Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Janno

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door Janno »

Satfreak13 schreef: 17 mar 2023 19:53
Janno schreef: 15 mar 2023 12:22 Ik ben van de zeezendergeneratie en heel af en toe luister ik nog weleens een stukje terug van een oud Veronicaprogramma uit de 60s of 70s op Norderney 192. Dan vechten nostalgisch gevoel en kromme tenen altijd om voorrang ;-)
Dan moet 192 Radio ook in je zenderlijst staan.
Of LX Classics.
Zeker, beide. Al moet ik zeggen dat ik er niet heel vaak naar luister. Nostalgie is prima, maar ik wil af en toe ook wel iets nieuws horen.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Bij Radio 2 doen ze ook maar net waar ze zin in hebben en het scoort toch als een gek. Die Popquiz vanavond, ik vind het vreselijk. Doe dat lekker op TV. Maar goed, zie de wekelijkse luistercijfers, ik zal wel gek zijn
Satfreak13

Bericht door Satfreak13 »

Die cijfers verbazen mij ook steeds weer.
Het zal de interactie met de luisteraar misschien zijn die aanspreekt. Of wellicht de gevarieerdheid in de muziekkeuze.
Eigenlijk zou er vaker naar motiveringen gevraagd moeten (kunnen) worden bij luisterdichtheidsmetingen. Lijkt me voor vele partijen waardevolle informatie.
NieuweGebruiker

Bericht door NieuweGebruiker »

Satfreak13 schreef: 18 mar 2023 11:32 Die cijfers verbazen mij ook steeds weer.
Het zal de interactie met de luisteraar misschien zijn die aanspreekt. Of wellicht de gevarieerdheid in de muziekkeuze.
Eigenlijk zou er vaker naar motiveringen gevraagd moeten (kunnen) worden bij luisterdichtheidsmetingen. Lijkt me voor vele partijen waardevolle informatie.
Vooral doordeweeks is de playlist voor ieder wat wils, waardoor het voor gezinnen of op de werkvloer een fijne zender kan zijn. Een 80s classic, een hit uit de Top 40, een Nederpopnummer, een vergeten hitje en af en toe een iets gedurfder plaatje, maar haast nooit zó alternatief dat er veel luisteraars zullen wegzappen; als je een nummer niet goed vindt zal er altijd wel een nummer aankomen die meer bij je smaak past.

En daarnaast (en ik weet dat wij op dit forum het misschien niet allemaal leuk vinden dat wel zo'n beetje ieder uur wel on air genoemd wordt) is de Top 2000 nog steeds een enorm sterk merk als lijst die ieder jaar weer een ratjetoe aan muzieksmaken van de luisteraars is.
Satfreak13

Bericht door Satfreak13 »

NieuweGebruiker schreef: 18 mar 2023 14:38 En daarnaast (en ik weet dat wij op dit forum het misschien niet allemaal leuk vinden dat wel zo'n beetje ieder uur wel on air genoemd wordt) is de Top 2000 nog steeds een enorm sterk merk als lijst die ieder jaar weer een ratjetoe aan muzieksmaken van de luisteraars is.
Maar die is nu niet aan de orde, dus huidige metingen zouden als "redelijk neutraal" kunnen worden gezien. Dus ook peilingen over motiveringen om NPORadio2 op te zetten.
NieuweGebruiker

Bericht door NieuweGebruiker »

Satfreak13 schreef: 18 mar 2023 21:51
NieuweGebruiker schreef: 18 mar 2023 14:38 En daarnaast (en ik weet dat wij op dit forum het misschien niet allemaal leuk vinden dat wel zo'n beetje ieder uur wel on air genoemd wordt) is de Top 2000 nog steeds een enorm sterk merk als lijst die ieder jaar weer een ratjetoe aan muzieksmaken van de luisteraars is.
Maar die is nu niet aan de orde, dus huidige metingen zouden als "redelijk neutraal" kunnen worden gezien. Dus ook peilingen over motiveringen om NPORadio2 op te zetten.
Maar door het regelmatig te benoemen in de dagprogrammering wordt de connotatie Radio2=Top2000 bij de luisteraar steeds beter. Ik zeg niet dat dit voor iedere luisteraar zo zou zijn, maar voor sommigen zal Radio 2 het hele jaar als de Top 2000 klinken (en op de Tommy-tune en de voice-over teksten na was de vormgeving tijdens de T2000 dit jaar gewoon identiek aan die je de rest van het jaar hoort, dus ze doen ook hun best om de verschillen tussen beide te verkleinen)
Durashift

