Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
Phoenix

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door Phoenix » 14 jun 2018 16:27

Wat Stenders doet kan simpelweg niet. Stel je voor dat de groenteman zegt dat zijn appels vandaag erg zuur smaken.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

repelsteel

Bericht door repelsteel » 14 jun 2018 16:41

Phoenix schreef:
14 jun 2018 16:27
Wat Stenders doet kan simpelweg niet. Stel je voor dat de groenteman zegt dat zijn appels vandaag erg zuur smaken.
Precies....je kan je zelfs afvragen of iemand met zo'n afkeer van nogal wat , in zijn ogen minderwaardige , muziek wel de goeie persoon is voor een verzoek-platen programma. Door dit soort gedrag weet je toch al dat jouw nummer nooit gedraaid wordt als dhr Stenders het niks vindt?

Pot

Bericht door Pot » 14 jun 2018 18:51

Hij kan wel lekker eerlijk zijn maar hij zorgt zelf voor kritiek, hij kan ook gewoon zijn mening voor zich houden. Ik raak zo geïrriteerd van hem dat is ook de reden dat ik hem niet luister...

Oortjes

Bericht door Oortjes » 14 jun 2018 18:52

Phoenix schreef:
Kan prima, hij zal die dag veel peren verkopen :razz:

Het is typisch Stenders. Ik vind het eerlijk en arrogant. Hij komt al decennia lang weg met dit gedrag, dus schijnbaar kan het bij de NPO.
Rock 'n roll is better than music!

Phoenix

Bericht door Phoenix » 14 jun 2018 19:06

Oortjes schreef:
14 jun 2018 18:52
Phoenix schreef: Wat Stenders doet kan simpelweg niet. Stel je voor dat de groenteman zegt dat zijn appels vandaag erg zuur smaken.

Het is typisch Stenders. Ik vind het eerlijk en arrogant. Hij komt al decennia lang weg met dit gedrag, dus schijnbaar kan het bij de NPO.
Eigenlijk erg vreemd dat dit kan bij de publieke omroep. Hij maakt radio voor het publiek en niet voor zichzelf. Zeker in de dagprogrammering moet dit niet kunnen.

Ik ben grote fan van Rob Stenders, maar dit gedrag past niet bij een professioneel radiomaker van de grootste radiozender van Nederland.

Dat dit nummer in de playlist van Radio 2 is gekomen wil zeggen dat men dit nummer geschikt vind voor de Radio 2 luisteraars. Als Stenders daar anders over denkt moet hij dat achter de schermen bespreken. Maar zeker niet on-air zijn mening uitten. De luisteraars van Radio 2 vinden dit immers een goed nummer, zo is besloten.
28-01-08 / 22-04-10

Smid70

Bericht door Smid70 » 14 jun 2018 19:18

Nou, Phoenix, ik wist niet dat Radio 2 een communistische zender was.

Mijn god, wat zuur allemaal, deze commentaren hadden in de jaren 50 niet mistaan.
Met het vingertje erbij "oooo, dat mag niet!"

Phoenix

Bericht door Phoenix » 14 jun 2018 19:37

Smid70 schreef:
14 jun 2018 19:18
Nou, Phoenix, ik wist niet dat Radio 2 een communistische zender was.

Mijn god, wat zuur allemaal, deze commentaren hadden in de jaren 50 niet mistaan.
Met het vingertje erbij "oooo, dat mag niet!"
Mijn reactie komt dan waarschijnlijk anders bij jou over dan ik deze bedoeld heb. Tuurlijk mag een mening geuit worden. En iedereen mag denken en vinden wat hij of zij wil.

Maar ik vind het op zijn minst wel merkwaardig dat een DJ de muziek die hij draait afkeurt. Als ik iets vergelijkbaar doe in mijn vakgebied zou ik er niet zomaar mee wegkomen. Als ik me richting mijn klanten kritisch uit laat over de producten en diensten die wij verkopen, dan mag ik me verantwoorden bij het management. Toch is nergens contractueel vastgelegd dat ik dit niet zou mogen. Het is echter niet gepast. Kritiek of onvrede houdt je binnenkamers. Dat is in ieder normaal bedrijf zo. Mocht je je niet kunnen vinden in beleid of achter je product staan, dan ga je verder kijken.
28-01-08 / 22-04-10

Haagsegek

Bericht door Haagsegek » 14 jun 2018 20:05

Phoenix schreef:
14 jun 2018 19:37
Maar ik vind het op zijn minst wel merkwaardig dat een DJ de muziek die hij draait afkeurt. Als ik iets vergelijkbaar doe in mijn vakgebied zou ik er niet zomaar mee wegkomen. Als ik me richting mijn klanten kritisch uit laat over de producten en diensten die wij verkopen, dan mag ik me verantwoorden bij het management. Toch is nergens contractueel vastgelegd dat ik dit niet zou mogen. Het is echter niet gepast. Kritiek of onvrede houdt je binnenkamers. Dat is in ieder normaal bedrijf zo. Mocht je je niet kunnen vinden in beleid of achter je product staan, dan ga je verder kijken.

