Italo disco/ elektro muziek ?
Moderator: admin6
Italo disco/ elektro muziek ?
In de jaren '80 luisterde ik erg veel Italo disco en Elektro platen (C-Bank) via de piraten zenders
in Zoetermeer (Radio Cuna) en Den Haag.
Graag zou ik dit nog willen (nostalgie).
Bestaan er nog van deze toffe piratenzenders rondom Zoetermeer, met dat soort muziek??
En hoe deze te beluisteren?
in Zoetermeer (Radio Cuna) en Den Haag.
Graag zou ik dit nog willen (nostalgie).
Bestaan er nog van deze toffe piratenzenders rondom Zoetermeer, met dat soort muziek??
En hoe deze te beluisteren?
Re: Italo disco/ elektro muziek ?
Ook ik ben opgegroeid in de jaren 80 te Zoetermeer.
Zenders als Radio Cuna, RSLC (Sweet Lake City), Groeistad, Dance Radio 91.6 en nog wel meer herinner ik mij nog goed.
Het wordt voor jou tijd om een DAB+ radio aan te schaffen.
Want op kanaal 5D kan je nu luisteren naar een hele reeks lokale zenders zoals Radio Groeistad, ZFM en Dance Radio.
Zenders als Radio Cuna, RSLC (Sweet Lake City), Groeistad, Dance Radio 91.6 en nog wel meer herinner ik mij nog goed.
Het wordt voor jou tijd om een DAB+ radio aan te schaffen.
Want op kanaal 5D kan je nu luisteren naar een hele reeks lokale zenders zoals Radio Groeistad, ZFM en Dance Radio.
-
Leuke tip om DAB+ aan te schaffen Noordzee, maar daarmee kun je nog geen muziek beluisteren die Timmo70 noemt zoals Italodisco of freestyle/elektro. Hooguit op het Amsterdamse Dance Radio (via DAB+ o.a. in Zandvoort en Leiden te ontvangen) nog een enkele freestyle klassieker, maar voor Italo moet je toch echt luisteren via het internet. Voldoende webstations die het draaien zoals Fantasy, Dizgo of Radio Stad Den Haag.
Verder is de tijd van piratenzenders op FM in de regio Den Haag helaas echt verleden tijd.
Verder is de tijd van piratenzenders op FM in de regio Den Haag helaas echt verleden tijd.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
ik zou gaan voor deze: https://www.intergalactic.fm/
Krities AVRO-lid. En wel hierom: https://www.youtube.com/watch?v=97wWDMxVQSg
-
Op stad den Haag is naar mijn mening te veel "geklets" soms lijkt het net een talkshow.
Fantasy radio luistert lekker weg, en je kunt via de website digitaal een verzoek indienen die vaak binnen enkele minuten voorbij komt.
Fantasy radio luistert lekker weg, en je kunt via de website digitaal een verzoek indienen die vaak binnen enkele minuten voorbij komt.
Radio Eemland
Meer variatie in classic hits!
Meer variatie in classic hits!
Bedankt voor alle mooie reacties!!! Ik heb de juiste gevonden, en dat zo dichtbij huis!
Gewoon ''Radio Stad Den Haag''!
Gewoon ''Radio Stad Den Haag''!
En Italo.nu !!!
- alfred lagarde fan
Luister eens naar Radio Minifreak. (http://www.minifreak.nl)
Weliswaar is het online, maar je hoort er veel Disco en Italo classics.
Ik luisterde in de jaren 80 ook veel naar de (commerciële ) piraten, een erg mooie tijd!
Weliswaar is het online, maar je hoort er veel Disco en Italo classics.
Ik luisterde in de jaren 80 ook veel naar de (commerciële ) piraten, een erg mooie tijd!

Wat kan radio toch lekker zijn.
24 uur per dag de mooiste klassiekers op jofoxradio.com
24 uur per dag de mooiste klassiekers op jofoxradio.com
Super Radio draait non stop aan elkaar gemixte italo disco, ook het proberen waard!
Ik zou liever naar een station luisteren waar ze geen mixes draaien, maar gewoon de Italo singles origineel.Mart Mix schreef: 13 feb 2019 17:32 Super Radio draait non stop aan elkaar gemixte italo disco, ook het proberen waard!
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)