Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Janno

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door Janno »

Phoenix schreef: 06 okt 2023 07:58
NieuweGebruiker schreef: 05 okt 2023 22:17 NPO Radio 2 Soul & Jazz heet nu NPO Soul & Jazz en heeft een nieuw logo in mintkleur.

Geen idee hoe lang dit al zo is en of het al op dit forum gemeld is, maar bij deze :lol:
Naamgeving is hiermee in lijn met NPO Klassiek.
De zender is ontstaan na het wegvallen van Radio 6 meen ik.
Nooit begrepen waarom dit onder Radio 2 vlag moest vallen.
Wellicht gaan ze verder met deze lijn en krijgen op termijn alle NPO zenders een eigen naam waarin het profiel direct duidelijk is.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Janno schreef: 06 okt 2023 08:57
NieuweGebruiker schreef: 05 okt 2023 22:17 NPO Radio 2 Soul & Jazz heet nu NPO Soul & Jazz en heeft een nieuw logo in mintkleur.

Geen idee hoe lang dit al zo is en of het al op dit forum gemeld is, maar bij deze :lol:
Wellicht gaan ze verder met deze lijn en krijgen op termijn alle NPO zenders een eigen naam waarin het profiel direct duidelijk is.
Dat lijkt me onverstandig en onwaarschijnlijk.
Radio 1, Radio 2 en Radio 5 zijn nog sterke namen. 3FM is bewust niet hernoemd bij de herprofilering vorig jaar.
Bij DWDR was er wel sprake van een nieuw te lanceren platform. Dit zie ik wel ter vervanging komen van KX.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Janno

Bericht door Janno »

Phoenix schreef: 06 okt 2023 09:09

Radio 1, Radio 2 en Radio 5 zijn nog sterke namen. 3FM is bewust niet hernoemd bij de herprofilering vorig jaar.
Bij DWDR was er wel sprake van een nieuw te lanceren platform. Dit zie ik wel ter vervanging komen van KX.
Misschien zou het 3FM juist wel goed doen. Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat die zender nog te redden is, of in elk geval nooit meer hoog gaat scoren. Mijn stokpaardje: fuseren met radio 2 ;-)
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Janno schreef: 06 okt 2023 09:19
Phoenix schreef: 06 okt 2023 09:09
Misschien zou het 3FM juist wel goed doen. Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat die zender nog te redden is, of in elk geval nooit meer hoog gaat scoren. Mijn stokpaardje: fuseren met radio 2 ;-)
Dat is een totaal ander discussie :-)
3FM als FM zender is inmiddels wel overbodig naar mijn mening. Waarom het zou moeten fuseren met Radio 2 begrijp ik niet. Waarom zou je een goedlopende zender samenbrengen met een slechtlopende zender? Daar gaat Radio 2 niet beter van worden dus per saldo krijg je één mindere zender.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
aapdedino

Bericht door aapdedino »

Klopt volledig volgens de begroting van de NPO van 2024. Uit de namen verdwijnen de namen van de hoofdzenders waar ze bij horen.

NPO Soul en Jazz blijft wel subkanaal van Radio 2, maar het vervalt in de naam. Zelfde geldt dat NPO KX verandert in NPO Campus (NPO 3FM) en NPO Sterren NL ook geen voorvoegsel van Radio 5 heeft.
jessica

Bericht door jessica »

KX Radio naam dan teruggeven aan Rob Stenders vind ik.

Ik zou 3FM helemaal opheffen en daar een andere zender van maken. Misschien een zender met alleen Nederlands product? Nog andere ideeen?
Roel_

Bericht door Roel_ »

jessica schreef: 06 okt 2023 20:17 KX Radio naam dan teruggeven aan Rob Stenders vind ik.

Ik zou 3FM helemaal opheffen en daar een andere zender van maken. Misschien een zender met alleen Nederlands product? Nog andere ideeen?
Ja, 3FM opheffen en een NPO jongerenplatform oprichten en minder richten op lineair. De FM frequentie kan dan naar Radio 5.
I.LOVE.MUSIC
Janno

Bericht door Janno »

Dat kunnen we Ane Sybesma niet aandoen ;-)
Roel_

Bericht door Roel_ »

Janno schreef: 06 okt 2023 21:42 Dat kunnen we Ane Sybesma niet aandoen ;-)
Oja, dat is waar. :D
I.LOVE.MUSIC
jessica

Bericht door jessica »

Hij krijgt dan iedere week gewoon podcasts opgestuurd. Doen we net of 3FM nog bestaat. :lol:
Roel_

Bericht door Roel_ »

jessica schreef: 07 okt 2023 00:12 Hij krijgt dan iedere week gewoon podcasts opgestuurd. Doen we net of 3FM nog bestaat. :lol:
Ja! 3FM moet zijn enige luisteraar goed koesteren. :))
I.LOVE.MUSIC
Pot

Bericht door Pot »

Deze week weer een uitschakelweek. Normaal gesproken luister ik overdag bijna altijd Radio 2, maar buiten de Top 2000 heb ik met de themaweken helemaal niks. Zenders als Qmusic en in mindere mate Veronica en Radio 10 zijn er goed in, maar geef mij maar gewoon de normale playlist en Ruud de Wild.
StefanT

Bericht door StefanT »

Pot schreef: 09 okt 2023 18:34 Deze week weer een uitschakelweek.
DagBacht, De ochtendshow, Staat en Morad zijn normale programmas
Pot

Bericht door Pot »

StefanT schreef: 09 okt 2023 19:09
Pot schreef: 09 okt 2023 18:34 Deze week weer een uitschakelweek.
DagBacht, De ochtendshow, Staat en Morad zijn normale programmas
Pot schreef: 09 okt 2023 18:34 Deze week weer een uitschakelweek. Normaal gesproken luister ik overdag bijna altijd Radio 2
Lex In Het weekend

Bericht door Lex In Het weekend »

Ben enorm benieuwd naar de nieuwe radiostudio's.
verbouwing in volle gang.
Lexinhetweekend. Instagram
Plaats reactie