3FM zendt express oud nieuws uit, niemand boeit het

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
RealSunchaser

3FM zendt express oud nieuws uit, niemand boeit het

Bericht door RealSunchaser » 05 jul 2018 18:28

https://www.ad.nl/show/3fm-dj-zendt-wek ... ~aca4ae02/

3FM-dj zendt wekenlang oude nieuwsbulletins uit
U3FM-dj Rob Janssen heeft de afgelopen weken in zijn nachtprogramma het nieuwsbulletin van de NOS vervangen door een bulletin van een paar jaar geleden. Pas afgelopen vrijdagnacht merkte voor het eerst een luisteraar het op.

Dat schrijft de website Radiofreak. ,,In het kader van fake news wilde ik bij wijze van experiment eens kijken hoe fake dat news kan zijn voor iemand het opvalt. In een bulletin hoorde je onder andere dat president Obama mogelijk bij Nelson Mandela op bezoek gaat. Dat moet opvallen, zou je zeggen”, aldus de dj.

Pas afgelopen vrijdagnacht kreeg de dj een bericht van een luisteraar die het was opgevallen dat het nieuws niet klopte. Het is volgens Janssen niet zo dat er bijna niemand luistert naar zijn show. ,,Er wordt per app verder best veel gereageerd op die nachtshow, dus daar ligt het niet aan.”

De NOS, die het radionieuws verzorgt, is ontstemd over de actie van Janssen. ,,Wij hebben onze onvrede overgebracht aan de leiding van AVROTROS”, zegt een woordvoerder.

RealSunchaser

Re: 3FM zendt express oud nieuws uit, niemand boeit het

Bericht door RealSunchaser » 05 jul 2018 18:30

Wat is dat voor een stom experiment. Ten eerste luistert er blijkbaar dus niemand (nuchter) naar je programma, ten tweede maak eens fatsoenlijke radio op 3FM voor je dergelijke grapjes uithaalt.

Aart Rietveld

Bericht door Aart Rietveld » 05 jul 2018 19:28

Dit experiment is niet nieuw, Radio 3 heeft dit vroeger ook al eens gedaan. Dat het niemand opvalt lijkt me een teken aan de wand: Zijn er nog wel luisteraars? En hoeveel van die overgebleven jongeren hebben nog belangstelling voor nieuws? Dit geldt zeker voor de nacht als er inplaats van het "eigen" bulletin het normale NOS-Nieuw uitgezonden wordt.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 05 jul 2018 20:01

Serieus ... toen ik de topic titel las dacht ik dat het weer een topic was om Het Knopje te promoten.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

Orange

Bericht door Orange » 05 jul 2018 20:05

Ik vind het wel een geinige grap van Rob Jansen. Beetje zure reactie van de NOS.
En als het minder gaat met de zender waar je op uitzendt, betekent dat niet dat je geen grappen meer mag maken.

MFM

Bericht door MFM » 05 jul 2018 20:19

Leuke grap. Goed tijdstip ook.
Gelukkig heeft niemand er schade door opgelopen.
Hooguit het imago van 3FM.

WFNX

Bericht door WFNX » 05 jul 2018 20:19

Ik vind het wel geinig. Dit is een beetje reuring creëren, wat 3 erg nodig heeft!

Phoenix

Bericht door Phoenix » 05 jul 2018 20:40

WFNX schreef:
05 jul 2018 20:19
Ik vind het wel geinig. Dit is een beetje reuring creëren, wat 3 erg nodig heeft!
Wat 3 nodig heeft zijn goede programma’s, goede DJ’s en goede muziek. Dan komt de rest vanzelf. Reuring helpt de zender er niet bovenop.
28-01-08 / 22-04-10

density1

Bericht door density1 » 05 jul 2018 21:36

Wat phoenix zegt. Kansloos verder deze actie.

Pot

Bericht door Pot » 05 jul 2018 21:45

Deze actie was gewoon onnodig. Tevens luisteren er nauwelijks mensen, maak er nou geen probleem van aub.

Dab+ Carplay

Bericht door Dab+ Carplay » 05 jul 2018 23:15

MFM schreef:
Leuke grap. Goed tijdstip ook.
Gelukkig heeft niemand er schade door opgelopen.
Hooguit het imago van 3FM.
Dat was toch al ten onder aan het gaan of niet... een programma zoals extra weekend, daar komen de luisteraars echt wel terug voor!!

WFNX

Bericht door WFNX » 05 jul 2018 23:50

Phoenix schreef:
05 jul 2018 20:40
WFNX schreef:
Wat 3 nodig heeft zijn goede programma’s, goede DJ’s en goede muziek. Dan komt de rest vanzelf. Reuring helpt de zender er niet bovenop.
Het is zo vreselijk onschuldig en echt wel geinig. Rob is een van de weinigen die origineel bezig is bij 3FM en iets probeert. Het hier bejubelde oude 3FM had ook wel zijn incidenten, je moet er altijd een paar hebben, dat is goed voor de smoel van de zender (en genereert gratis PR). Neemt niet weg dat er inderdaad veel moet gebeuren bij die zender, van muziek, DJ's en vooral ook inhoud van de programma's.

jordiv30

Bericht door jordiv30 » 06 jul 2018 01:00

Ik vind het wel grappig en ook precies passend bij deze tijd vol fake News. Daarnaast is het inderdaad een indicator dat het nieuws niet persé nodig is op de zender, in ieder geval niet in deze vorm. Ze zullen niet snel stoppen met deze manier van nieuws, simpelweg omdat ieder ander radiostation het ook doet, maar ik hoop dat ze hier wel wat van oppikken. Een beetje jammer van de reactie van de NOS. Vooral op deze uren kan zo’n experimentje vast wel plaats vinden lijkt mij.

Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma » 06 jul 2018 10:27

Mooie bezuiniging dus. Stoppen met nieuws op 3FM.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 07 jul 2018 13:38

WFNX schreef:
05 jul 2018 23:50
Phoenix schreef:
05 jul 2018 20:40
WFNX schreef:
Het is zo vreselijk onschuldig en echt wel geinig. Rob is een van de weinigen die origineel bezig is bij 3FM en iets probeert. Het hier bejubelde oude 3FM had ook wel zijn incidenten, je moet er altijd een paar hebben, dat is goed voor de smoel van de zender (en genereert gratis PR). Neemt niet weg dat er inderdaad veel moet gebeuren bij die zender, van muziek, DJ's en vooral ook inhoud van de programma's.
Het 3FM van 20 jaar geleden had ten eerste een zeer goed muziekbeleid dat zich duidelijk onderscheidde van de concurrentie. Het zogenaamde “links van het midden”. Niet commercieel, maar ook niet (te) alternatief.

Verder een topprogrammering: Edwin Evers, Wim Rigter, Henk Westbroek, Rob Stenders, Rob van Someren en Corné Klijn.

Deze DJ’s genereerde ook wel free publicity maar dat gebeurde toch voornamelijk op basis van inhoud.

De briefkaartactie voor Solingen (breakfast club) en het homogeen-huwelijk (Stenders) zijn typische voorbeelden waaruit de maatschappelijke betrokkenheid van de zender blijkt, waarmee (heel) veel free publicity is gegenereerd.

In Serious Request komt dit nog tot uiting. Maar in de individuele programma’s is dit volgens mij niet terug te horen.
28-01-08 / 22-04-10

Plaats reactie