Giel Beelen krijgt ochtendshow op Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Bart144

Bericht door Bart144 »

Giel Beelen gaat vanaf oktober de ochtendshow maken op Radio Veronica. Dit laat de zender vandaag weten.

Beelen gaat iedere werkdag zijn radioprogramma ‘De Veronica Ochtendshow met Giel’ presenteren tussen 06:00 en 09:00 uur. “Een plek krijgen op een van de meest historische radiomerken die er bestaat, daar kun je als radiomaker alleen maar van dromen”. Zegt Beelen over de overstap. “Dus ja, ik ga weer radio maken in de ochtend, begin de dag met een lach, met de Giel Mobiel jaag ik bekend Nederland weer de stuipen op het lijf en zo zullen er nog vele oude vertrouwde maar ook nieuwe programma-items in mijn gloednieuwe show op Radio Veronica te horen zijn.”

Dave Minneboo, radiodirecteur Talpa Radio: “Giel is een radiomaker pur sang met een enorme liefde voor muziek, we zijn echt ontzettend blij dat hij deze stap heeft gemaakt. Giel en Radio Veronica zijn wat ons betreft een match made in heaven.”

Voor Beelen is de ochtend geen onbekend terrein. In 2004 kreeg hij de ochtendshow op NPO 3FM. Hier bleef hij zitten tot november 2016. Daarna verhuisde hij naar het weekend, afgelopen zondag maakte hij zijn laatste uitzending op 3FM.

Niek van der Bruggen
Momenteel zit Niek van der Bruggen in de ochtend van Radio Veronica. Hij schuift mogelijk door naar een andere plaats in de programmering. Komende tijd wil Veronica de complete programmering presenteren.

RadioFreak.nl
Willeke91

Re: Giel Beelen krijgt ochtendshow op Radio Veronica

Bericht door Willeke91 »

Ik ben eigenlijk wel benieuwd, hoor veel negatieve verhalen over Giel maar ik ga het wel een kans geven. Normaal luister ik naar Q maar of dat na september ook zo blijft, geen idee.
density1

Bericht door density1 »

Toch heb ik het gevoel dat het hier niet bij blijft. Nog een sterke naam voor in de middag, met 1 grote 'vis' ben je er nog niet. Je zult op zijn minst 2 peilers moeten hebben vind ik.
Wel een dingetje, waarom nu weer die grote gedateerde 'V'. Juist met al die vernieuwingen mag dat logo ook wel eens opgefrist worden vind ik.
Daan!

Bericht door Daan! »

Wat dacht je van de hele naam?
density1

Bericht door density1 »

Nog beter. Dit Veronica heeft totaal niets meer te maken met het oude Veronica. Maar bij Talpa Radio vinden ze de merknaam 'sterk' en goed te verkopen blijkbaar.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Toch wel jammer. Ik was niet blij met de laatste wijzigingen in de programmering, maar het ochtendprogramma met Niek van der Bruggen en Alex Oosterveen heeft mij daarna positief verrast. Ik had ze wat meer tijd gegund om er wat van te maken.

Ik denk wel dat Giel Beelen bij Veronica past. Voor hem is het wel een vooruitgang t.o.v. het tijdstip wat hij de laatste tijd bij de NPO had.
Rock 'n roll is better than music!
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Ochtendprogramma's bij Veronica hebben nooit de kans gekregen om zich te ontwikkelen. Grote namen als Van Inkel, Jensen en Van Velthuyzen zijn Beelen voorgegaan. Het is de vraag hoelang Beelen de kans krijgt iets neer te zetten op de vierde zender van Talpa.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Dixon

Bericht door Dixon »

Zou dit (significante) impact op de luistercijfers van Ekdom kunnen hebben?
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Ja, dat zou kunnen, maar ik verwacht het in eerste instantie niet. Dan zal ook het muziekformat moeten worden verbreed. Je zag destijds ook bij het nieuwe Yorin met Stenders dat het lastig is om te concurreren met het publieke 3FM. Uiteindelijk boren publieken en commerciëlen toch een ander soort publiek aan.
Op termijn moet een groei van 4 naar 6 procent mogelijk zijn voor Veronica, maar dan moet de muziek nog meer verbreed worden en wellicht nog één of twee 'namen' aan het team worden toegevoegd.
tophitsradio

Bericht door tophitsradio »

Giel zal best wel een leuke show neer gaan zetten maar als het maar geen vreemde eend in de bijt wordt. Ik vind hem nogal verschillend tov de rest vd DJ's namelijk. Ben benieuwd hoe hij het allemaal in gaat vullen. Overigens het uurtje tussen 9 en 10u vind ik zeer amateuristisch overkomen en ben benieuwd hoelang dat overeind blijft staan. Doe dan idd iets van een fout uur oid wat hier al eerder is geopperd. Of Giel tussen 6en 9u minder tetteren maar meer muziek draaien...

Verder vond ik Niek best wel ok in de ochtend, jammer dat hem niet meer tijd gegund is maar een topnaam als Beelen moet natuurlijk op het beste tijdstip, de ochtend, zitten.
Overigens snap ik niet dat ze Hoebee niet naar het weekend geplaatst hebben. Dan had Ruyer de avondshow kunnen doen en Jeroen de uren tussen 10 en13u.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Helemaal mee eens. Het is dan ook jammer dat het niets is geworden tussen Stenders en Talpa. Eventueel aangevuld met Timur Perlin had er dan een topprogrammering kunnen ontstaan.

06:00 Giel Beelen
09:00 Dennis Ruyer
12:00 Timur Perlin
14:00 Tim Klijn
16:00 Rob Stenders
18:00 Platenbonanza (Rob Stenders)
19:00 Niek van der Bruggen
22:00 Martijn Muijs
density1

Bericht door density1 »

Daarom is het ook zonde dat Veronica niet de aanval inzet op het zeer slecht scorende 3 FM want al die weggelopen pop/rock fans bij die zender zijn zoekende. Veronica klinkt nog steeds te belegen voor deze doelgroep ondanks wat kleine veranderingen bij de voorlaatste wijzigingen.
Yorin FM werd aangehaald, dat moest de grote concurrent 3 FM de spreekwoordelijke 'oren wassen' in de luistercijfers maar bleek kansloos omdat 3 FM het nog altijd beter deed dan nu het geval is, dus was dat voor Yorin FM niet haalbaar. Dus als Veronica echt de aanval op 3 FM had willen in zitten had dit hét moment geweest met ieder geval nog 1 of 2 kopstukken erbij naast Giel.
Laatst gewijzigd door density1 op 30 aug 2017 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Bij 3FM valt niets meer te halen.
PietAgoras

Bericht door PietAgoras »

Dus Giel gaat weg bij 3FM? Wie gaat hem vervangen?
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Wow ... Ik kijk nu RTL Boulevard terug. Jeroen van Inkel over de transfer van Giel Beelen.

Van Inkel was op de hoogte en heeft Beelen hierin geadviseerd. Hij had Giel geadviseerd om NIET naar Veronica te gaan of anders alles heel goed op papier te zetten. Formats, playlists, e.d. liggen eeg vast en DJ's moeten binnen de kaders blijven. Gezien het karakter van Beelen is dat lastig. Van Inkel verwacht dat Veronica en Beelen binnen een half jaar al problemen hebben.

En dan moest Niek van der Bruggen door het lekken van de foto's door Beelen via de media vernemen dat Beelen naar Veronica komt. Direct na de ochtendshow vandaag is Niek bijgepraat door de leiding en werd hem verteld dat 'ie naar de middag gaat.
Plaats reactie