Interviews van Patrick Kicken met collega's uit het vak

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Patrick Kicken

Re: Interviews van Patrick Kicken met collega's uit het vak

Bericht door Patrick Kicken »

Heel lief allemaal dat je dat zegt maar ik heb door mijn columns en eigenwijsheid niet zo heel veel vrienden meer over (in de leiding) bij NPO Radio 2, haha. NPO opperbaas Jurre Bosman voorop. Ik zou daar best een leuke radioshow kunnen maken, bijvoorbeeld op zaterdag- en zondagochtend, maar denk dat Van Inkel daar veel meer voor gemotiveerd is dan ik. En voor welke omroep? Al dat gedoe met die baasjes, je wordt er alleen maar moe van.

Ook frappant: Stenders denkt dat ik achter 'Het Knopje' zit en heeft me daarom na een jarenlange vriendschap ge-ghost op whatsapp, haha! Je zou toch denken dat hij na al die jaren wel kan lachen als hij op de hak wordt genomen? Hij zal ook wel druk zijn met zijn vriend Dennis Hoebee een plekje te geven, die ik het ook van harte gun.

Terug naar de interviews, ik heb net de 4 meest recente ook toegevoegd aan RadioHelden punt NL

PS: Ivo en ik hebben nog wel eens contact via Facebook. Goed dat je het zegt, zal nog eens op visite bij hem gaan in Molenhoek
Gratis radioles! www.radiocollege.nl (Apple) www.radio-college.nl (Android)
Videointerviews: www.radiohelden.nl Contact via WhatsApp? 0630844222
Columns: www.radio.nl/columns

Eppo

Bericht door Eppo »

‘Het Knopje’ betreft absurdistische humor, dat kon altijd in Nederland en ik denk dat je daar als BN’er ook wel een beetje tegen moet kunnen.

Stenders is er ook niet vies van om zijn mening te ventileren, toch?
♫♪.ılılıll|̲̅̅●̲̅̅|̲̅̅=̲̅̅|̲̅̅●̲̅̅|llılılı.♫♪

Phoenix

Bericht door Phoenix »

Patrick Kicken schreef:
29 jun 2020 23:36
Ook frappant: Stenders denkt dat ik achter 'Het Knopje' zit en heeft me daarom na een jarenlange vriendschap ge-ghost op whatsapp, haha!
Wat een Hans Worst is die Stenders toch :))
12-04-2020

De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel.

Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

Knopje is iemand die in het zelfde pand zit als radio2.... Alleen een zender met instortende luistercijfers ..

Het zal wel een of andere lamme Frans zijn

RadioLove95

Bericht door RadioLove95 »

Patrick Kicken schreef:
29 jun 2020 21:08
Hoort-u-mij schreef:
27 jun 2020 00:33
Maar vraag me toch af waarom deze man niet meer op de landelijke radio is....

Hij is nu toch een beetje de Jochem van Gelder van de radio
Daar kan ik kort en bondig over zijn: omdat ik er geen reet meer aan vond. Heb 9 maanden met tegenzin nog de middagshow gedaan bij Veronica (was ook te horen volgens velen) en belandde daarna in een bore out. Je kunt blijkbaar ook opbranden van iets doen zonder dat je er nog voor gemotiveerd bent. Stationmanager Erik de Zwart had de pech dat ik de jaren ervoor onder Niels Hoogland al zó veel uren radio -moest- doen dat het me geen enkel plezier meer bracht. Was in de TMG tijd op een gegeven moment 32 uur per week te horen bij Veronica! 5 keer per week overdag van 13-16u, vijf keer 's nachts 00-03u en zondagavond 19-21u. Werken voor je centen, was het motto. Weliswaar een groot deel voicetrack, maar het was op een gegeven moment alleen nog maar talks boeren totdat je er scheel van zag!

Vergis je niet dat als je ooit als 21 jarige bij de Tros terecht komt op 3FM waar je nog zelf je muziek kon kiezen, nieuwe hits kon ontdekken en draaien, je met nieuwe dingen kon stoeien on-air die er net pas waren (sms, internet), lid was van de muziekredactie en mede de megahit en playlist kon bepalen: als het daarna ieder jaar alleen maar minder wordt qua vrijheid dan houdt dat op een gegeven moment op. Na 9 jaar publieke omroep en 11 jaar commerciële radio heb ik alles wel zo'n beetje uit kunnen proberen. Hitlijsten, nachtradio, ochtendshow, middagshow, avondshow, weekendshow. Live/voicetrack. Op locatie, in de studio, bekende gasten in de studio etc. Wat me ook steeds meer tegen kwam te staan is dat bijna geen enkele collegajock geinteresseerd was in de wetenschap achter radio. Daarom ben ik deze interviews ook gaan doen, om er toch over te kunnen praten.

