Verjonging NPO Radio 5

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Roel_

Re: Verjonging NPO Radio 5

Bericht door Roel_ »

Janno schreef: 16 dec 2023 22:56 :lol:

Ik ben ook niet religieus, maar muziek ontstijgt soms de oorspronkelijke bedoeling. Zangeressen als Aretha Franklin komen van origine ook uit de gospelhoek.
Aretha Franklin is wel echt goed inderdaad. Maakt mij ook niet uit als het nummer zelf religieus is, zolang het wel nog binnen de mainstream muziek valt. Ik noemde als voorbeeld Yah mo be there. Als ik toevallig in de muzikale fruitmand val (niet letterlijk,want dan wordt die banaan geplet :)) ) dan hoor ik alleen maar nummers die (voor mij) totaal onbekend zijn.

Radio 5 is voor mij grotendeels een geweldige zender, maar Radio 5 heeft ook voor mij een nadeel dat de EO er veelvuldig te horen, alhoewel Open Huis best lekker is met de Evergreen Top 1000 bingo. Als voordeel wil ik noemen dat BNNVARA er bijna niet te horen is, behalve mijn provinciegenoot Felix dan.
Maar laten we eerlijk zijn, Radio 5 wordt in essentie gemaakt door 3 omroepen: MAX, AVROTROS en KRONCRV.
Je bent ouder en je wil wat...
Roel_

Bericht door Roel_ »

Peter van Bruggen presenteert vanmiddag om 14 uur Goudmijn op Radio 5.
Acchero

Bericht door Acchero »

Ik geloof dat Tom Herlaar inmiddels definitief met pensioen is gegaan; Oudjaarsdag was zijn laatste programma op Radio 5
Janno

Bericht door Janno »

Wat is de avondstart met Simone toch een lekker programma voor een bejaarde muziekliefhebber als ik!
Goede presentator, verrassende songs die je zelden of nooit meer hoort en af en toe een heerlijke blues. Ik hou ervan 🥰
Roel_

Bericht door Roel_ »

Janno schreef: 16 jan 2024 19:56 Wat is de avondstart met Simone toch een lekker programma voor een bejaarde muziekliefhebber als ik!
Goede presentator, verrassende songs die je zelden of nooit meer hoort en af en toe een heerlijke blues. Ik hou ervan 🥰
Heel mooi programma en gelukkig wordt er nog echt radio gemaakt in Nederland.
Dit was overigens mijn laatste post op dit forum, want ik heb gevraagd om mij te verwijderen door het gedoe bij het topic Veronica. Social media daar ben ik te oud voor geworden. Ik luister liever naar zenders waar men hart heeft voor de luisteraar zoals NPO Radio 5 en tot op zekere hoogte Veronica.

Bye bye zwaai zwaai
Janno

Bericht door Janno »

Roel_ schreef: 16 jan 2024 22:35
Janno schreef: 16 jan 2024 19:56 Wat is de avondstart met Simone toch een lekker programma voor een bejaarde muziekliefhebber als ik!
Heel mooi programma en gelukkig wordt er nog echt radio gemaakt in Nederland.
Dit was overigens mijn laatste post op dit forum, want ik heb gevraagd om mij te verwijderen door het gedoe bij het topic Veronica. Social media daar ben ik te oud voor geworden. Ik luister liever naar zenders waar men hart heeft voor de luisteraar zoals NPO Radio 5 en tot op zekere hoogte Veronica.

Bye bye zwaai zwaai
Dat is heel jammer, Roel. Ik vind je een prettige forummer en hoop dat je nog eens terugkomt.
BoogieKnight

Bericht door BoogieKnight »

Iemand een idee waarom Henk-Jan Smits in godsnaam nog op de radio te horen is? #durftevragen
BoogieKnight

Hier ben ik het van harte mee eens!!! En ik ben niet eens bejaard, ik heb gewoon smaak 😂

Simone is fantastisch 😍
BoogieKnight

BoogieKnight schreef: 20 feb 2024 16:51 Iemand een idee waarom Henk-Jan Smits in godsnaam nog op de radio te horen is? #durftevragen
Gelukkig vandaag een professionele vervanger bij BertOp5 in de vorm van Ron Kas.
Janno

Bericht door Janno »

Het was een nostalgische trip deze jaren 60 week. Alleen hoeft van mij dit soort themaweken niet per se te worden afgesloten met een top 100 van het decennium waar het al de hele week over gaat. Eigenlijk is dat een herhalingsoefening van wat je al eerder hebt gehoord. Gewoon 7 dagen een bepaald decennium in de schijnwerpers óf een top zoveel van dat decennium, niet allebei. Dat zou mijn voorkeur hebben. Maar misschien ben ik de enige die deze mening is toegedaan.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Lijstjes doen het goed in de luistercijfers dus dat zal mee gespeeld hebben omdat te doen. Ja, want luistercijfers zijn ook belangrijk bij de NPO.
di-on-fm

Bericht door di-on-fm »

Voor mij is het juist ook een reden om vandaag naar NPO Radio 5 te luisteren vanwege de Toplijst van de jaren 60.
Een mooie afsluiting van een thema week.
Janno

Bericht door Janno »

Ja, ik snap waarom ze het doen; lijstjes zijn al decennialang populair, maar mijn persoonlijke voorkeur heeft het niet. Om redenen die ik hierboven noemde. Ik vroeg me af of ik daar de enige in ben.
Janno

Bericht door Janno »

di-on-fm schreef: 23 feb 2024 19:41 Voor mij is het juist ook een reden om vandaag naar NPO Radio 5 te luisteren vanwege de Toplijst van de jaren 60.
Als je alleen vandaag naar de lijst luistert begrijp ik het. Ik heb de hele week geluisterd. Dan komt vandaag over als een herhalingsoefening. Vind ik hè.
BoogieKnight

Janno schreef: 23 feb 2024 19:47
di-on-fm schreef: 23 feb 2024 19:41 Voor mij is het juist ook een reden om vandaag naar NPO Radio 5 te luisteren vanwege de Toplijst van de jaren 60.
Als je alleen vandaag naar de lijst luistert begrijp ik het. Ik heb de hele week geluisterd. Dan komt vandaag over als een herhalingsoefening. Vind ik hè.
Eens met Janno.
Ik heb ook de hele week geluisterd maar ben vrijdag in de ochtendshow eigenlijk gelijk al afgehaakt door de enorme hoeveelheid open deuren, alleen al in de lagere regionen, bij de lunch en onder het avondeten (Simone) nog even geprobeerd, maar vond het niet om doorheen te komen zo saai.
Eigenlijk gewoon een gefilterde top 2000 of top 4000 of top whatever aller tijden, en die nummers kennen we nu wel…. toch?
Daarentegen heerlijk wat ik gedurende de week allemaal heb gehoord en ontdekt, vooral bij Simone maar ook in alle andere stukjes die ik her en der tussendoor heb meegepikt. Top muzieksamenstelling!
Plaats reactie