Juist niet. Ik ben juist bij een fijnproever als Stenders zeer geïnteresseerd wat hij ervan vindt. Hij bewijst ook meteen dat je dus wel je nummers op de radio kan krijgen, ook al vindt de presentator het niks. Als een dj alleen maar nummers zou draaien die hij leuk vindt, dan wel er niks over zou mogen zeggen, wordt het een erg saai programma. Als jullie liever kritiekloze dj's willen schakel je toch fijn over naar een andere zender. Klaarblijkelijk vinden mensen de heer Stenders toch wel goed, en dat al dik 30 jaar :)

aapdedino

Bericht door aapdedino » 14 jun 2018 20:12

Werkt het zo dat als je op zwangerschapsverlof gaat, je daarna niet meer terug mag komen bij je eigen programma? Zie Marisa bij 't Wordt nu laat en Saskia Weerstand op 3FM bij Saskia en Olivier.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 14 jun 2018 20:50

Phoenix schreef:
In kledingwinkels vind ik het juist heerlijk, "nee, deze broek staat je niet, ik heb er hier nog eentje die je wellicht iets beter staat."
Zulke mensen neem ik persoonlijk eerder serieus, dan de Barry Pafs van deze wereld die met een prodent glimlach laaiend enthousiast zijn over elke nieuwe single van Ronnie Flex of Kensington.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 14 jun 2018 20:56

Herman ven Schippers schreef:
14 jun 2018 20:50
Phoenix schreef:
In kledingwinkels vind ik het juist heerlijk, "nee, deze broek staat je niet, ik heb er hier nog eentje die je wellicht iets beter staat."
Zulke mensen neem ik persoonlijk eerder serieus, dan de Barry Pafs van deze wereld die met een prodent glimlach laaiend enthousiast zijn over elke nieuwe single van Ronnie Flex of Kensington.
Haha mensen vinden die wel een ding hè. Een DJ draait toch in principe alleen tracks die hij/zij goed vindt, tenzij het platen zijn die inderdaad wat meer zijn opgelegd (een alarmschijf/megahit/etc)... alsof Rob zo vaak platen aan het afzeiken is :lol:

Phoenix

Bericht door Phoenix » 14 jun 2018 20:58

Haagsegek schreef:
14 jun 2018 20:05
Juist niet. Ik ben juist bij een fijnproever als Stenders zeer geïnteresseerd wat hij ervan vindt. Hij bewijst ook meteen dat je dus wel je nummers op de radio kan krijgen, ook al vindt de presentator het niks. Als een dj alleen maar nummers zou draaien die hij leuk vindt, dan wel er niks over zou mogen zeggen, wordt het een erg saai programma. Als jullie liever kritiekloze dj's willen schakel je toch fijn over naar een andere zender. Klaarblijkelijk vinden mensen de heer Stenders toch wel goed, en dat al dik 30 jaar :)
Heb je überhaupt wel gelezen wat ik gezegd heb? Blijkbaar niet, want anders zou je mij niet adviseren om over te schakelen naar een andere zender. Smaak, daar ga ik niet over in discussie.

Blijkbaar hebben sommigen moeite om mijn mening te begrijpen.

Overigens pakt Stenders het nu al veel anders aan dan pakweg 25 jaar geleden. In zijn tweede periode bij Veronica in de jaren ‘90 liet hij nog duidelijker merken dat de muziek die hij toen moest draaien op hitradio Veronica hem niet aan stond.
28-01-08 / 22-04-10

Phoenix

Bericht door Phoenix » 14 jun 2018 21:05

Herman ven Schippers schreef:
14 jun 2018 20:50
Phoenix schreef:
Ik denk dat jij zelf wel kunt bepalen of een broek jou wel of niet staat. Ik moet de eerste verkoper nog tegen komen die dat letterlijk op die manier zegt. Eerder zal een verkoper zeggen dat een broek te wijd valt o.i.d. Iets wat feitelijk waar is. Of iets wel of niet staat is afhankelijk van smaak. De verkoper kan de broek jou niet vinden staan, maar jij misschien wel. Dan zou het slechte verkoper zijn als hij zou zeggen dat de broek jou niet staat.
28-01-08 / 22-04-10

Phoenix

Bericht door Phoenix » 14 jun 2018 21:13

Jammer dat de discussie wederom verzand in het betwisten van elkaars smaak. Dat was niet mijn uitgangspunt.
Is tijdrekken bij voetbal spelbederf? Ja. Vind ik het erg als mijn club op die manier de overwinning over de streep trekt? Nee.
Zie in dat perspectief ook mijn mening over Stenders.
28-01-08 / 22-04-10

radiodaan

Bericht door radiodaan » 14 jun 2018 22:59

Phoenix schreef:
14 jun 2018 19:06
Oortjes schreef:
14 jun 2018 18:52
Phoenix schreef: Wat Stenders doet kan simpelweg niet. Stel je voor dat de groenteman zegt dat zijn appels vandaag erg zuur smaken.

Eigenlijk erg vreemd dat dit kan bij de publieke omroep. Hij maakt radio voor het publiek en niet voor zichzelf. Zeker in de dagprogrammering moet dit niet kunnen.

Ik ben grote fan van Rob Stenders, maar dit gedrag past niet bij een professioneel radiomaker van de grootste radiozender van Nederland.

Dat dit nummer in de playlist van Radio 2 is gekomen wil zeggen dat men dit nummer geschikt vind voor de Radio 2 luisteraars. Als Stenders daar anders over denkt moet hij dat achter de schermen bespreken. Maar zeker niet on-air zijn mening uitten. De luisteraars van Radio 2 vinden dit immers een goed nummer, zo is besloten.
Maar laten we nog even één ding herhalen, de Platenbonanza is een VERZOEK-platenprogramma. Dus die muziek wordt niet bepaald door de zender zelf.

Plaats reactie