Smart Mix Player broadcast audio bestanden als een non stop mix

Alles over software pakketten voor jouw station.
Plaats reactie
Mart Mix

Smart Mix Player broadcast audio bestanden als een non stop mix

Bericht door Mart Mix » 31 jul 2018 22:26

Hallo allemaal,

Ik heb Auto DJ software gemaakt die best wel uniek is en wellicht vinden jullie het interessant.

Met "Smart Mix Player" kun je je audio bestanden als een non stop mix afspelen. De overgangen zijn naadloos EN harmonisch!

Het is geen software voor luie mensen. Het werkt namelijk met mix-punten die je zelf moet zetten. Maar als je dat eenmaal gedaan hebt, heb je er geen omkijken meer naar en hoor je steeds nieuwe combinaties voorbij komen.

Tijdens het ontwikkelen bedacht ik mij dat dit ideale software zou kunnen zijn voor radiostations die non stop (n de mix) willen uitzenden. Daarom heb ik ook een optie ingebouwd om te broadcasten naar Icecast en Shoutcast.

Bekijk de demo video op https://www.smartmixplayer.com Je kunt daar tevens een gratis demo versie downloaden. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Martin

MFM

Re: Smart Mix Player broadcast audio bestanden als een non stop mix

Bericht door MFM » 01 aug 2018 11:18

Wat leuk!
Een soort mengeling van BPM mixmeisters etc en een cue editor.
De Demo en YT tutorial zien er goed uit, ik zal er in mijn vakantie eens mee gaan spelen.

Mart Mix

Bericht door Mart Mix » 04 aug 2018 22:22

Bedankt voor je reactie! Ik ben benieuwd naar je bevindingen. Overigens heb ik zojuist een bug (waardoor het programma crashte) in de Windows versie verholpen. Een nieuwe versie is op genoemde site te downloaden.

sverrips

Bericht door sverrips » 06 aug 2018 18:44

Mart Mix,

Ik heb in mijn software een stuk code inzitten die automatisch cue punten bepaalt door vanaf het begin van de track te luisteren of het niveau op de gewenste niveau is. Dat doe je ook aan het eind van de track naar het begin. Als je een hele map dan automatisch doorleest, heb je een globale cue punten zetting. Misschien een tip. Software heb ik nog niet bekeken, ik heb thuis linux en geen Windows. Ik kan kijken of ik het onder crossover of wine draaiend krijg onder linux.

sverrips

Bericht door sverrips » 06 aug 2018 18:45

Afijn.... het is er ook voor Linux !!! ;) WAT LATER: Ik zie dat de applicatie in PureBasic geschreven is. Da's bekend, want daar schrijf ik ook software in. Ik zou dus de automatisch cue code zo aan je kunnen geven en maken. Dan snap je wat ik bedoel. Ik krijg trouwens onder Linux 64 bit een foutmelding dat een library niet gevonden kan worden.

Mart Mix

Bericht door Mart Mix » 06 aug 2018 19:27

Hoi Sverrips,

Welke library kan niet er niet gevonden worden en welke distro gebruik je? Ik heb het getest onder Linux Mint en daarin werkt het (althans bij mij). Je verhaal over automatisch cue points plaatsen klinkt interessant. Het voordeel van handmatig de cue points plaatsen is dat je perfecte mix punten kunt bepalen zodat het altijd mooi klinkt, maar voor de luie gebruiker (of iemand die niet snapt hoe dit moet) zou dit wel mooi zijn. Als jouw code de cues op de beat kan zetten en je bereid bent om deze code uit te wisselen dan hou ik mij aanbevolen. :))

sverrips

Bericht door sverrips » 07 aug 2018 15:14

Ik moest de lib gegevens onder /usr/lib plaatsen. Daarna deed het programma het. Voor mij was het niet zo moeilijk om daar achter te komen, maar toch voor anderen te lastig denk ik. Ik gebruik Debian 9 Stretch 64 bit. Ik zal kijken wat ik kan doen onder purebasic.

;)

Mart Mix

Bericht door Mart Mix » 12 aug 2018 01:08

sverrips schreef:
07 aug 2018 15:14
Ik moest de lib gegevens onder /usr/lib plaatsen. Daarna deed het programma het. Voor mij was het niet zo moeilijk om daar achter te komen, maar toch voor anderen te lastig denk ik. Ik gebruik Debian 9 Stretch 64 bit.
Bedankt voor het melden! Ik heb het programma en de documentatie op dit punt aangepast.

Plaats reactie