Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
Oortjes

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door Oortjes » 14 jun 2018 23:09

radiodaan schreef:
14 jun 2018 22:59
Maar laten we nog even één ding herhalen, de Platenbonanza is een VERZOEK-platenprogramma. Dus die muziek wordt niet bepaald door de zender zelf.
De zender bepaalt toch echt zelf welk van de verzoekjes gedraaid wordt.
Rock 'n roll is better than music!

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 14 jun 2018 23:26

Phoenix schreef:
14 jun 2018 21:05
Herman ven Schippers schreef:
14 jun 2018 20:50
Phoenix schreef:
14 jun 2018 16:27
Wat Stenders doet kan simpelweg niet. Stel je voor dat de groenteman zegt dat zijn appels vandaag erg zuur smaken.
In kledingwinkels vind ik het juist heerlijk, "nee, deze broek staat je niet, ik heb er hier nog eentje die je wellicht iets beter staat."
Zulke mensen neem ik persoonlijk eerder serieus, dan de Barry Pafs van deze wereld die met een prodent glimlach laaiend enthousiast zijn over elke nieuwe single van Ronnie Flex of Kensington.
Ik denk dat jij zelf wel kunt bepalen of een broek jou wel of niet staat. Ik moet de eerste verkoper nog tegen komen die dat letterlijk op die manier zegt. Eerder zal een verkoper zeggen dat een broek te wijd valt o.i.d. Iets wat feitelijk waar is. Of iets wel of niet staat is afhankelijk van smaak. De verkoper kan de broek jou niet vinden staan, maar jij misschien wel. Dan zou het slechte verkoper zijn als hij zou zeggen dat de broek jou niet staat.
Beetje kwalitatieve winkel met dito verkopers doet dat. Anyhow, als Stenders een gekozen plaat kut vindt, dan heb ik er geen problemen mee dat hij dit ook op die manier laat blijken.

jessica

Bericht door jessica » 15 jun 2018 01:09

Herman ven Schippers schreef:
14 jun 2018 20:50
Phoenix schreef:
14 jun 2018 16:27
Wat Stenders doet kan simpelweg niet. Stel je voor dat de groenteman zegt dat zijn appels vandaag erg zuur smaken.
In kledingwinkels vind ik het juist heerlijk, "nee, deze broek staat je niet, ik heb er hier nog eentje die je wellicht iets beter staat."
Zulke mensen neem ik persoonlijk eerder serieus, dan de Barry Pafs van deze wereld die met een prodent glimlach laaiend enthousiast zijn over elke nieuwe single van Ronnie Flex of Kensington.
Precies dit. Smaken verschillen dus. Ik luister ook liever naar een DJ die zijn mening geeft. Meestal vertelt hij ook nog waarom en dan kan je het daar wel of niet mee eens zijn. Stenders draait ook platen die hij zelf niet mooi vind in zijn programma. Soms zegt hij het wel, maar echt afkraken doet hij ook niet. Ik vind het normaal dat je de ene plaat mooier vind dan de andere. Ik hoor een DJ dat graag zeggen. Vind ik eerlijk. Dan weet ik dat het echt is. Bij veel anderen is het allemaal fake. Dat zijn meer de broodDj's. Persoonlijk heb ik daar geen binding mee.

Haagsegek

Bericht door Haagsegek » 15 jun 2018 09:03

Phoenix schreef:
14 jun 2018 21:13
Jammer dat de discussie wederom verzand in het betwisten van elkaars smaak. Dat was niet mijn uitgangspunt.
Is tijdrekken bij voetbal spelbederf? Ja. Vind ik het erg als mijn club op die manier de overwinning over de streep trekt? Nee.
Zie in dat perspectief ook mijn mening over Stenders.
Ik vind het afkraken van nummers ook geen helemaal geen spelbederf. Sterker nog, het is voor mij een meerwaarde. Ik wil graag zijn mening weten! Ik geloof je (en ja, had dat al gelezen) als je zegt dat jij Stenders / Radio2 best goed vindt. Mij gaat het puur erom dat we van mening verschillen of je op de radio wel of niet je mening mag geven over een te draaien plaat. Velen op dit forum zeggen; ja dat mag je, maar dan moet die mening louter positief zijn. Nee zeg ik, je mag je mening geven, ongeacht je het goed vindt of niet.

