Helemaal mee eens, maar liever om 23 uur stoppen dan Ron Brandsteder of Musical moods... Die 2 programma's verdwijnen gelukkig. Wat ik zei, had Erik de Zwart op die uurtjes gezet.Oortjes schreef: 08 dec 2023 22:31 Hoe ouder je wordt, hoe minder slaap je nodig hebt. Het is wel zo dat ik weinig bejaarden in het nachtleven tegenkom, maar dat heeft waarschijnlijk een andere oorzaak
Om 23.00 uur stoppen, vind ik een zwaktebod. Financieel begrijp ik het wel, maar of dat het argument moet zijn bij de NPO?
Verjonging NPO Radio 5
Moderator: admin6
Re: Verjonging NPO Radio 5
Je bent ouder en je wil wat...
Dat Musical moods verdwijnt is voor mij nieuwe info. Daar is nooit wat over gemeld.
-
En om nu de website van een radiozender te vertrouwen ;-) Eerst horen, dan geloven inderdaad.aapdedino schreef: 09 dec 2023 14:01 Dat Musical moods verdwijnt is voor mij nieuwe info. Daar is nooit wat over gemeld.
Alle bestaande programma's zijn in het programmaschema blijven staan. Ron Brandsteder is verdwenen, net zoals musical moods. Ook de vrijdag op zaterdag begint de muzieknacht al om 23 uur.Henkjan2016 schreef: 09 dec 2023 14:08En om nu de website van een radiozender te vertrouwen ;-) Eerst horen, dan geloven inderdaad.aapdedino schreef: 09 dec 2023 14:01 Dat Musical moods verdwijnt is voor mij nieuwe info. Daar is nooit wat over gemeld.
Er zijn volgens mij meer programma's die verdwijnen. Muzikale fruitmand komt op de plek van zin in Morgen.
Hoe mensen er bij komen dat oudere luisteraars langer doorluisteren 's avonds, vraag ik me echt af.
Sowieso zijn ouderen - vaak - mensen die juist op tijd naar bed gaan, niet goed doorslapen en 's ochtends weer vroeg opstaan. Die zetten 's avond niet meer de radio aan, maar de tv.
De doorbeluistering naar de avond toe was juist een probleem. Daarom kwam Simone Walraven op de plek van HJ Smits te zitten.
Sowieso zijn ouderen - vaak - mensen die juist op tijd naar bed gaan, niet goed doorslapen en 's ochtends weer vroeg opstaan. Die zetten 's avond niet meer de radio aan, maar de tv.
De doorbeluistering naar de avond toe was juist een probleem. Daarom kwam Simone Walraven op de plek van HJ Smits te zitten.
-
Roel_ schreef: 09 dec 2023 18:26 Er zijn volgens mij meer programma's die verdwijnen. Muzikale fruitmand komt op de plek van zin in Morgen.
Ik zou niet teveel vertrouwen op de websites van NPO, de juiste registratie van de programmering en djs is inmiddels de grootste uitdaging van NPO. Alleen vandaag bij 3fm maken ze er alweer een potje van.
Waar zou dit programma dan moeten komen? Alle plekken zijn vergeven.Henkjan2016 schreef: 09 dec 2023 18:34Roel_ schreef: 09 dec 2023 18:26 Er zijn volgens mij meer programma's die verdwijnen. Muzikale fruitmand komt op de plek van zin in Morgen.
Ik zou niet teveel vertrouwen op de websites van NPO, de juiste registratie van de programmering en djs is inmiddels de grootste uitdaging van NPO. Alleen vandaag bij 3fm maken ze er alweer een potje van.
Het programma is nu toch echt definitief. Muzieknacht begint al om 23 uur. Musical Moods is echt verdwenen uit de programmering.
Op vrijdag is de avond op vijf extra gekruid met gospel en soul, whatever that means. Vrijdag avond geen radio 5 voor mij dus.
Op vrijdag is de avond op vijf extra gekruid met gospel en soul, whatever that means. Vrijdag avond geen radio 5 voor mij dus.
-
Het lijkt er inderdaad op dat ze de website eens serieus hebben genomen en deze keer goed ingedeeld hebben.Roel_ schreef: 15 dec 2023 21:57 Het programma is nu toch echt definitief. Muzieknacht begint al om 23 uur. Musical Moods is echt verdwenen uit de programmering.
Wel benieuwd overigens hoe lang ze dat volhouden. Hoewel ze vandaag op 3fm alweer een semi-steek hebben laten vallen.
Echte originele gospel en soul kan best mooi zijn. Als het de EO-jongerendagversie wordt is het slappe hap.
Wat hebben ze daar gedaan? Serious request vergeten in de programmering te zetten?Henkjan2016 schreef: 15 dec 2023 22:06Het lijkt er inderdaad op dat ze de website eens serieus hebben genomen en deze keer goed ingedeeld hebben.Roel_ schreef: 15 dec 2023 21:57 Het programma is nu toch echt definitief. Muzieknacht begint al om 23 uur. Musical Moods is echt verdwenen uit de programmering.
Wel benieuwd overigens hoe lang ze dat volhouden. Hoewel ze vandaag op 3fm alweer een semi-steek hebben laten vallen.
Ik ben niet zo'n fan van relipop. Yah mo be there van James Ingram en Michael McDonald vind ik dan weer fantastisch.Janno schreef: 15 dec 2023 22:07 Echte originele gospel en soul kan best mooi zijn. Als het de EO-jongerendagversie wordt is het slappe hap.
Relipop is wat ik bedoel met de EO-jongerendagversie. Originele gospel (en soul) uit de sixties is een heel ander verhaal. En dan bedoel ik niet de boodschap, maar de muziek.
Ok, dank je voor de toelichting. Zoals je ziet ben ik niet erg bekend met dit genre. Op mijn auto heb ik een plaatje van een dino (T-Rex) die een vis opeet, dus dan weet je het wel...Janno schreef: 16 dec 2023 22:39 Relipop is wat ik bedoel met de EO-jongerendagversie. Originele gospel (en soul) uit de sixties is een heel ander verhaal. En dan bedoel ik niet de boodschap, maar de muziek.
Laatst gewijzigd door Roel_ op 16 dec 2023 22:58, 2 keer totaal gewijzigd.

Ik ben ook niet religieus, maar muziek ontstijgt soms de oorspronkelijke bedoeling. Zangeressen als Aretha Franklin komen van origine ook uit de gospelhoek.