FM-frequenties voor Continu en Coastline

Discussieer over de regionale omroepen
density1

Re: FM-frequenties voor Continu en Coastline

Bericht door density1 » 02 jun 2018 19:44

Wazig muziekbeleid, het gaat alle kanten op qua stijlen. Weet niet of dit kan aan slaan commercieel. Bij een vorige incarnatie van Coastline was dit ook al zo en had gehoopt dat het wat duidelijker zou worden maar daar is helaas nog niets van te merken.

RV

Bericht door RV » 02 jun 2018 22:37

Ik ben het daarmee eens. Ik reed laatst naar Friesland en vond het format ook erg onduidelijk. Daarnaast is het bereik mager. In de auto is het station pas te horen zo'n 10 km boven Hoorn. Ik ben benieuwd of het commercieel uit kan.

density1

Bericht door density1 » 02 jun 2018 23:14

In een krantenartikel dat ik las is het format van Coastline R&B, Soul & de beste Classic Hits. Dat is nogal een ruim begrip en hiervan kun je niet ook alles maar draaien. Het is of Classic Hits, wat al een ruim begrip is (Radio 10 muziek) zeg maar, of R&B en Soul en daar hoort ook disco bij want dat hoor ik ook veel op Coastline en dat is ook hun herkomst begrijp ik. Als je dan toch echt wat anders wil doen dan de gevestigde stations zou ik het hierbij laten en daar de verdieping in zoeken. Hoorde zelfs Anouk of Ilse de Lange maar daarna net zo goed de BB & Q Band afgewisseld met vage remixen van nieuwe(re) (?) muziek. Ik vraag me af of dat vol te houden is commercieel gezien. Duidelijkheid en consequentheid lijkt me wijsheid, zeker nu ze een behoorlijk gebied bestrijken van Noord Holland. In ieder geval groter dan voorheen met de zender nog op Texel.

jessica

Bericht door jessica » 03 jun 2018 00:43

Narrow casting werkt niet in Nederland. Als je alleen naar soul wil luisteren of alleen naar iets anders kun je ook een andere zender zoeken. Ik vind de combinatie best wel fijn beluisterbaar. Maar ik hou ook van afwisseling.

boxfm

Bericht door boxfm » 03 jun 2018 01:33

density1 schreef:
02 jun 2018 23:14
In een krantenartikel dat ik las is het format van Coastline R&B, Soul & de beste Classic Hits. Dat is nogal een ruim begrip en hiervan kun je niet ook alles maar draaien. Het is of Classic Hits, wat al een ruim begrip is (Radio 10 muziek) zeg maar, of R&B en Soul en daar hoort ook disco bij want dat hoor ik ook veel op Coastline en dat is ook hun herkomst begrijp ik. Als je dan toch echt wat anders wil doen dan de gevestigde stations zou ik het hierbij laten en daar de verdieping in zoeken. Hoorde zelfs Anouk of Ilse de Lange maar daarna net zo goed de BB & Q Band afgewisseld met vage remixen van nieuwe(re) (?) muziek. Ik vraag me af of dat vol te houden is commercieel gezien. Duidelijkheid en consequentheid lijkt me wijsheid, zeker nu ze een behoorlijk gebied bestrijken van Noord Holland. In ieder geval groter dan voorheen met de zender nog op Texel.
Het voordeel van lokaal/regionaal is, dat het commercieel zou kunnen werken als de mensen achter Coastline een sterk netwerk hebben. Een regionale zender brengt de nodige kosten met zich mee, maar als je een goed netwerk hebt, dan is het wel mogelijk om de boel kostendekkend te krijgen. En er zijn (daarnaast) genoeg ondernemers waarbij hun bedrijf op de radio horen al egostrelend genoeg is om overstag te gaan.

Maar 24 uur per dag live programma's door betaalde jocks, dat wordt m natuurlijk niet. Maar denk dat Coastline ook nooit die illusie heeft gehad :-)

density1

Bericht door density1 » 03 jun 2018 10:52

jessica schreef:
03 jun 2018 00:43
Narrow casting werkt niet in Nederland. Als je alleen naar soul wil luisteren of alleen naar iets anders kun je ook een andere zender zoeken. Ik vind de combinatie best wel fijn beluisterbaar. Maar ik hou ook van afwisseling.
Nee alleen Soul niet, maar alle daarbij behorende stijlen muziek kun jet het zo breed mogelijk maken. Maar echt country-achtige hits met Soul en zulks werkt niet. Je jaagt er alleen luisteraars mee weg. Het zelfde probleem als de rap/urban met de alternative rock/pop van 3 FM. Het gaat om een consequente uitgebalanceerde mix, en die hoor ik nog niet daar.

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht » 04 jun 2018 16:23

Onbegrijpelijke keuze van Coastline om de ochtendshow van Rick door te geven. Past totaal niet in het format, en er wordt ook gewoon gesproken over Trafficradio en er worden Trafficradio jingles gebruikt wat me ook moeilijk verkoopbaar lijkt voor een commercieel station.

GerjanOpDreef

Bericht door GerjanOpDreef » 04 jun 2018 19:47

De Nachtwacht schreef:
04 jun 2018 16:23
Onbegrijpelijke keuze van Coastline om de ochtendshow van Rick door te geven. Past totaal niet in het format, en er wordt ook gewoon gesproken over Trafficradio en er worden Trafficradio jingles gebruikt wat me ook moeilijk verkoopbaar lijkt voor een commercieel station.
Misschien rekenen de mensen van Coastline FM er op dat de Rick van V. luisteraar blijft hangen na afloop van zijn programma. Een andere reden kan ik ook niet bedenken.
Laat je niet gek maken door anderen, leef je eigen leven!

