Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Pot

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door Pot »

jessica schreef: 31 mei 2023 11:37 Is eigenlijk wel triest om te constateren. Publieke omroep zou voor iedereen moeten zijn. Maar nu lijk je daar alleen in het pulletje te vallen als je links van het midden zit.
Maar heeft iemand bepaald dat hij weg moest?

En zo ja, als dat zijn omroep is geweest, dan is het makkelijk om daar de gehele NPO op aan te spreken. Dan ligt de keuze bij de omroep zelf. Blijkbaar is er geen behoefte aan een rechts geluid bij de PO, want niemand richt een rechtse omroep op (of heeft onvoldoende steun van het publiek door lidmaatschap). Overigens zijn WNL en ON! er nog.
NieuweGebruiker

Bericht door NieuweGebruiker »

Iedere nacht 4 uur lang op Radio 2 een oude Top 40 uitzenden lijkt mij nogal teveel van het goede, en daarnaast zou het eeuwig zonde zijn als de nacht non-stop wordt. 1, 2 en 3 zijn momenteel de enige Nederlandse radiozenders met een 24/7 programmering (met op Radio 1 al vaak volledige uren podcasts) en ik vrees dat zodra 2 of 3 op auto-modus gaan ze daar ook op de lange termijn niet op terug gaan komen.
Zwarte Stoomboot

Bericht door Zwarte Stoomboot »

Henkjan2016 schreef: 31 mei 2023 11:27 Wat is er rechtsig aan Rick? Hij heeft een mening, en terecht. Maar die is niet per definitie rechts
Hij zat in de gemeenteraad van Elburg voor de VVD (en na te zijn afgesplitst voor het Liberaal Elburgs Verbond). Dan mag je aannemen dat iemand wel een beetje rechts is :D (niet dat dat erg is natuurlijk).
Pot

Bericht door Pot »

Henkjan2016 schreef: 31 mei 2023 10:12
StefanT schreef: 31 mei 2023 10:04 Maar Rick heeft dus geen afscheid genomen van zijn luisteraars, vannacht was de laatste
We kennen de streken van de PO inmiddels toch wel? Was met Stenders identiek
Stenders heeft gewoon de week afgemaakt, met Danny Vera in de laatste uitzending als gast.

En wat denk je er van dat Rick vijf dagen heeft om zijn programma voor te bereiden. Dan zit je echt niet te wachten om nog een programmaatje te maken. Bovendien kan het best zo zijn dat contractueel 31 mei als laatste werkdag beter uitkwam. Genoeg redenen, maar bashen op de NPO is volgens mij meer een voldoening voor je, als ik je post regelmatig lees.

Overigens is op verzoek van PowNed besloten om Desiree vanaf 4:00 uur uit te laten zenden. Heel begrijpelijk, aangezien 3:00 uur een rottijd is om te beginnen.

En de toekomst van de nacht van Radio 2 is nog onbekend. Voorlopig in ieder geval wel nonstop Top 2000-muziek tussen middernacht en 4:00 uur.

https://radiowereld.nl/medianieuws/2023 ... elthuysen/
StefanT

Bericht door StefanT »

Pot schreef: 31 mei 2023 17:41

Overigens is op verzoek van PowNed besloten om Desiree vanaf 4:00 uur uit te laten zenden. Heel begrijpelijk, aangezien 3:00 uur een rottijd is om te beginnen.
Waar heb je dat gelezen, was wel benieuwd daar naar
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

StefanT schreef: 31 mei 2023 10:04 Maar Rick heeft dus geen afscheid genomen van zijn luisteraars, vannacht was de laatste
Stenders heeft gewoon de week afgemaakt, met Danny Vera in de laatste uitzending als gast.

En wat denk je er van dat Rick vijf dagen heeft om zijn programma voor te bereiden. Dan zit je echt niet te wachten om nog een programmaatje te maken. Bovendien kan het best zo zijn dat contractueel 31 mei als laatste werkdag beter uitkwam. Genoeg redenen, maar bashen op de NPO is volgens mij meer een voldoening voor je, als ik je post regelmatig lees.

En de toekomst van de nacht van Radio 2 is nog onbekend. Voorlopig in ieder geval wel nonstop Top 2000-muziek tussen middernacht en 4:00 uur.

Nee hoor, ik bash niet. Ik geef mijn mening. Voor PO vind ik dat ze de zaakjes niet op orde hebben, veel teveel begeven op vakgebieden waar ze geen kennis van hebben en zich veel te commercieel gedragen.
StefanT

Bericht door StefanT »

Zoals ik het lees volgens de NPO is dat Rick ze onverwachts voor het blok heeft gezet en er halfoverkop een noodsituatie verzonnen moest worden.
Pot

Bericht door Pot »

Henkjan2016 schreef: 31 mei 2023 19:36

Nee hoor, ik bash niet. Ik geef mijn mening. Voor PO vind ik dat ze de zaakjes niet op orde hebben, veel teveel begeven op vakgebieden waar ze geen kennis van hebben en zich veel te commercieel gedragen.
Jij benoemt het niet geven van een afscheidsuitzending een streek. Maar het ging mij er met name om dat het vanuit zijn situatie (maandag al een andere show) logisch is dat daar geen tijd voor is.

