Verjonging NPO Radio 5
Moderator: admin6
Re: Verjonging NPO Radio 5
Herinneren jullie je nog dat Simone Walraven in een speelfilm zat? Donna Donna heette het
Zeker. Ik heb hem ook gezien, maar echt geen idee meer waar het over ging.
Ja. De jaren ‘80 heeft een reeks topfilms voortgebracht. Honneponnetje met Nada van Nie. De Gulle Minnaar met Mariska van Kolck. En zo zullen er nog wel een paar zijn.
God is a DJ
NPO radio 5 start met een maandelijkse schijf: https://radiowereld.nl/medianieuws/2024 ... o-radio-5/
Wat vinden we van dit concept? Zender met een behoorlijk lange doorluistertijd die ook nog eens het zelfde nummer een maand lang gaat draaien. Ik vind het ook behoorlijk lang voor een promotieplaat.
Wat vinden we van dit concept? Zender met een behoorlijk lange doorluistertijd die ook nog eens het zelfde nummer een maand lang gaat draaien. Ik vind het ook behoorlijk lang voor een promotieplaat.
Ik denk dat het wel mee gaat vallen hoe vaak een nieuw nummer gedraaid gaat worden. Het is ging Alarmschijf rotatie zoals bij Q of 538, waar je hem elke drie uur wel een keer zult horen.DavyGer schreef: ↑01 okt 2024 16:29 NPO radio 5 start met een maandelijkse schijf: https://radiowereld.nl/medianieuws/2024 ... o-radio-5/
Ik had dit beter gevonden als ze het met een album hadden gedaan. Of een paar albums per maand.
Vind je dat bij Radio 5 passen? Ik hoor er zelden albumtracks.
Het is wel opvallend voor een zender die "oldies" op het scherm van mijn autoradio zet. Verder vind ik het wel een leuk idee. Een maand is wat minder vluchtig dan een week
Rock 'n roll is better than music!
Het verschilt niet van Radio, na iets topsong is blijft t sowieso een maand in roulatie en soms een half jaar. Kijk naar dat Espresso liedDavyGer schreef: ↑01 okt 2024 16:29 NPO radio 5 start met een maandelijkse schijf: https://radiowereld.nl/medianieuws/2024 ... o-radio-5/
Evergreen top 1000
Top 10 in alfabetische volgorde (vorig jaar in de lijst)
Avond- Boudewijn de Groot (5)
Du- Peter Maffay (3)
Het Dorp- Wim Sonneveld (1)
Hotel Carlifornia- Eagles (7)
Lea- The Cats (4)
Nights in White Satin- The Moody Blues (10)
Rollercoaster-Danny Vera (2)
Scarlett Ribbon- The Cats (12)
Sound of Silence- Simon & Garfunkel (8)
Voor Haar- Frans Halsema (6)
Nummer 1001 Denise- Blondie (net niet gehaald).
Top 10 in alfabetische volgorde (vorig jaar in de lijst)
Avond- Boudewijn de Groot (5)
Du- Peter Maffay (3)
Het Dorp- Wim Sonneveld (1)
Hotel Carlifornia- Eagles (7)
Lea- The Cats (4)
Nights in White Satin- The Moody Blues (10)
Rollercoaster-Danny Vera (2)
Scarlett Ribbon- The Cats (12)
Sound of Silence- Simon & Garfunkel (8)
Voor Haar- Frans Halsema (6)
Nummer 1001 Denise- Blondie (net niet gehaald).
Ik heb de laatste uurtjes van de laatste stemdag gehoord. Ik vond het best leuk om te horen, met stemgedrag per stad, regio, etc. wat verteld werd. Best grappig om die regionale verschillen te horen.
Rock 'n roll is better than music!
Ik verbaas me wel een beetje dat Radio 5 de Evergreen Top 1000 om vrijdagavond 21:00 uur laat eindigen. Hadden ze het niet gewoon een weekend eerder kunnen laten beginnen? De gemiddelde Radio 5-luisteraar zit dan toch het NOS Journaal te kijken met een advocaatje in de hand.
Ook opvallend: Klaas van Kruistem is aankomend weekend te horen in plaats van Stefan Stasse. Tien jaar geleden zat hij nog op 3FM maar nu dus al (als invaller) op Radio 5. De tijd kan snel gaan...
Ook opvallend: Klaas van Kruistem is aankomend weekend te horen in plaats van Stefan Stasse. Tien jaar geleden zat hij nog op 3FM maar nu dus al (als invaller) op Radio 5. De tijd kan snel gaan...