Gerjan Op Dreef - Iedere maandag 21:00 - 23:00 uur - MIDLAND FM
Veenendaal FM 104.9 MHz / Renswoude FM 105.6 MHz / Scherpenzeel FM 106.3 MHz

pietpuk

Bericht door pietpuk » 10 jun 2018 16:43

GerjanOpDreef schreef:
04 jun 2018 19:47
De Nachtwacht schreef:
Misschien rekenen de mensen van Coastline FM er op dat de Rick van V. luisteraar blijft hangen na afloop van zijn programma. Een andere reden kan ik ook niet bedenken.
Ik vind Rick van Velthuysen ook nix op Coastline. Ik ben er afgelopen week een paar keer langs gezapt, maar hij ratelt me veel te snel, zeker voor op een zender als Coastline. Heeft deze man ADHD of denkt hij dat hij nog altijd op 538 zit? ik vind het inderdaad ook raar dat er geen Coastline jingles worden gedraait, het is net of je naar een ander station luistert.
Overigens lijkt het format van Coastline sinds 2 juni wel iets duidelijker, in de weken daarvoor was het een ratjetoe, toen was ik het na een kwartiertje luisteren alweer zat.
Jammer dat ze Hoorn en Alkmaar net niet meepakken. Het gebied wat ze nu bestrijken lijkt me commercieel niet zo heel interessant.

Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter » 10 jun 2018 17:54

Zitten ze inmiddels al op Dab+ ?

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht » 10 jun 2018 18:09

pietpuk schreef:
10 jun 2018 16:43
GerjanOpDreef schreef:
De Nachtwacht schreef:
Ik vind Rick van Velthuysen ook nix op Coastline. Ik ben er afgelopen week een paar keer langs gezapt, maar hij ratelt me veel te snel, zeker voor op een zender als Coastline. Heeft deze man ADHD of denkt hij dat hij nog altijd op 538 zit? ik vind het inderdaad ook raar dat er geen Coastline jingles worden gedraait, het is net of je naar een ander station luistert.
Overigens lijkt het format van Coastline sinds 2 juni wel iets duidelijker, in de weken daarvoor was het een ratjetoe, toen was ik het na een kwartiertje luisteren alweer zat.
Jammer dat ze Hoorn en Alkmaar net niet meepakken. Het gebied wat ze nu bestrijken lijkt me commercieel niet zo heel interessant.
In feite luister je tijdens de show van Rick ook daadwerkelijk naar een ander radiostation. Wordt uitgezonden op Traffic radio, het enige wat Coastline doet is het doorprikken.

density1

Bericht door density1 » 10 jun 2018 18:11

Weet ook niet of Rick van Velthuysen op Coastline past als hij zijn muziekkeuze niet aanpast aan die van deze zender. En als er ook al geen vormgeving van Coastline te horen is blijft het een eiland. Lijkt me niet echt goed voor de consequentheid. Als het alleen maar vulling om het vullen is, omdat er weer een programma op zit tenminste, dan ben je niet goed bezig bent m.i.

density1

Bericht door density1 » 10 jun 2018 19:47

pietpuk schreef:
GerjanOpDreef schreef:
De Nachtwacht schreef:
Alleen Texel in de zomer dan, en Den Helder zijn interessant maar dan had je met een kleinere zender ook af gekund zoals daar eerder al stond. Weet ook niet of deze muziekmix gaat aanslaan want hoor toch wel rare keuzes gemaakt worden in de muziekkeuze, en misschien is dat nog een kwestie van aanscherping wat nog gedaan moet worden natuurlijk. Heel veel disco/soul classics wat echt wel anders is dan je overal al hoort dus in die zin best best eigenzinnig, maar dan ineens John Farnham met Your The Voice ertussen. Dat slaat dan als K..op Dirk.

GerjanOpDreef

Bericht door GerjanOpDreef » 10 jun 2018 20:24

pietpuk schreef:
GerjanOpDreef schreef:
De Nachtwacht schreef:
Rick van Velthuysen is gewoon zichzelf, dus dat je hem druk vind kan wel kloppen. Of dat bij Coastline FM past kan ik verder ook niet beoordelen, want ik ken Coastline verder niet.

Ik kan mij voorstellen dat een Coastline FM iemand als Rick van Velthuysen graag binnen haalt, zo'n zwaargewicht kan je radiostation een flinke boost geven. Maar waarom men voor deze constructie kiest is mij ook een raadsel.
Laat je niet gek maken door anderen, leef je eigen leven!

Gerjan Op Dreef - Iedere maandag 21:00 - 23:00 uur - MIDLAND FM
Veenendaal FM 104.9 MHz / Renswoude FM 105.6 MHz / Scherpenzeel FM 106.3 MHz

density1

Bericht door density1 » 10 jun 2018 22:32

Ja, het is natuurlijk wel prachtig om iemand als Rick van Velthuysen bij je station te kunnen betrekken, maar toch eigenlijk ook niet want hij maakt een programma voor Traffic Radio en met hun muziekkeuze en hun vormgeving. Je moet je dan afvragen what is in it for Coastline. Alleen pochen dat je Rick van Velthuysen hebt op je zender hebt wat dus in de praktijk dus eigenlijk niet zo is? Vind daar wat voor te zeggen.

Plaats reactie