Maar waarom 'begeven ze zich te veel op vakgebieden waar ze geen kennis van hebben'? Want ik snap niet wat je daarmee bedoelt, in deze context.
Pot

Bericht door Pot »

StefanT schreef: 31 mei 2023 19:21

Waar heb je dat gelezen, was wel benieuwd daar naar
"Opmerkelijk is dat gelijk besloten is om het programma van Van der Heiden, dat pal na het programma van Van Velthuysen geprogrammeerd staat, met een uur in te korten. De reden hiervoor is onduidelijk. Volgens de NPO is dit op verzoek van Powned, de werkgever van Van der Heiden, gebeurd." (Bron: Radiowereld.nl)
StefanT

Bericht door StefanT »

Pot schreef: 31 mei 2023 20:09
"Opmerkelijk is dat gelijk besloten is om het programma van Van der Heiden, dat pal na het programma van Van Velthuysen geprogrammeerd staat, met een uur in te korten. De reden hiervoor is onduidelijk. Volgens de NPO is dit op verzoek van Powned, de werkgever van Van der Heiden, gebeurd." (Bron: Radiowereld.nl)
Tnx.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Pot schreef: 31 mei 2023 20:06
Henkjan2016 schreef: 31 mei 2023 19:36

Jij benoemt het niet geven van een afscheidsuitzending een streek. Maar het ging mij er met name om dat het vanuit zijn situatie (maandag al een andere show) logisch is dat daar geen tijd voor is.

Maar waarom 'begeven ze zich te veel op vakgebieden waar ze geen kennis van hebben'? Want ik snap niet wat je daarmee bedoelt, in deze context.
Ik reageer op de opmerking dat ik aan het bashen ben. En als Rick ze zelf voor het blok heeft gezet, dan heb ik het dit keer fout. Dat zal ik zeker niet uit de weg gaan.

Ik heb voor wat betreft de kennisgebieden vooral moeite met het niet bij kunnen houden van een app/website. Dat is nog steeds en puinhoop. Met een beetje IT-kennis kun je dit prima op orde hebben. Naar mijn mening moeten ze het of goed doen, het laten doen door kennis of gewoon achterweg laten. Nu is het van alles niets.
StefanT

Bericht door StefanT »

Koert Walraven heeft een persoonlijke boodschap neergezet in de Rick van V facebookgroep. Het is niet aan mij om dat hier neer te zetten maar je kunt lid worden en t dan lezen:
https://www.facebook.com/groups/9803275 ... 158702613/
jessica

Bericht door jessica »

Je hoeft het niet letterlijk neer te zetten, maar wat is de strekking van het nieuwe bericht.
Gaat het over of hij wel of niet meegaat naar Veronica?
Durashift

Bericht door Durashift »

Nee, ik ben verbaasd. Ik kom hier op het forum even neuzen om te lezen wat er aan de hand kan zijn.. want de show van Rick begon maar niet en op de site van radio 2 stond geen video aan maar wel iets van Top2000 teksten.. :eek:

Ik heb van maandag op dinsdag nog een stuk geluisterd. Gisteren niet.

Complete verrassing dit. :mad:

Nu ja, luistertechnisch komt de ochtend mij wel beter uit, = beter voor de nachtrust.
Heb nu al Veronica aan bij het opstaan etc, tot ik de deur uitga.
Ik ben benieuwd hoe de show gaat klinken. Zal toch een andere sfeer zijn, lijkt mij.
Benieuwd ook hoe Rick tzt de show vanuit Spanje gaat doen. Lijkt mij voor een nachtshow beter te combineren dan de ochtend?

Enfin, voor nu heb ik 3FM maar ff ingeschakeld, heb je Jamie en Oliver. :smile:
Satfreak13

Bericht door Satfreak13 »

Vanjeafisharder schreef: 31 mei 2023 11:04 Denk dat Rick ook weg moest omdat hij natuurlijk een beetje rechtsig is en dat is nog maar zwak uitgedrukt en Powned is al lang niet meer zo rechts als toen ze begonnen in het publieke bestel dus ik denk dat de overstap naar Veronica een gemakkelijke is. Denk dat Radio 2 toch niet meer op dit soort uitgesproken programmamakers zit te wachten.
Dit heet tegenwoordig "framen".
Plaats reactie