Interviews van Patrick Kicken met collega's uit het vak

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
density1

Re: Interviews van Patrick Kicken met collega's uit het vak

Bericht door density1 » 29 nov 2018 14:59

Wat betreft Gijs Staverman ben ik het dan niet met Toine eens. Juist hij past uitstekend bij een zender als Radio 10. Hij heeft de tone of voice van de zender en zijn muziekkeuze, niet te moeilijke muziek/mainstream, past bij hem. Hij is Radio 2 ontgroeid wat toch meer 'rock 'n roll' is geworden wat Staverman absoluut niet meer is.

radiodaan

Bericht door radiodaan » 29 nov 2018 16:48

density1 schreef:
29 nov 2018 14:59
Wat betreft Gijs Staverman ben ik het dan niet met Toine eens. Juist hij past uitstekend bij een zender als Radio 10. Hij heeft de tone of voice van de zender en zijn muziekkeuze, niet te moeilijke muziek/mainstream, past bij hem. Hij is Radio 2 ontgroeid wat toch meer 'rock 'n roll' is geworden wat Staverman absoluut niet meer is.
Radio 2 rock'n roll? Radio2 is juist meer een popzender geworden vind ik. Maar Gijs is inderdaad geen typische Radio2-jock, net als Ruud, Rob en Stefan.

density1

Bericht door density1 » 29 nov 2018 20:18

Rock 'n roll tussen "", het gaat om de uitstraling, deze is anders dan toen Staverman begon. Toen was Radio 2 nog best wel 'spruitjes' in vergelijking hoe het nu heden ten dagen klinkt.

Ingebruik

Bericht door Ingebruik » 29 nov 2018 21:46

density1 schreef:
29 nov 2018 20:18
Rock 'n roll tussen "", het gaat om de uitstraling, deze is anders dan toen Staverman begon. Toen was Radio 2 nog best wel 'spruitjes' in vergelijking hoe het nu heden ten dagen klinkt.
Gewoon serieus benieuwd: wat is dan het verschil in rock 'n roll of spruitjes als je bijvoorbeeld Bart Arens tegenover Gijs zet?

Begrijp me niet verkeerd, ik.mag heel graag luisteren naar Bart, maar dat is ook geen uitgesproken type als Ruud of Rob bijvoorbeeld, ik neem aan dat je dat bedoelt namelijk? Dus ik snap niet zo goed wat er dan 'mis' is met Gijs?

density1

Bericht door density1 » 29 nov 2018 23:00

Bart Arens is ook niet veel aan maar zit op uren dat je dit soort radio maken kunt verwachten, Gijs zit in lunchtijd en dat vereist toch wat meer klasse en dat beheerst Gijs niet m.i. omdat er interviews in zitten en ander service-achtige items. Ik vind dat niet bij hem passen. Ik zie hem daarom het liefst bij een music driven radiostation.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 30 nov 2018 18:29

Ik ben het volledig eens met Toine, Staverman vind ik echt een matige radiomaker. Hij komt erg lui over, echt precies de dingen die Toine noemt, zijn dingen waar ik me aan stoor bij Gijs.

Ingebruik

Bericht door Ingebruik » 01 dec 2018 11:35

density1 schreef:
29 nov 2018 23:00
Bart Arens is ook niet veel aan maar zit op uren dat je dit soort radio maken kunt verwachten, Gijs zit in lunchtijd en dat vereist toch wat meer klasse en dat beheerst Gijs niet m.i. omdat er interviews in zitten en ander service-achtige items. Ik vind dat niet bij hem passen. Ik zie hem daarom het liefst bij een music driven radiostation.
Ok dank voor je toelichting. Ik ben het er niet helemaal mee eens, maar snap je punt ergens wel.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 01 dec 2018 13:22

Nu ook het gesprek met Edith den Doosch bekeken. Wat een heerlijk gesprek weer met een eerlijke vrouw. Genoten! En tegelijkertijd erg jammer dat we haar al lange tijd niet meer kunnen beluisteren op de nationale radio.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

dipole

Bericht door dipole » 01 dec 2018 17:17

Phoenix schreef:
01 dec 2018 13:22
Nu ook het gesprek met Edith den Doosch bekeken. Wat een heerlijk gesprek weer met een eerlijke vrouw. Genoten! En tegelijkertijd erg jammer dat we haar al lange tijd niet meer kunnen beluisteren op de nationale radio.
Helemaal mee eens!!

