Het Ochtendshow Landschap per 2019 - Speculeer mee

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
FloridaFM

Re: Het Ochtendshow Landschap per 2019 - Speculeer mee

Bericht door FloridaFM » 13 jun 2018 16:23

Ik ga er ook vanuit dat de mededeling van Gerard over Frank van ‘t Hof een grap is.
Blijft natuurlijk een persoonlijke mening, maar moet er niet aan denken dat ik ‘s ochtends wakker wordt met hem op mijn wekkerradio. Zelfs niet tijdelijk!

Zal ongetwijfeld een aardige jongen zijn, maar hoort vooral zichzelf zo graag praten en dan ook nog in een tempo dat ik tijdens het hardlopen nog niet bij kan benen. Lijkt mij erg geschikt voor een dagelijkse 24-uur durende show op zijn eigen station.

Persoonlijk hoop ik op Jan Willem Roodbeen icm Jeroen Kijk in de Vegte. Lekker rustig, goede interviews, geen overbodig gepraat en mede hierdoor vooral uniek en positief afwijkend in het huidige radio ochtendlandschap.

jordiv30

Bericht door jordiv30 » 13 jun 2018 16:53

Ik hoop zelf ook op JW Roodbeen. Hij kan dat volgens mij prima (is ook al goed ket livemuziek) en de kaarten worden toch opnieuw geschut in de ochtend vanwege de transfers. Een grote naam is dus volgens mij niet persé nodig.

Fragment is overigens te beluisteren op 1:55:55. Ik weet zelf niet precies of ik dit serieus moet nemen. https://www.nporadio2.nl/vroegopfrank/g ... 13-06-2018

Orange

Bericht door Orange » 13 jun 2018 17:17

Uit het fragment is niet te halen dat het een grap is. Gerard Ekdom is ook degene die erover begint. Maar het lijkt mij dat als het waar is, dat vandaag al breed zou zijn uitgemeten in de media. Dat is niet het geval, dus het zal allemaal zo'n vaart niet lopen.

jessica

Bericht door jessica » 13 jun 2018 17:19

Ik denk wel dat hij het in de zomermaanden gaat overnemen. 2 maanden dus juli en augustus. Vanaf september komt dan denk ik de nieuwe ochtendshow.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 13 jun 2018 19:41

iJeroen schreef:
12 jun 2018 23:21
Oortjes schreef:
12 jun 2018 22:37
Kar schreef:
12 jun 2018 18:30
Het zou wel een stunt zijn om Ruud in de ochtend te programmeren, hij is in staat om na het stoppen van Evers de absolute nr1 in de ochtend te worden.
Ik heb niet het idee dat Ruud zo populair is. Daarnaast verwacht ik dat Gerard Ekdom en Frank Dane ook hoge ogen gaan gooien. Mijn verwachting is sat het zich meer gaat verdelen en er geen absolute nr 1 meer komt. Deze is er in de middag ook niet.
Ruud is inderdaad in staat om ook de absolute nummer 1 te worden. Hij zet een gevarieerd, ontregelend en informatief programma neer, met een fijne muziekmix en toch ook wel goede sfeer. Voordeel is dat hij met FM een groot bereik heeft. Het is urgenter dan Ekdom, en meer reden om te kluisteren.

Ekdom is minder een publiekstrekker, maar kan meeliften op/bijdragen aan succes van 10. Hij heeft op 2 ook gewoon op een goede plek gezeten.
Idem voor Dane, 538 is/was jarenlang marktleider. De herkaveling van Evers-luisteraars zal vast over de 3 zenders gaan, waarbij ik verwacht dat Ruud de beste papieren heeft.
Waarbij je er maar gemakshalve vanuit gaat dat De Wild ook de ochtend van Radio 2 gaat doen. Eerder heeft De Wild al het wijze besluit genomen om de ochtend van 3FM niet te doen. Dat werd toen Stenders. Ik denk dat De Wild voldoende ervaring heeft om opnieuw te bedanken voor de eer. Persoonlijk zou ik het geen verstandige keuze vinden om het succesvolle middagprogramma op te geven voor de ochtend. De lat voor het ochtendprogramma ligt ook vele malen hoger, dan de lat die voor het middagprogramma wordt neergelegd.

Omdat ik er eigenlijk al vanuit ga dat de rest van de dagprogrammering in tact blijft, hoop ik op een verrassing met Veenstra en Schollaart als gelijkwaardige duo-presentatoren.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

jessica

Bericht door jessica » 13 jun 2018 22:57

Phoenix schreef:
13 jun 2018 19:41
Omdat ik er eigenlijk al vanuit ga dat de rest van de dagprogrammering in tact blijft, hoop ik op een verrassing met Veenstra en Schollaart als gelijkwaardige duo-presentatoren.
Dit zou een zeer verstandige beslissing zijn om de rest van de dagprogrammering in tact te laten. Jan Willem Roodbeen en Annemieke Schollaard samen zou ook kunnen zijn allebei van de AvroTros. Voor Gerard Ekdom zat Sander de Heer er bijna 7 jaar. In het begin was hij ook niet zo bekend. Hij is ook nooit van het statuur Evers, Beelen of Stenders geworden, maar maakte een prima ochtendshow die anders was als de andere zenders. Dit zou Radio2 weer kunnen doen. Bij Talpa hebben ze allemaal bekende namen, Evers, Beelen en Ekdom vanaf september. Radio2 zou het rustig kunnen opbouwen. Met 1 of 2 presentatoren die nu al op de zender zitten maar nog niet op de prominente ochtendplek.

iJeroen

Bericht door iJeroen » 13 jun 2018 23:35

Zender schreef:
13 jun 2018 01:31
iJeroen schreef:
Oortjes schreef:
12 jun 2018 22:37

Ik heb niet het idee dat Ruud zo populair is. Daarnaast verwacht ik dat Gerard Ekdom en Frank Dane ook hoge ogen gaan gooien. Mijn verwachting is sat het zich meer gaat verdelen en er geen absolute nr 1 meer komt. Deze is er in de middag ook niet.
Ruud is inderdaad in staat om ook de absolute nummer 1 te worden. Hij zet een gevarieerd, ontregelend en informatief programma neer, met een fijne muziekmix en toch ook wel goede sfeer. Voordeel is dat hij met FM een groot bereik heeft. Het is urgenter dan Ekdom, en meer reden om te kluisteren.