waterveenmos

Bericht door waterveenmos » 15 jun 2018 10:05

Oortjes schreef:
14 jun 2018 23:09
radiodaan schreef:
Maar laten we nog even één ding herhalen, de Platenbonanza is een VERZOEK-platenprogramma. Dus die muziek wordt niet bepaald door de zender zelf.
Dit was een reactie op de Topsong. Die staat voor zover ik weet ook in de Platenbonanza los van de verzoekjes, en moet verplicht gedraaid worden. Wat mij betreft mag je best je mening geven over de Topsong; een verzoekje afkraken vind ik wat minder subtiel.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

Luc van Ostade

Bericht door Luc van Ostade » 15 jun 2018 10:11

De vergelijking met broeken verkopen vind ik niet helemaal kloppen. Dit is meer alsof een acteur halverwege de film onderbreekt om het publiek te vertellen dat ie deze scène zelf kut vindt. Heb ik als kijker geen enkele boodschap aan.

repelsteel

Bericht door repelsteel » 15 jun 2018 10:30

waterveenmos schreef:
15 jun 2018 10:05
Oortjes schreef:
radiodaan schreef:
Dit was een reactie op de Topsong. Die staat voor zover ik weet ook in de Platenbonanza los van de verzoekjes, en moet verplicht gedraaid worden. Wat mij betreft mag je best je mening geven over de Topsong; een verzoekje afkraken vind ik wat minder subtiel.
Stenders doet het ook regelmatig in de top 2000....nrs afkraken waar luisteraars dus op hebben gestemd...

waterveenmos

Bericht door waterveenmos » 15 jun 2018 10:34

repelsteel schreef:
15 jun 2018 10:30
waterveenmos schreef:
15 jun 2018 10:05
Oortjes schreef:

Stenders doet het ook regelmatig in de top 2000....nrs afkraken waar luisteraars dus op hebben gestemd...
Dat heb ik 'm afgelopen jaar niet horen doen..... :lol:
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

Haagsegek

Bericht door Haagsegek » 15 jun 2018 11:22

Luc van Ostade schreef:
15 jun 2018 10:11
De vergelijking met broeken verkopen vind ik niet helemaal kloppen. Dit is meer alsof een acteur halverwege de film onderbreekt om het publiek te vertellen dat ie deze scène zelf kut vindt. Heb ik als kijker geen enkele boodschap aan.
Geldt het omgekeerde dan ook? Dat een acteur te pas en te onpas zich omdraait en zegt: wat een fijne scene is dit he? Want dat gebeurt nog veeeeel vaker en daar hoor ik niemand over. Dan moet je gewoon een dj hebben die alleen maar een plaat af- en aankondigt en zich verder onthoudt van iedere mening.

repelsteel

Bericht door repelsteel » 15 jun 2018 11:31

Haagsegek schreef:
15 jun 2018 11:22
Luc van Ostade schreef:
Geldt het omgekeerde dan ook? Dat een acteur te pas en te onpas zich omdraait en zegt: wat een fijne scene is dit he? Want dat gebeurt nog veeeeel vaker en daar hoor ik niemand over.
wat voor films en series kijk jij?? :roll:

Smid70

Bericht door Smid70 » 15 jun 2018 11:32

Luc van Ostade schreef:
Rare vergelijking. Dat slaat de plank echt helemaal mis.

