Tijdsein, nieuws en reclame

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..
Plaats reactie
ruvo80

Tijdsein, nieuws en reclame

Bericht door ruvo80 » 28 nov 2018 20:23

Ik zat me eens te bedenken.. hoe gaat dit bij de grote stations in nederland???

een toth.. lijkt niet via de omniplayer die in de studio staat te worden ingestart. (geen van beide players wordt gebruikt voor tijdsein en evt nieuws/ reclame heb ik het idee)

Wellicht dat door die methode makkelijker geschakeld kan worden tussen meerdere studios... (Dat is mijn theorie hierachter)

Is er iemand die weet hoe dit gedaan wordt? Ik ben namelijk voor een lokaal station aan het bedenken hoe dit te doen. We willen tijdsein, nieuws en reclame niet via het mengpaneel laten lopen omdat het gevaar bestaat dat een dj de betreffende schuif niet open heeft staan.
Deze zouden dus vanuit de controlroom moeten lopen, maar het systeem in de studio(s) moet(en) wel qua tijd synchroon lopen en ook plaat uitfaden/ eindigen op het hele uur..
Wij werken met mairlist en per uur wordt er een nieuw playlist uit de databank geladen. mss dat mensen hier ervaring mee hebben..

Graag jullie visie hoe je een tijdsein laat lopen qua audio en vanaf welke plek deze ingestart wordt....

Oh ik weet wel dat de grote stations "live" nieuws doen.. dan zou het dus enkel gaan om TOTH en reclames

IkbennlXD

Re: Tijdsein, nieuws en reclame

Bericht door IkbennlXD » 15 dec 2018 22:56

Bijvoorbeeld een 538 doet alles gewoon zelf in de studio hoor, ook de reclames via omniplayer. Bij bijv 3fm of radio 2 wordt alleen de reclame extern gestart. Vroeger tot 2013 geloof ik, was er inderdaad een technicus die dat allemaal deed. Maar die is al jaren wegbezuinigd. Wat betreft de studio's, die zijn identiek aan elkaar

R.J. Mulder

Re: Tijdsein, nieuws en reclame

Bericht door R.J. Mulder » 16 dec 2018 16:28

Wij hebben schakelingen om studio 1, studio 2 of de server naar de zendlijn te schakelen, Nieuws en reclame gaan via de server waar Zenlex op draait, dit geldt dan voor zowel studio 1 als 2, daar werken we met Clients voor de normale playout dus kwa tijdstip van Nieuws/reclame/toth zijn die synchroon.
In geval van nonstop staat audio vanuit de server direct naar de zendlijn geschakeld.
De tweede schakeling zorgt ervoor dat we het geluid uit de server naar studio 1,2, of direct naar de zendlijn sturen.
Nieuws kunnen wij zelf starten dmv de schuif opengooien of het start vanzelf na de laatste plaat gezien wij zwevend nieuws hebben, en de 2 audiokanalen van de server ook op schuiven zitten, naast de andere kanalen van de Clients.
Wij kunnen dus gewoon wisselen van studio tijdens het nieuws/reclame of tijdens een plaat als we die spelen via een van de 2 kanalen vanuit de server. Hoe het technisch in elkaar zit kan ik niet echt zeggen maar misschien kun je ook zoiets voor mairlist in elkaar zetten.

Plaats reactie