Jeroen van Inkel: met FM frequentie kan Radio5 in top 3 komen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
GielBeelen

Re: Jeroen van Inkel: met FM frequentie kan Radio5 in top 3 komen

Bericht door GielBeelen » 13 jul 2018 15:08

Hoho ruuustag. Zoals ik al zei is er werk aan de winkel bij het vernieuwen van Veronica. Maar ga niet zeggen dat de radio 5 ochtend voorbij die van mij is als dat bij lange na niet het geval is.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 13 jul 2018 16:13

Radio 5 is Veronica voorbij. Dat spreekt boekdelen. Dat in de ochtendspits de zender met FM frequentie het nu nog wat beter doet, wil ik geloven. Mijn verwachting is dat dit niet lang meer duurt. DAB+ komt in steeds meer auto's en Radio 5 heeft volgens mij meer potentie dan het huidige Veronica.
Rock 'n roll is better than music!

density1

Bericht door density1 » 13 jul 2018 16:19

Diversiteit loont, dat is het ook. Radio 5 is ook een zender waar diverse jaartallen en muziek genre's voorbij komen. Zo kun je het station scharen in andere populaire muziekstations als Radio 2 en Radio 10. Dit in tegenstelling tot Veronica. De luisteraar is niet gek en hoort ook wel dat de RHCP, Queen, Alanis, Guns & Roses en zulks wel heel veel voorbij komen...

RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser » 13 jul 2018 16:25

Ruud de Wild bij 538 kun je niet vergelijken met Ruud van Radio2. DeWild was de weg kwijt, door een tijdje weer zonder radio en toen een kans bij radio2 voor tonnen minder (zelf zei hij ooit 5 ton) heeft hij zichzelf weer uitgevonden.

Ik vind dit programma echt leuk maar moest wel wennen

GielBeelen

Bericht door GielBeelen » 13 jul 2018 16:27

Oortjes schreef:
13 jul 2018 16:13
Radio 5 is Veronica voorbij. Dat spreekt boekdelen. Dat in de ochtendspits de zender met FM frequentie het nu nog wat beter doet, wil ik geloven. Mijn verwachting is dat dit niet lang meer duurt. DAB+ komt in steeds meer auto's en Radio 5 heeft volgens mij meer potentie dan het huidige Veronica.
Dat staat buiten kijf. Een algemene zender voor ouderen kan veeeel groter worden dan een niche zender voor poprock liefhebbers. Ik reageerde vooral omdat J een lange neus maakt met iets dat niet waar is en dat wordt hier vervolgens klakkeloos overgenomen. Zelf gun ik iedereen alles en geniet ik van de diversiteit. Voor ieder wat wils en makers en luisteraars met plezier elkaar vinden.

Hoor overigens net dat de quote door Revu moedwillig verkeerd is opgeschreven. Maar ik ben wel de laatste die gaat zeuren over sensatiezoekerij :lol:
Laatst gewijzigd door GielBeelen op 13 jul 2018 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.

RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser » 13 jul 2018 16:56

Jeroen maakte de lange neus zoals ik het las naar John de Mol. Overigens trek ik de muziekkeuze niet bij Veronica noch bij Radio5. In feite grijpen beide veel terug op vroeger. En misschien zijn beide zenders ook wel 'gehandicapt' door de FM, Veronica gebonden aan regels, R5 geen FM.

Wat me trouwens erg overdreven leek in het Van Inkel interview dat De Mol 100 procent de playlist bepaalt

floyd100

Bericht door floyd100 » 14 jul 2018 00:40

Waarom is Jeroen nooit bij radio2 gekomen?

jessica

Bericht door jessica » 14 jul 2018 02:45

floyd100 schreef:
14 jul 2018 00:40
Waarom is Jeroen nooit bij radio2 gekomen?
Daar is het al dringen met DJ's. En Max heeft daar geen of weinig zendtijd.

DX'r

Bericht door DX'r » 14 jul 2018 12:57

GielBeelen schreef:
13 jul 2018 14:45
Altijd jammer om een held te moeten corrigeren..
en ja er is nog een hoop werk aan de winkel voor mij hoor maar heb toch echt nog altijd zeker 30% meer luisteraars dan van inkel. Dus klinkklare onzin dit.
Je hoeft helemaal niet te reageren Giel het is een nogal erg trieste actie van Jeroen.
Als hij ballen zou hebben zou die naar de NPO directie stappen en zeggen weg met Radio4 op FM, Radio 5 moet erop zie luistercijfers