Ik doe het in september al 5 jaar niet meer, landelijke radio en heb het nog geen een dag gemist. En aan de reacties op het radioforum hier te lezen jullie mij ook niet, dus een win/win situatie lijkt me, haha! Laat me maar lekker weer een beetje hobby'en ermee met oude hiphop op vrijdagavond bij Wild etc. Dan is de cirkel ook weer rond, van hobby naar werk naar veel te veel werk naar niks naar weer een beetje hobby.
Grappig dat je dit zegt. De reden dat ik jouw columns niet serieus kan nemen is omdat je zo in vroeger blijft hangen en wie je toen wel niet was. Tijden veranderen en je zult mee moeten blijven doen om te weten wat er speelt daarom lees ik ze niet meer. Gelukkig bezit je over een gezonde zelfrelativering en zeg je zelf ook dat het meer hobby is dan iets serieus. Daar moet je ook lekker van genieten. Er zijn ook altijd weer liefhebbers die behoefte hebben aan verhalen van vroeger. Nostalgie scoort meer dan ooit.

Lotte van der Neven

Bericht door Lotte van der Neven »

Ik begrijp de columns van Kicken wel, al moet ik toegeven dat dat even duurde. Maar als columnist wil je discussies uitlokken, mensen aan het denken zetten. Dat doe je niet door hele (kapot)genuanceerde verhalen te vertellen op een lieve toon, want dan lezen mensen het niet of ze vergeten het weer na een paar minuten.

Dus zet Kicken altijd stevig in, net iets te zwart-wit. Dat triggert om te reageren en met wat geluk ontstaat er niet alleen discussie, maar ook verandering. Om te voorkomen dat mensen de analyses van Kicken niet serieus nemen, verwerkt Kicken zichzelf ook in het verhaal. Indirect zegt hij "Dit is mijn analyse, ik heb er verstand van vanwege mijn expertise."

Wat me tegenstaat is dat mensen liever op de man spelen, dan op de bal. Toegegeven: de scherpe toon van Kicken lokt dat ook uit. Maar tegelijkertijd word ik er moe van dat alle tere zieltjes in de radiowereld constant beledigd en boos zijn, maar de discussie over de inhoud van de columns vermijden. Typisch landelijke dj's: kritiek op alles en iedereen, mensen belachelijk maken en pesten (ja, dat gebeurt veel in de radiowereld). Maar dan zelf niet tegen kritiek kunnen.

Komen we meteen op Stenders, die is aanvoerder van die club. Maakt mensen niets minder dan kapot achter hun rug om. Vriendjespolitiek van de bovenste plank, pesten, clubjes vormen waar anderen niet bij mogen, roddelen, belachelijk maken in zijn boek en op de radio. Maar dan maken mensen grappen over hem op Het Knopje en dan is meneer beledigd. Gordon Heuckeroth is er niets bij.

Ik hoop dat de columns van Kicken en Het Knopje nog lang zullen bestaan. Iemand moet die gasten van repliek dienen en een poging doen om de radiowereld scherp te houden, het is hard nodig, de hele industrie hangt van gemakzucht en ego's aan elkaar. Zet hem op, Kicken!

RadioLove95

Lotte van der Neven schreef:
30 jun 2020 14:00
Ik begrijp de columns van Kicken wel, al moet ik toegeven dat dat even duurde. Maar als columnist wil je discussies uitlokken, mensen aan het denken zetten. Dat doe je niet door hele (kapot)genuanceerde verhalen te vertellen op een lieve toon, want dan lezen mensen het niet of ze vergeten het weer na een paar minuten.

Dus zet Kicken altijd stevig in, net iets te zwart-wit. Dat triggert om te reageren en met wat geluk ontstaat er niet alleen discussie, maar ook verandering. Om te voorkomen dat mensen de analyses van Kicken niet serieus nemen, verwerkt Kicken zichzelf ook in het verhaal. Indirect zegt hij "Dit is mijn analyse, ik heb er verstand van vanwege mijn expertise."

Wat me tegenstaat is dat mensen liever op de man spelen, dan op de bal. Toegegeven: de scherpe toon van Kicken lokt dat ook uit. Maar tegelijkertijd word ik er moe van dat alle tere zieltjes in de radiowereld constant beledigd en boos zijn, maar de discussie over de inhoud van de columns vermijden. Typisch landelijke dj's: kritiek op alles en iedereen, mensen belachelijk maken en pesten (ja, dat gebeurt veel in de radiowereld). Maar dan zelf niet tegen kritiek kunnen.

Komen we meteen op Stenders, die is aanvoerder van die club. Maakt mensen niets minder dan kapot achter hun rug om. Vriendjespolitiek van de bovenste plank, pesten, clubjes vormen waar anderen niet bij mogen, roddelen, belachelijk maken in zijn boek en op de radio. Maar dan maken mensen grappen over hem op Het Knopje en dan is meneer beledigd. Gordon Heuckeroth is er niets bij.

