D&R Airmix Faderstart Computergestuurd

n00b? Beginner? Newbie? Stel je vragen hier.
Plaats reactie
Icetouch.ar

D&R Airmix Faderstart Computergestuurd

Bericht door Icetouch.ar » 20 apr 2018 01:08

Goeiedag,

Ik loop al een tijd tegen een probleem aan. Na veel rondgezocht te hebben, heb ik helaas geen duidelijk antwoord kunnen vinden over het volgende; een computergestuurde Faderstart maken met een DNR Airmix-tafel, via een USB gamepad.

Deze tafel heeft een ingebouwde faderstart-mogelijkheid, en ik heb begrepen dat de tafel een pulse moet sturen naar de controller. Na rondkijken op forums kwam ik erachter dat er een LPT, Vellemans kit, gamepad (en nog meer mogelijkheden) zijn om de faderatart werkend te krijgen. De meeste hebben het over een Gamecontroller.

Vandaar dat we de faderstart willen proberen werkend te krijgen, via een USB gamecontroller, zodat RadioDJ aangestuurd kan worden. We hebben geprobeerd een oude usb controller te openen en een jack gesoldeerd op een van de controller-knoppen. Dit heeft echter geleid tot...niets..

Doen we iets verkeerd? Het is een mono-jack die vanuit het Start-gedeelte loopt en gesoldeerd is op een controllerknop. De controller zelf hebben we wél werkend gekregen via de Gamepad plugin in RadioDJ.

Ik heb de handleiding doorgenomen en de tafel heeft echter ook een remote functie. Zouden we daar iets mee moeten doen? De handleiding legt de nadruk op een CD/Mixer-faderstart, maar dit is iets heel anders dan wat wij willen via de computer.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik hoop dat iemand me op gang kan helpen. ik weet dat er veel topics zijn over faderstart, maar we blijven er maar niet uitkomen. :sad:

Mvg,
Anish

GerjanOpDreef

Re: D&R Airmix Faderstart Computergestuurd

Bericht door GerjanOpDreef » 20 apr 2018 05:11

Is het niet makkelijker om de D&R radio software te installeren?
Laat je niet gek maken door anderen, leef je eigen leven!

Gerjan Op Dreef - Iedere maandag 21:00 - 23:00 uur - MIDLAND FM
Veenendaal FM 104.9 MHz / Renswoude FM 105.6 MHz / Scherpenzeel FM 106.3 MHz

Icetouch.ar

Bericht door Icetouch.ar » 20 apr 2018 09:05

Dankjewel voor de tip, maar om welke software gaat het? Ik kan niet zoveel vinden over een DNR Airmix (Ondersteuning, software/drivers)

DNR Airmix is een oud model volgensmij is er ook geen computerondersteuning voor officieel. De DNR Aircast (Automatisering) hebben we al een keer gehad, maar er is niet echt een mogelijkheid om de Airmix te koppelen.

We draaien al een tijd met RadioDJ als automatiseringsprogramma en vanuit hier hebben we al veel opgebouwd. Dit vinden we zelf ook fijn in gebruik.

Is dit uberhaubt wel de juiste manier om het werkend te krijgen de faderstart, via een gamecontroller?
Laatst gewijzigd door Icetouch.ar op 20 apr 2018 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.

GerjanOpDreef

Bericht door GerjanOpDreef » 20 apr 2018 10:03

Geen idee hoe dat programma heet. Kijk even op hun internet pagina.

Of zoek even contact via Facebook. Ze reageren daar snel.
Laat je niet gek maken door anderen, leef je eigen leven!

Gerjan Op Dreef - Iedere maandag 21:00 - 23:00 uur - MIDLAND FM
Veenendaal FM 104.9 MHz / Renswoude FM 105.6 MHz / Scherpenzeel FM 106.3 MHz

Aart Rietveld

Bericht door Aart Rietveld » 20 apr 2018 10:53

Staan de jumpers in de fadermodule wel goed? En is de kabel wel goed aangesloten? Ik lees namelijk in de manual, die ik in 1 minuut vond op de website van D&R, dat je een stereo-jack moet hebben waarvan je de tip en ring aan moet sluiten!
Kijk eens in de downloadsectie op www.d-r.nl

Dukard

Bericht door Dukard » 20 apr 2018 21:39

Wat jij wilt kan via de genoemde interfaces, maar ik denk dat je het gemakkelijkste weg komt door je in te lezen op de Velleman K8055 kit. Die bied op elke kaart meerdere schakelingen die via USB de playout software op je computer kunnen besturen. Ik heb een 2-tal van deze kaarten in voor de fader start en stop functie van playout software en Jingle players. En dat werkt erg prettig met een gemiddelde starttijd van rond de 20ms.
Aan VST-plugins passen geen 19" rack-oren ....

Plaats reactie