Orange

Bericht door Orange » 14 jul 2018 14:40

GerjanOpDreef schreef:
13 jul 2018 14:37
Orange schreef:
13 jul 2018 14:23
GerjanOpDreef schreef:
13 jul 2018 12:00
Toch bizar dat John de Mol twee mensen uit zijn bedrijven donderd, die vervolgens bij de concurrent meer luisteraars trekken als hun opvolgers waar ze zaten. Dat zou die man toch aan het denken moeten zetten.
Hoezo bizar? Ik vind de stijl van Jeroen van Inkel niet passen bij 538 en Veronica. Dus dat lijkt mij niet zo raar.
Het vertrek van Ruud de Wild heb ik zelf ook nooit begrepen. Zit natuurlijk ook in doelgroepen (met Coen&Sander een jongere doelgroep was de bedoeling).
Omdat die mannen met de luistercijfers aantonen dat ze nog steeds succesvol zijn
Daarom vond ik het ook een slechte zet dat Ruud de Wild weg moest. En wat betreft Van Inkel heb ik niet aangegeven dat hij niet meer kan scoren. Ik gaf aan dat hij niet meer past bij 538 en Veronica.

waterveenmos

Bericht door waterveenmos » 14 jul 2018 15:23

DX'r schreef:
14 jul 2018 12:57
Je hoeft helemaal niet te reageren Giel het is een nogal erg trieste actie van Jeroen.
Als hij ballen zou hebben zou die naar de NPO directie stappen en zeggen weg met Radio4 op FM, Radio 5 moet erop zie luistercijfers
De enige Nederlandse etherzender die klassieke muziek uitzendt de nek omdraaien... dat zou écht een belachelijk idee zijn.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

Phoenix

Bericht door Phoenix » 14 jul 2018 20:37

GielBeelen schreef:
13 jul 2018 16:27
Een algemene zender voor ouderen kan veeeel groter worden dan een niche zender voor poprock liefhebbers. Ik reageerde vooral omdat J een lange neus maakt met iets dat niet waar is en dat wordt hier vervolgens klakkeloos overgenomen. Zelf gun ik iedereen alles en geniet ik van de diversiteit. Voor ieder wat wils en makers en luisteraars met plezier elkaar vinden.
Dus dat Veronica zich als niche zender neer zet, doet het vooral zichzelf aan, want een algemene zender voor ouderen kan véél groter worden?

Talpa richt zich met zijn vier zenders op nagenoeg dezelfde leeftijdsgroepen. 538 wat aan de onderkant. De andere drie wat meer aan de bovenkant. Dat gaat wringen. Vooral voor Veronica. Ik begrijp de gedachte hierachter. Maar juist met vier zenders, zou je met één van die vier toch op totaal andere doelgroep kunnen richten.

In mijn ideale beleving zou 538 de jongerenzender kunnen/moeten zijn (19-35), Veronica de zender voor jongvolwassenen (25-39) en Radio 10 de “ouderen” zender (40-...). Net als Veronica richt Sky zich dan op jongvolwassenen, maar met een vrouwelijker profiel.

Echter zal Talpa dit nooit gaan toepassen, omdat het vergaande gevolgen heeft voor het huidige, succesvolle Radio 10. Veronica is gevangen door het succes van 538, Radio 10 en Sky. En daardoor is en blijft het een nichezender.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 14 jul 2018 23:48

Phoenix schreef:
14 jul 2018 20:37
In mijn ideale beleving zou 538 de jongerenzender kunnen/moeten zijn (19-35), Veronica de zender voor jongvolwassenen (25-39) en Radio 10 de “ouderen” zender (40-...). Net als Veronica richt Sky zich dan op jongvolwassenen, maar met een vrouwelijker profiel.

Echter zal Talpa dit nooit gaan toepassen, omdat het vergaande gevolgen heeft voor het huidige, succesvolle Radio 10.
Daarom zou ik Veronica het oudere profiel geven en Radio 10 houden zoals het is.... Verder ben ik het met je eens dat bij deze verdeling de zenders elkaar minder in de weg zitten.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 14 jul 2018 23:58

Oortjes schreef:
14 jul 2018 23:48
Phoenix schreef:
14 jul 2018 20:37

Echter zal Talpa dit nooit gaan toepassen, omdat het vergaande gevolgen heeft voor het huidige, succesvolle Radio 10.
Daarom zou ik Veronica het oudere profiel geven en Radio 10 houden zoals het is.... Verder ben ik het met je eens dat bij deze verdeling de zenders elkaar minder in de weg zitten.
Snap ik. Maar ik vind Giel Beelen, Dennis Ruyer, Niek van der Bruggen en Gerard Ekdom bij het jongere profiel passen en René Verkerk, Edwin Ouwehand, Rob van Someren en Edwin Diergaarde bij het oude profiel zoals ik dat voor ogen heb. Zoals ik al zei zou het een verandering met vergaande gevolgen zijn.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 15 jul 2018 11:39

Phoenix schreef:
14 jul 2018 23:58
Snap ik. Maar ik vind Giel Beelen, Dennis Ruyer, Niek van der Bruggen en Gerard Ekdom bij het jongere profiel passen en René Verkerk, Edwin Ouwehand, Rob van Someren en Edwin Diergaarde bij het oude profiel zoals ik dat voor ogen heb. Zoals ik al zei zou het een verandering met vergaande gevolgen zijn.
Bij Talpa worden dj's vaker gewisseld dan jij en ik van tandenborstel wisselen, dua de samenstelling van dj-ploeg is voor Talpa waarschijnlijk het minst ingrijpende...

Plaats reactie