Koptelefoon naar lijn.

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..
Plaats reactie
adkart

Koptelefoon naar lijn.

Bericht door adkart » 14 mei 2018 11:26

Is het mogelijk om een koptelefoon naar een lijningang van een apparaat (DBX) te sturen zonder de boel te slopen???
Ik wil namelijk een koptelefoon signaal door een compr/limiter halen en daarna naar een aparte koptelefoon versterker...

Master signaal kan ik niet aftappen want dan heb ik geen voorafluistering en CRM signaal kan ik ook niet pakken want dat valt weg zodra ik mijn mic fader openzet...

jren

Re: Koptelefoon naar lijn.

Bericht door jren » 14 mei 2018 11:42

Volgens mij moet dit wel mogelijk zijn. Er zijn volgens mij DI-kastjes die zelfs luidsprekersignalen kunnen transformeren naar line-signaal. Ik heb net even snel bij www.thomann.de gezocht maar kon 'm niet zo snel vinden.

v.ijl

Bericht door v.ijl » 14 mei 2018 14:35

Bij een groot aantal apparaten wordt de hoofdtelefoon uitgang ook als line uitgang gebruikt (b.v. geluidskaart: hier een ESI U24XL met een gecombineerde line/tel uitgang). Probeer met een jack-stereo <> 2x jack-mono of jack-stereo <> 2 x tulp even uit....
en dan is er koffie......

ijzerpro

Bericht door ijzerpro » 14 mei 2018 20:14

Geen probleem , en je sloopt en niks mee. Dan behalve je oren als je de koptelefoon versterker te hard zet :eek:
to steal ideas from one person is plagiarism, to steal ideas from many is research.

Plaats reactie