Jij vind radio dus eigenlijk alleen leuk als de omroeper van dienst alles maar mooi vind en vooral geen mening heeft.
Dan zou ik je willen aanraden niet te luisteren naar een DJ die dat zijn hele carrière al, en met succes, doet.
Dat jij Rob Stenders echt helemaal niks vind is je goed recht hoor, maar hoe jij erbij komt dat de gemiddelde luisteraar geen enkele boodschap heeft aan wat een verwende radio-dj niet goed vindt aan een plaat is mij een raadsel gezien zijn lange en succesvolle carrière.
Vooral de toevoeging verwend slaat nergens op, waaruit blijkt dat? Omdat jij dat vind?

Punt is dat jij gewoon een hekel hebt aan Rob Stenders, nou luister dan niet.

JLJWenckenbach

Bericht door JLJWenckenbach » 15 jun 2018 12:58

Stenders zijn grote voorbeelden waren Felix Meurders, Peter Holland en Leo van der Goot. DJs die ook allemaal wel hun ongezouten mening over bepaalde liedjes gaven, al lang voordat Rob dat deed. Dat is mede wat ze maakten wie ze zijn. Hate it or love it.

Luc van Ostade

Bericht door Luc van Ostade » 15 jun 2018 13:17

Smid70 schreef:
15 jun 2018 11:32
Rare vergelijking. Dat slaat de plank echt helemaal mis.

Jij vind radio dus eigenlijk alleen leuk als de omroeper van dienst alles maar mooi vind en vooral geen mening heeft.
Dan zou ik je willen aanraden niet te luisteren naar een DJ die dat zijn hele carrière al, en met succes, doet.
Dat jij Rob Stenders echt helemaal niks vind is je goed recht hoor, maar hoe jij erbij komt dat de gemiddelde luisteraar geen enkele boodschap heeft aan wat een verwende radio-dj niet goed vindt aan een plaat is mij een raadsel gezien zijn lange en succesvolle carrière.
Vooral de toevoeging verwend slaat nergens op, waaruit blijkt dat? Omdat jij dat vind?

Punt is dat jij gewoon een hekel hebt aan Rob Stenders, nou luister dan niet.
Zou je nog iets meer voor mij in willen vullen? Sorry dat ik de Grote Heilige Onaantastbare Messias Stenders bekritiseer. Dat mag natuurlijk helemaal niet. Dat ik maar zal branden in de hel.

Luc van Ostade

Bericht door Luc van Ostade » 15 jun 2018 13:23

Haagsegek schreef:
15 jun 2018 11:22
Luc van Ostade schreef:
Geldt het omgekeerde dan ook? Dat een acteur te pas en te onpas zich omdraait en zegt: wat een fijne scene is dit he? Want dat gebeurt nog veeeeel vaker en daar hoor ik niemand over. Dan moet je gewoon een dj hebben die alleen maar een plaat af- en aankondigt en zich verder onthoudt van iedere mening.
Vind ik eerlijk gezegd ook dom. Zo’n DJ die zegt “wat een te gekke plaat is dit toch”. Kun je toch ook geen reet mee? Doe eens wat beter je best en kom met iets interessants.

Zwarte Stoomboot

Bericht door Zwarte Stoomboot » 15 jun 2018 14:04

Mense... zomaar een gedachte.
Het is onzin om aan te nemen dat elke luisteraar van een radiostation elke plaat mooi vindt (of mooi moet vinden). Natúúrlijk komen er af en toe platen voorbij die je niet mooi vindt.

Het is misschien niet primair de taak van een dj om zijn mening over een plaat te geven, maar het is wél zijn taak zo te presenteren dat hij de verbinding zoekt met zijn publiek.

Dat kan door iets fantastisch te vinden (luisteraar denkt: geweldig, daar wil ik bij horen) of door af en toe te laten weten dat je een plaat niks vindt (luisteraar denkt: helemaal mee eens, ik vind het ook niks). Dat laatste kun je natuurlijk niet te vaak doen; dan moet je je gaan afvragen of je wel bij het juiste radiostation zit (dat geldt voor zowel dj als luisteraar). Verbinding komt er alleen maar als je als luisteraar de dj beter kunt leren kennen. Daar hoort ook bij dat je meer te weten komt over zijn smaak.

Plaats reactie