-
Dat is een wat raar beeld van de gemiddelde Radio 5-luisteraar. Het is geen 1995 meer hè….Pot schreef: ↑18 nov 2024 19:44 Ik verbaas me wel een beetje dat Radio 5 de Evergreen Top 1000 om vrijdagavond 21:00 uur laat eindigen. Hadden ze het niet gewoon een weekend eerder kunnen laten beginnen? De gemiddelde Radio 5-luisteraar zit dan toch het NOS Journaal te kijken met een advocaatje in de hand.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Inderdaad, het is bijna leeftijdsdiscriminatie... Het is wel een beetje stigmatiserend.waterveenmos schreef: ↑18 nov 2024 20:21Dat is een wat raar beeld van de gemiddelde Radio 5-luisteraar. Het is geen 1995 meer hè….Pot schreef: ↑18 nov 2024 19:44 Ik verbaas me wel een beetje dat Radio 5 de Evergreen Top 1000 om vrijdagavond 21:00 uur laat eindigen. Hadden ze het niet gewoon een weekend eerder kunnen laten beginnen? De gemiddelde Radio 5-luisteraar zit dan toch het NOS Journaal te kijken met een advocaatje in de hand.
Gewoon lekker lang doorgaan, doen ze bij de Top 2000 ook en daar hoor je niemand over gezinnetjes die Netflix zitten te kijken. Tenminste is dat wat de gemiddelde Radio 2 luisteraar doet na 20 uur?
Je bent ouder en je wil wat...
Wellicht had ik een smiley moeten toevoegen.waterveenmos schreef: ↑18 nov 2024 20:21Dat is een wat raar beeld van de gemiddelde Radio 5-luisteraar. Het is geen 1995 meer hè….Pot schreef: ↑18 nov 2024 19:44 Ik verbaas me wel een beetje dat Radio 5 de Evergreen Top 1000 om vrijdagavond 21:00 uur laat eindigen. Hadden ze het niet gewoon een weekend eerder kunnen laten beginnen? De gemiddelde Radio 5-luisteraar zit dan toch het NOS Journaal te kijken met een advocaatje in de hand.

Bij Radio 2 hebben ze er een reden voor: aftellen naar het nieuwe jaar. En als je naar de kijkcijfers van NPO1 Extra kijkt - waar de Top 2000 ook op uitgezonden wordt - dan schrik je enorm. Die zijn gewoon (bijna) elke avond marktleider, met een bereik oplopend tot 2 bijna miljoen op een bijzendertje (exclusief de radio zelf). Stel je voor dat ze op NPO 1/2/3 uitzonden. Daar kunnen de streamingdiensten niet tegenop.Roel_ schreef: ↑18 nov 2024 22:59Inderdaad, het is bijna leeftijdsdiscriminatie... Het is wel een beetje stigmatiserend.waterveenmos schreef: ↑18 nov 2024 20:21Dat is een wat raar beeld van de gemiddelde Radio 5-luisteraar. Het is geen 1995 meer hè….Pot schreef: ↑18 nov 2024 19:44 Ik verbaas me wel een beetje dat Radio 5 de Evergreen Top 1000 om vrijdagavond 21:00 uur laat eindigen. Hadden ze het niet gewoon een weekend eerder kunnen laten beginnen? De gemiddelde Radio 5-luisteraar zit dan toch het NOS Journaal te kijken met een advocaatje in de hand.
Gewoon lekker lang doorgaan, doen ze bij de Top 2000 ook en daar hoor je niemand over gezinnetjes die Netflix zitten te kijken. Tenminste is dat wat de gemiddelde Radio 2 luisteraar doet na 20 uur?
Maar waarom zou men zo lang door moeten gaan bij Radio 5? Volgens mij wil je zo veel mogelijk mensen bereiken op het hoogtepunt van de lijst (dus bij de Top 10 zeg maar). Die zenden ze uit op een tijdstip waar over het algemeen minder geluisterd wordt. Bijna alle zenders stoppen de lijstjes al op de vrijdagmiddag, maar bij Radio 5 is dat de avond. Wat is daar de reden van?
-
vind dit geen onredelijke vraag; miss proberen ze mensen in de vrijmibo vast te houden?Bijna alle zenders stoppen de lijstjes al op de vrijdagmiddag, maar bij Radio 5 is dat de avond. Wat is daar de reden van?
mijn ouders zitten ook in de doelgroep, maar die zitten op dat tijdstip niet met een advocaatje voor het journaal