Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
admin3
Moderator

Radio 2 algemeen

Bericht door admin3 »

In dit algemene topic kun je kleine dingen over het station bespreken. Voor zaken als transfers, permanente wijzigingen in de programmering en bijvoorbeeld de luistercijfers maak je een nieuw topic aan.
Moderator -- Info: forum@radiofreak.nl / Forumregels: http://www.radioforum.nl/forumregels
2unlimited

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door 2unlimited »

Radio 2 zendt uit vanuit CAS hartstikke leuk. Nu het zo slecht gaat met 3FM hoe zouden we er tegen over staan als het glazenhuis verhuist van 3fm naar radio 2. Dan zetten we een ander doel tbv het glazen huis zoals de hartstichting! Hoe mooi zou dat zijn? Gerard, Gijs en Ruud in het huis en aansluitend de top 2000. Ik ben van mening dat radio 2 het zeker in zich heeft om nummer 1 te worden.
Theimon

Bericht door Theimon »

Dan zouden ze 2 events achter elkaar hebben, lijkt me niet te gaan werken. En het Glazen Huis wordt ook geässocieerd met 3FM. Het zit daar ook prima. Ik zou ze lekker gescheiden houden.
marbles

Bericht door marbles »

toch kun je merken dat Radio 2 nog ff moet wennen aan Festival radio. Eigenlijk ging het gisteravond pas goed bij Bart Arens die dit goed in de vingers heeft. Haperende schakelingen tussen studio en veld, geen goede afstemming van de items op het veld (oh, dit was het al?). Ik miste wel de festival sfeer...
Minder eenheidsworst op de radio please
Dennis Dekker

Bericht door Dennis Dekker »

Ik denk dat er maar 1 programma is welke opgeheven mag worden. Dat programma valt helemaal buiten de toon en is slecht voor de reputatie van NPO Radio 2!
'Mesdames, monsieurs, Le disc-jockey ... est de retour'
Theimon

Bericht door Theimon »

Dennis Dekker schreef: 25 jul 2017 01:11 Ik denk dat er maar 1 programma is welke opgeheven mag worden. Dat programma valt helemaal buiten de toon en is slecht voor de reputatie van NPO Radio 2!
Welk programma dan?
waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

Theimon schreef: 25 jul 2017 07:02
Dennis Dekker schreef: 25 jul 2017 01:11 Ik denk dat er maar 1 programma is welke opgeheven mag worden. Dat programma valt helemaal buiten de toon en is slecht voor de reputatie van NPO Radio 2!
Welk programma dan?
Zal ik 'm even inkoppen? "Spijkers met Koppen" natuurlijk, zoals al jaren hier op het forum wordt gezegd. Ik snap nog steeds niet helemaal waarom, een zender als 2 hoeft toch niet per sé op elk moment van de dag hetzelfde te klinken? Het is publieke omroep, geen commerciële eenheidsworst.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
di-on-fm

Bericht door di-on-fm »

Spijkers met koppen wordt al sinds 1988 altijd tussen 12 en 14 uur op zaterdagmiddag uitgezonden.
Inclusief De rode haan (voorganger van SMK) al sinds 1974.
Niemand durft dit programma van de zender te halen.
Dixon

Bericht door Dixon »

di-on-fm schreef: 25 jul 2017 16:14 Spijkers met koppen wordt al sinds 1988 altijd tussen 12 en 14 uur op zaterdagmiddag uitgezonden.
Inclusief De rode haan (voorganger van SMK) al sinds 1974.
Niemand durft dit programma van de zender te halen.
3FM lukte het ook met Arbeidsvitaminen :lol:
Vonkentrekker

Bericht door Vonkentrekker »

Tja ook ik ben iemand die Spijkers met koppen al jaren totaal niet meer op R2 vind passen.
Sowieso vind ik het weekend nog steeds een rommeltje qua programmering. Zou niet verkeerd zijn als ze daar eens wat meer lijn in aanbrengen.
Moorkop

Bericht door Moorkop »

Ben het met je eens Vonkentrekker. Het weekend is een rommeltje waarbij de programma's Spijkers met Koppen en Bureau Kijk in de Vegte de vreemde eenden in de bijt zijn. Beter is het om hier een horizontale lunchshow te presenteren met eenzelfde deejay. Heb al menig keer aangegeven dat Spijkers met Koppen beter past op NPO Radio 1 of NPO Radio 5. Met sentimenten van: Spijkers met Koppen zit al jaren op dit tijdstip heb ik weinig. Tijden veranderen en NPO Radio 2 is vooral een muziekzender.
jessica

Bericht door jessica »

De zaterdag en zondag zijn qua beleving hele andere dagen. Je hoeft dus niet perse precies dezelfde programmering te hebben. Ik had wel de keuze gemaakt Bert Haandrikman 2x de morgen te laten doen ipv zaterdagmorgen en zondagmiddag.
Dixon

Bericht door Dixon »

Hoe zit dat nou precies met de muziekkeuze op 2. Ik had altijd het idee dat de station playlists worden gevolgd en een DJ zelf misschien 1 vrije keuze per uur heeft? Als ik naar Ekdom luister krijg ik echter het gevoel dat hij veel meer dan dat ene plaatje bepaalt.

Vraag me bij Platenbonanza van Stenders hetzelfde af. Kan hij echt gewoon draaien waar hij zin in heeft? Of heeft hij per muziek slot een hele reeks opties uit de standaard playlists en wacht hij gewoon telkens totdat een van die opties wordt aangevraagd?
Theimon

Bericht door Theimon »

Ze krijgen stiekem enorm veel aanvragen en daar kiezen ze met het team de leukste uit. En over het algemeen niet de meest conventionele platen (gelukkig). Voor Ekdom: misschien heeft ie bedongen in zijn contract dat ie meer eigen keuze mag draaien (zelfde als Evers op 538, die heeft ook meer free choice dan andere 538 djs)
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Ik denk dat je gelijk hebt Dixon. Ook bij de bonanza hoor je betrekkelijk vaak dezelfde platen.
Plaats reactie