density1

Bericht door density1 » 01 dec 2018 17:21

Edith is van het eigenzinnige slag radiomakers waar er maar enkele van zijn geboren en we eigenlijk zouden moeten koesteren, en daarom ook niet meer op de radio te horen helaas denk ik omdat het allemaal meer van hetzelfde moet zijn. Hopelijk komt er snel verandering want ze staat er nog wel steeds open voor begreep ik uit het interview.

dipole

Bericht door dipole » 01 dec 2018 19:02

density1 schreef:
01 dec 2018 17:21
Edith is van het eigenzinnige slag radiomakers waar er maar enkele van zijn geboren en we eigenlijk zouden moeten koesteren, en daarom ook niet meer op de radio te horen helaas denk ik omdat het allemaal meer van hetzelfde moet zijn. Hopelijk komt er snel verandering want ze staat er nog wel steeds open voor begreep ik uit het interview.
Ook helemaal mee eens!

inderdaad, Edith op 3FM! ;)
Die vaste playlists loslaten en terug naar dat elke omroep zijn eigen muziek samensteld. net zoals het vroeger op Radio 3 ging.

ik stem voor! :D

Patrick Kicken

Bericht door Patrick Kicken » 01 dec 2018 23:42

Vanmiddag een geanimeerd en openhartig gesprek met Eddy Keur opgenomen, na zijn show bij NH Radio.
Ook eentje uit de categorie zeer origineel en eigenzinnig. Over een paar weken te bekijken, Henk Westbroek staat nu online.
Gratis radioles! www.radiocollege.nl (Apple) www.radio-college.nl (Android)
Videointerviews: www.radiohelden.nl Contact via WhatsApp? 0630844222
Columns: www.radio.nl/columns

Patrick Kicken

Bericht door Patrick Kicken » 08 dec 2018 23:04

Misschien leuk om te checken, het Spreekbuis Jaaroverzicht waarin Richard Otto mij bevraagt over radio in 2018 en 2019.
Heb er speciaal voor de radiofans een paar kleine inside nieuwtjes in verpakt ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=AgijAtiLoT8

FrankBemthuis

Bericht door FrankBemthuis » 09 dec 2018 12:05

Patrick Kicken schreef:
08 dec 2018 23:04
Misschien leuk om te checken, het Spreekbuis Jaaroverzicht waarin Richard Otto mij bevraagt over radio in 2018 en 2019.
Heb er speciaal voor de radiofans een paar kleine inside nieuwtjes in verpakt ;-)
Niet bedoeld als sneer verder maar het valt me elke podcast weer op dat op spreekbuis.nl wordt gesproken over de beschikbaarheid op iTunes Podcast en Spotify, maar dit vervolgens nog 1 a 2 dagen op zich laat wachten.

Enig idee hoe dat komt? Is achterliggende audio host traag met publiceren/doorzetten naar deze platforms?

Want het valt me op dat dit dus meer regel is dan uitzondering, maar dan vind ik het apart dat men nog niet daarop anticipeert en de podcast wat vroeger upload zodat het meer tijdig met het bericht gepubliceerd wordt.

Want op dit moment zit ik eigenlijk onnodig MB’s te verknappen aan beeld die ik (met alle respect) toch niet gebruik. ;)
And he complain, complain about my love of music.

Patrick Kicken

Bericht door Patrick Kicken » 09 dec 2018 13:34

FrankBemthuis schreef:
09 dec 2018 12:05
Patrick Kicken schreef:
08 dec 2018 23:04
Niet bedoeld als sneer verder maar het valt me elke podcast weer op dat op spreekbuis.nl wordt gesproken over de beschikbaarheid op iTunes Podcast en Spotify, maar dit vervolgens nog 1 a 2 dagen op zich laat wachten.

Enig idee hoe dat komt? Is achterliggende audio host traag met publiceren/doorzetten naar deze platforms?

Want het valt me op dat dit dus meer regel is dan uitzondering, maar dan vind ik het apart dat men nog niet daarop anticipeert en de podcast wat vroeger upload zodat het meer tijdig met het bericht gepubliceerd wordt.

Want op dit moment zit ik eigenlijk onnodig MB’s te verknappen aan beeld die ik (met alle respect) toch niet gebruik. ;)
Kan ik je uitleggen Frank; ik doe dit allemaal tussen de regels door en Richard van Spreekbuis verzint dan dat soort dingen terwijl ik er nog niet aan toegekomen ben. De audio moet ergens dinsdagavond lukken.

Plaats reactie