Verjonging NPO Radio 5

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Phoenix

Re: Verjonging NPO Radio 5

Bericht door Phoenix »

Rudy Visser schreef:
30 nov 2019 09:10
Pot schreef:
30 nov 2019 08:39
Rudy Visser schreef:
29 nov 2019 22:55

Vorige jaar 4,1 procent
Dat is wel zo. Bovendien zijn ze de afgelopen meting 0.5% gedaald. Maar als de Top 1000 cijfers binnen zijn, zullen ze weer flink stijgen.
Nu nog opzoek naar eigen profiel dan voegen ze wat toe aan radio Nederland
Dat zou het oude Radio 2 profiel moeten zijn.
12-04-2020

De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Wauw, Danny Vera komt gewoon binnen op 16. Heb ook zo'n idee dat hij in de Top 2000 gewoon in de top 50 staat. Het staat niet in mijn lijstje, niet eens in mijn persoonlijke top 2000 denk ik. Maar ik snap wel dat mensen dit leuk vinden.

Pot

Bericht door Pot »

Herman ven Schippers schreef:
30 nov 2019 17:43
Wauw, Danny Vera komt gewoon binnen op 16. Heb ook zo'n idee dat hij in de Top 2000 gewoon in de top 50 staat. Het staat niet in mijn lijstje, niet eens in mijn persoonlijke top 2000 denk ik. Maar ik snap wel dat mensen dit leuk vinden.
Dat nummer wordt dagelijks op Radio 5 gedraaid, dus logisch ook...
Oren open!

Janno

Bericht door Janno »

Phoenix schreef:
30 nov 2019 11:16
LokaleSter schreef:
29 nov 2019 22:38
Denk dat het vooral het instituut Top2000 is dat de luisteraars overal wegtrekt. Heeft dan ook niet zoveel zin om daar een eigen Top .... tegenover te zetten. Niet voor niets doen vrijwel alle radiostations het veel eerder.
Ik heb een aversie gekregen tegen de Top 2000. Met name omdat het geen muzieklijst meer is maar het meer om de poeha er om heen gaat. Het café en hoe we thuis allemaal gezellig mee "kijken", de stemweek etc. De Top 4000 van Radio 10 vind ik dan ook meer een muzieklijst zoals 'ie hoort te zijn. Veronica probeert het recht te claimen dat zij het origineel hebben, maar dat is geneuzel in de marge. In de laatste week van het jaar zet ik hem zelden op Radio 2. Helaas zijn er dan weinig alternatieven. De Top Serieus Request vond ik altijd nog wel een geschikt alternatief, maar 3FM is mijn zender ook niet meer.
Het gedoe er omheen gaat mij ook steeds meer tegenstaan. De stemweek laat ik ook al een paar jaar aan me voorbij gaan. Maar ik luister er nog wel naar, omdat de ik muziek over het algemeen wel leuk vind.
De zeezender Veronica was wel de eerste met een top 100 aller tijden, maar dat heeft behalve de naam niets meer met het huidige Veronica te maken.

di-on-fm

Bericht door di-on-fm »

Toch is deze zender prima te beluisteren.
Al moet ik toegeven dat niet alle muziek die ze draaien mijn smaak is.
Maar wel weinig reclame, nieuws begint op tijd, geen discussie met de nieuwslezer, geen slap geouwehoer en veel muziek.
Goede dj's als Jeroen van Inkel, Hans Schiffers, Bert Haandrikman, Bert Kranenbarg en Bart van Leeuwen.
Graag minder Kensington op de radio

deradioluisteraar

Bericht door deradioluisteraar »

NPO Radio 5 zendt vanaf zaterdag in mono uit. Tijdens de Week van de Jaren 60 wil zo het gevoel van die jaren laten herleven. Dj Jeroen van Inkel, bedenker van dit initiatief: “Dit is een mooie manier om terug te gaan naar de jaren zestig. Veel radiozenders zonden toen nog in mono uit en wij willen dat gevoel weer een week lang terugbrengen.”
Nu alleen nog een middengolfzender aanzwengelen? Oh nee, dat schijnt ook in stereo te kunnen tegenwoordig, C-Quam.

fdboer

Bericht door fdboer »

deradioluisteraar schreef:
12 feb 2020 14:31
NPO Radio 5 zendt vanaf zaterdag in mono uit. Tijdens de Week van de Jaren 60 wil zo het gevoel van die jaren laten herleven. Dj Jeroen van Inkel, bedenker van dit initiatief: “Dit is een mooie manier om terug te gaan naar de jaren zestig. Veel radiozenders zonden toen nog in mono uit en wij willen dat gevoel weer een week lang terugbrengen.”
Nu alleen nog een middengolfzender aanzwengelen? Oh nee, dat schijnt ook in stereo te kunnen tegenwoordig, C-Quam.
C-QUAM is al uit 1977 maar is in Europa bijna niet gebruikt.

Denniss

Bericht door Denniss »

Gaat Jeroen van Inkel zaterdag ook een low pass filter en een breedband limiter installeren? Dat zegt het verhaal niet...

JanL

Bericht door JanL »

Het stereolampje brandt hier nog steeds.

big T

Bericht door big T »

hier ook op de middengolf :smile:

Ikbenroy

Bericht door Ikbenroy »

Radio 5 is een soort oude Radio 10 Gold aan het worden. Luistert wel lekker weg. Ook Je Dag is Goed is naar mijn inzien de beste ochtendshow op de radio.

density1

Bericht door density1 »

Het is alleen jammer dat het na Jeroen van Inkel in de ochtend weer zo'n gezapig zooitje is waarin m.i. ook teveel wordt gepraat, met name in de middaguren. En dan heb je dat opgedrongen gedrocht van een Muziekcafé op vrijdagmiddag wat totaal nergens op slaat want ze hebben daar Sterren.NL al voor. En dan heb ik het nog niet eens gehad over al die EO programma's. Daar zou eigenlijk een eigen platform voor ontwikkeld moeten worden, die tijd breekt nu toch ook aan. Je kunt die programma's ook in de vorm van podcast aanbieden, of je offert een digitaal thema kanaal hier voor op.

WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

density1 schreef:
18 feb 2020 16:19
Het is alleen jammer dat het na Jeroen van Inkel in de ochtend weer zo'n gezapig zooitje is waarin m.i. ook teveel wordt gepraat, met name in de middaguren. En dan heb je dat opgedrongen gedrocht van een Muziekcafé op vrijdagmiddag wat totaal nergens op slaat want ze hebben daar Sterren.NL al voor. En dan heb ik het nog niet eens gehad over al die EO programma's. Daar zou eigenlijk een eigen platform voor ontwikkeld moeten worden, die tijd breekt nu toch ook aan. Je kunt die programma's ook in de vorm van podcast aanbieden, of je offert een digitaal thema kanaal hier voor op.
Mijn idee. Hef Radio 3 t/m de rest op en laat de omroepverenigingen op eigen kosten een radiostation op DAB+ zetten. Dan kunnen Radio 1 en 2 neutrale omroepen worden.

dommelvolk

Bericht door dommelvolk »

Radio 5 gaat vanaf nu helemaal de verloedering in . Daniel Dekker naar Max , zijn muziekkennis komt niet verder dan Noord Holland en dan met name Volendam .Radio 5 is de laatste jaren qua muziek al afgezakt naar een commercieel gedrocht maar nu word het helemaal naar de klote geholpen.

Plaats reactie