangen stream

Bericht door Hermes » 06 dec 2018 21:38

Beste allen,
Ik heb in juli al eens gevraagd om[viewtopic.php?f=13&t=31204] uitzenden met draaitafels op internet radio.
Ik heb veel positieve reacties ontvangen en heb om te beginnen gekozen om te gaan proef uitzenden via een pc als server.
Alle brommen en kraken heb ik opgelost en zend inmiddels per dag 2 uurtjes uit als proef uit via Icecast V 2.4.4 en Butt 1.15 op windows 7
Echter als ik op een andere pc deze stream open via bijv windows mediaplayer of vlc mediaplayer dan stop de streaming na verloop van tijd op deze pc.
Hier zit echter geen vaste tijd in, namelijk de ene keer na 5 min en de andere keer na 25 min.
Als ik dan eerst kilk op stop en dan play op de andere computer gaat de mediaplayer weer verder met de muziek, of ik moet de stream weer opvragen via de vlc mediaplayer dan gaat hij ook weer verder.
Ik controleer gelijk of de muziekuitzending ook gestopt is op de server, maar nee deze gaat gewoon door zonder problemen.
Weet iemand waarom dit gestopt wordt, ik wil graag een stabiele verbinding en niet dat luisteraars elke keer opnieuw verbinding moeten maken met hun media player.

Gr Hans

Plaats reactie