Ik hoop dat de columns van Kicken en Het Knopje nog lang zullen bestaan. Iemand moet die gasten van repliek dienen en een poging doen om de radiowereld scherp te houden, het is hard nodig, de hele industrie hangt van gemakzucht en ego's aan elkaar. Zet hem op, Kicken!
Opvallende account historie 🤣

Lotte van der Neven

Wat me tegenstaat is dat mensen liever op de man spelen, dan op de bal.
RadioLove95 schreef:
30 jun 2020 15:42
Opvallende account historie 🤣

Patrick Kicken

Bericht door Patrick Kicken »

Hier raak je wel iets moois. Bij Stenders zit je óf in zijn in-crowd, of je ligt er totaal uit. De maffia is er niks bij, haha. Dat dit bijna nodig is om jezelf zo lang in het zadel te houden in het radiowereldje is ook veelzeggend. Ik verwijt Stenders niks, zelfs niet dat hij de enige is die mij op een bloedhete zomerdag in 2018 of 2019 maar liefst 3 uur lang interview met hem heeft laten opnemen, waarna hij bij publicatie me voor rotte vis uitmaakte via de app en het interview binnen 10 minuten offline moest. Het is en blijft een rare, onzekere snuiter.

Hij heeft toen een nieuw interview beloofd maar dat komt er alleen als het hem uitkomt in zijn omroep politieke agenda. Maar goed, er speelde toen ook veel (hij was bijna zijn middagshow kwijt en kon niet nog extra gezeik erbij gebruiken). Het probleem in de radiowereld is ook dat er mensen op posities terechtkomen die bijna genieten van dit politieke schaakspel, waarbij ze de jocks als pionnen gebruiken. Kun je knap onzeker van worden of zelf proberen het schaakspel onder de knie te krijgen. Ik pas daarvoor en belicht het inderdaad liever vanuit een onafhankelijke positie. Het is daarom ook dat velen het niet kunnen verdragen, mijn eerlijkheid, omdat ze zelf zo op de Hilversumse eierschalen moeten lopen.

Het is bijna niet raar dat Rob niet tegen kritiek of een persiflage op zijn persoon kan. Na bijna 40 jaar in omroepland is ook hij van binnen helemaal paranoia geworden. En dan maar over iedereen met een andere mening roepen dat ie gek is, gestoord, van het padje. Tja, iets met 'wat je zegt, ben je zelf', 'pot verwijt de ketel' etc. Ik heb er als ik eerlijk ben wel eens medelijden mee, dat gekke Hilversum wat mensen helemaal verknipt en wantrouwend maakt. Ben er hopelijk zelf nét op tijd uit ontsnapt, de klauwen van het uiterst moerassige medialandschap.
Gratis radioles! www.radiocollege.nl (Apple) www.radio-college.nl (Android)
Videointerviews: www.radiohelden.nl Contact via WhatsApp? 0630844222
Columns: www.radio.nl/columns

JanL

Bericht door JanL »

Ik ken Stenders heel anders. Gaat ook met fans op de foto en neemt de tijd voor je tijdens z'n feestjes. Een vakman in hart en nieren.

Janno

Bericht door Janno »

Ik ken Rob Stenders niet persoonlijk, maar ik vind hem een van de prettigste radiomakers die er zijn en dat is voor mij het enige wat telt.

Het is op zijn zachtst gezegd nogal dubieus dat hij hier en publique afgezeken wordt. Wat is hiervan het nut, behalve de persoonlijke bevrediging van degenen die nog een appeltje met hem te schillen hebben? Als je iets tegen hem hebt en je blijkt hem persoonlijk te kennen, is het geen goed idee om hem dan ook persoonlijk te benaderen in plaats van via een openbaar forum je grieven te spuien?

Probeer anders twitter eens. Dat is een medium waar azijnzeiken tot kunst is verheven.
Laatst gewijzigd door Janno op 01 jul 2020 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Janno

Bericht door Janno »

En dan nog met droge ogen iets typen over op de man spelen...

RadioLove95

Janno schreef:
01 jul 2020 22:46
En dan nog met droge ogen iets typen over op de man spelen...
Yep

Verstandvanzaken

Bericht door Verstandvanzaken »

Op de vraag Kicken Hoe is tie? kan iedereen zelf wekelijks het antwoord geven....

Lotte van der Neven

Wat ik bedoel met "op de man spelen in plaats van de bal": de inhoud van een discussie vermijden en in plaats daarvan de personen die de discussie voeren ter discussie stellen. Precies wat hier dus gebeurt, op de eerste reactie van Janno na.

Drie dingen die ik hierover wil zeggen:
01. Ik lees een observatie, niet zonder nuances. Van "en plein publique afzeiken" is naar mijn mening geen sprake. We hebben het over de handelswijze van Rob Stenders en daar horen niet alleen lofprijzingen bij. Maar ik vind persoonlijk niet dat hij afgezeken wordt.
02. Stenders is zelf iemand die regelmatig iemand en plein publique stevig te kakken zet of erger. Maar als hij de vrijheid neemt om anderen openbaar te grazen te nemen, is dat ook een vrijbrief om hem ook kritisch te bediscussiëren. Anders is het meten met twee maten.
03. Er is nergens gezegd dat dit niet ook met Rob persoonlijk wordt besproken. Dat is een aanname.

Plaats reactie