Bericht door Durashift »

Freddie Mercuryfan schreef: 08 mar 2023 14:28 (..)
Herman ven Schippers schreef: 08 mar 2023 12:20 Het was tot voor kort altijd al mogelijk om bij die uitzendingen aanwezig te zijn? Toen zat het, volgens mij, in de Vorstin in Hilversum. Of is dit aangepast?
Dat weet ik eigenlijk niet, ik heb al heel lang niet meer naar dat programma geluisterd. Maar ze kunnen er beter gewoon een privé-evenement voor luisteraars van maken, in plaats van dat ze het uitzenden op de radio. Zo'n live evenement is voor een radioluisteraar niet zo interessant, het is veel leuker als je er zelf bij bent.
Ja, ik ben pré-Corona eens bij de Forstin naar binnen gelopen tijdens de Muziek Café uitzending. Was nog met Daniel Dekker. Daniël Lohues was toen o.a. te gast.

Ik heb gistermiddag een stukje kunnen luisteren, was met Bart Arens volgens mij. Leek mij gewoon live vanuit de Forstin te komen.

Johanneke schreef: 14 mar 2023 21:00
Knite Force schreef: 14 mar 2023 16:35 Hoe is de mening hier over Jeroen van Inkel?

Voor mij een absoluut genot om naar te luisteren, ik geniet (nog steeds) van al zijn items, zelfs de planten-quiz vind ik echt grappig. (..)
Emily continueert mijn prettige gevoel naadloos, vind haar een van de beste DJ's van R2.
Mee eens over Van Inkel en zijn sidekick Jesse, fantastische ochtendshow, geniet er elk weekend van. Emmely daarentegen absoluut niet mijn ding, om 10u ben ik meteen weg
Hier hetzelfde, wissel eigenlijk al wel eerder omdat ik om 9 uur de analyse van Kees Boman op radio 1 ook graag wil horen.
De zondagavond met van Inkel vind ik ook fijn.. alleen mijn lichaam niet zo door de korte nachtrust voorafgaand aan de werkdag. :sad:
Laatst gewijzigd door Durashift op 19 mar 2023 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Durashift

Bericht door Durashift »

xz
StefanT

Bericht door StefanT »

Ik luister van Inkels Choice alleen als het live is. Wat al een maand niet het geval is helaas
jessica

Bericht door jessica »

StefanT schreef: 19 mar 2023 17:07 Ik luister van Inkels Choice alleen als het live is. Wat al een maand niet het geval is helaas
Volgens mij is het vandaag live, ben niet helemaal zeker. Maar zo klonk t wel.
StefanT

Bericht door StefanT »

jessica schreef: 20 mar 2023 00:41
Volgens mij is het vandaag live, ben niet helemaal zeker. Maar zo klonk t wel.
Nee, als het live is zit hij in de studio en is er een playlist. Zover ik weet heeft hij ook geen thuisstudio.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Ik lees in de podcast beschrijving dat Jeroen Kijk in de Vegte gaat stoppen met zijn soulprogramma op radio 2. Net nu ik 'm weer ontdekt had :-). Benieuwd wat er voor in de plaats komt.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Vanaf volgende week is Andrew Makinga nieuw op radio 2 (DJ van het voormalige radio 6)
aapdedino

Bericht door aapdedino »

Op de plek van soulprogramma Kijk in de Vegte? En voor welke omroep?
StefanT

Bericht door StefanT »

Rick van velthuysen hint de laatste weken veel dat hij naar 5 nachten pw gaat. De laatste keer dat hij dit deed hinte hij op deze manier dat hij naar 00.00 -03.00 ging.

Ik vermoed dat Van Inkels Choice stopt en Rick en Koert de zondag op maandag nacht erbij krijgen. VIC is al tijden niet meer live ook.
Plaats reactie