Ekdom is minder een publiekstrekker, maar kan meeliften op/bijdragen aan succes van 10. Hij heeft op 2 ook gewoon op een goede plek gezeten.
Idem voor Dane, 538 is/was jarenlang marktleider. De herkaveling van Evers-luisteraars zal vast over de 3 zenders gaan, waarbij ik verwacht dat Ruud de beste papieren heeft.
Klopt, iJeroen. Vraag is alleen of het verstandig is een zo'n succesvol middagprogramma op te geven?
Is inderdaad een dilemma! Wel wordt ‘s ochtends de luisteraar binnengehengeld voor de rest van de dag. De concurrentie in de middag is ook minder groot. Ruud is op beide tijdstippen onderscheidend van wat er al is.
Opgegroeid met Veronica op 2 en 3, vergroeid met de publieke zenders

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 14 jun 2018 12:09

Phoenix schreef:
13 jun 2018 19:41
Veenstra heeft nog helemaal geen zin om weg te gaan bij 3FM hoor.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 14 jun 2018 16:20

iJeroen schreef:
13 jun 2018 23:35
Zender schreef:
iJeroen schreef:

Klopt, iJeroen. Vraag is alleen of het verstandig is een zo'n succesvol middagprogramma op te geven?
Is inderdaad een dilemma! Wel wordt ‘s ochtends de luisteraar binnengehengeld voor de rest van de dag. De concurrentie in de middag is ook minder groot. Ruud is op beide tijdstippen onderscheidend van wat er al is.
Waarom is er 's middags minder concurrentie in jouw ogen? In de middag zijn er volgens mij net zoveel zenders actief als 's ochtends.

Wellicht vind jij de DJ's en programma's in de middag van mindere kwaliteit, maar dat is een kwestie van smaak.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

iJeroen

Bericht door iJeroen » 14 jun 2018 21:55

Phoenix schreef:
14 jun 2018 16:20
iJeroen schreef:
13 jun 2018 23:35
Zender schreef:

Waarom is er 's middags minder concurrentie in jouw ogen? In de middag zijn er volgens mij net zoveel zenders actief als 's ochtends.

Wellicht vind jij de DJ's en programma's in de middag van mindere kwaliteit, maar dat is een kwestie van smaak.
Je hebt gelijk. Ik denk dat de middagshows van mindere kwaliteit zijn (het gat met Ruud is wat groter), hoewel C&S ook breed publiek aanspreken.
Opgegroeid met Veronica op 2 en 3, vergroeid met de publieke zenders

Oortjes

Bericht door Oortjes » 14 jun 2018 22:08

iJeroen schreef:
14 jun 2018 21:55
het gat met Ruud is wat groter
In populariteit (luistercijfers) is het gat tussen Edwin Evers en de rest volgens mij groter dan in de middag tussen Ruud de Wild en de rest. Daarmee lijkt het gat mij juist kleiner.
Rock 'n roll is better than music!

Bart144

Bericht door Bart144 » 19 jun 2018 08:47

Duo Roodbeen & Kijk in de Vegte neemt ochtendshow Gerard Ekdom over

Jan-Willem Roodbeen en Jeroen Kijk in de Vegte maken samen de nieuwe ochtendshow op NPO Radio 2. Ze volgen Gerard Ekdom op die bij het commerciële Radio 10 aan de slag gaat. Dat bevestigt omroep BNNVARA aan deze website. DJ Paul Rabbering zou verhuizen naar de avonduren.

Bron: AD

hoerooierhoemooier

Bericht door hoerooierhoemooier » 19 jun 2018 09:15

Tamara gaat mee naar Radio 10, zei Ekdom zojuist op Radio 2.

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht » 19 jun 2018 09:19

Verrassende keuze, maar zou zomaar eens heel goed kunnen werken.
JW vind ik inhoudelijk sterk, en KIDV echt een van de beste sidekicks van Nederland met zowel humor als inhoud. Zeker als er wat meer actualiteit gebracht moet gaan worden lijkt me dat een goede zaak. Verder blijft de middagshow van Ruud, die erg succesvol is op die tijd, gewoon bestaan, wat me ook verstandig lijkt.

Stapt Paul dan over naar de avrotros? Want anders raakt de avrotros wederom 2 uur zendtijd kwijt dat kan ik me niet voorstellen. Ook geen betere plek voor Annemieke vooralsnog. Of zou er nog meer veranderen?

123

Bericht door 123 » 19 jun 2018 09:28

Het gemak van overstappen naar een andere omroep laat zien dat het ook niet meer uitmaakt waar je lid van bent (waar je salaris vandaan komt).
Tijd om dat systeem maar eens af te schaffen. Zijn we ook van dat 'landjepik' en gekonkel af.

Plaats reactie