Qmusic algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
fnlradio

Re: Qmusic algemeen

Bericht door fnlradio »

Zo juist bekend geworden dat Kai Qmusic gaat verlaten en de middagshow op Joe gaat maken van 16u tot 19u
rodie

Re: Enquête Qmusic de Foute Party

Bericht door rodie »

student schreef: 03 okt 2023 15:40 Hey allemaal,

Ik moet voor school een merkanalyse maken van Qmusic de Foute party. Voor deze merkanalyse heb ik ook een enquête gemaakt. Zouden jullie deze a.u.b. willen invullen? Het zal heel erg helpen met mijn schoolproject.

Hierbij de link naar de enquête: https://forms.gle/FLmipsULLg5CfZZbA

Alvast bedankt!
Succes met je analyse. Laat je het resultaat ook achter hier? Zou leuk zijn!
Leuk weetje: De foute party is al in 2002 ontstaan op Qmusic in Vlaanderen.

Hier meer info:
De Foute 128 was een hitlijst van foute muziek die van 2002 tot en met 2018 jaarlijks werd uitgezonden op de Vlaamse commerciële radiozender Qmusic.

Dit gebeurde steeds op de laatste vrijdag van juni, om zo het einde van het radioseizoen in te luiden.
De eerste editie was op 28 juni 2002 en dat was de reden om er een top 128 van te maken; een lekkere foute keuze dus!

Na een marathonuitzending van 12 uur lang, werd 's avonds 'De Foute Party' georganiseerd, een muziekevenement waarbij hetzelfde genre centraal stond. De lijst werd opgebouwd aan de hand een stemronde waaraan iedereen kon deelnemen via de website van het radiostation.

In 2019 werd de Foute 128 vervangen door De Foute 528, die is uitgespreid over de vijf laatste werkdagen van juni.
Vanaf 2021 werd de Foute 528 uitgebreid totDe Foute 728.

bron: https://www.hitdossier-online.nl/qmusic ... l%20stond.
NieuweGebruiker

Bericht door NieuweGebruiker »

fnlradio schreef: 04 okt 2023 14:54 Zo juist bekend geworden dat Kai Qmusic gaat verlaten en de middagshow op Joe gaat maken van 16u tot 19u
Wauw, ik snap wel dat Kai de overstap maakt als drivetime op Q de komende jaren niet lijkt te veranderen, en het is hem gegund!

Wel grappig dat er dan dus een jongere (en wat mij betreft ook frissere) dj op Joe in de middag komt te zitten dan op Q, al scoort Domien natuurlijk te goed om hem zomaar naar Joe te laten verhuizen.
Bennie Tiggeloven

Bericht door Bennie Tiggeloven »

Want Domien en Kai schelen ook zo veel in leeftijd...
Stephan123

Bericht door Stephan123 »

Ben benieuwd wie er op 19-22 komt ? Vincent Pronk ? Lars Boele ? Tom en Bram ?
supermanbart

Bericht door supermanbart »

NieuweGebruiker schreef: 04 okt 2023 19:46 Wel grappig dat er dan dus een jongere (en wat mij betreft ook frissere) dj op Joe in de middag komt te zitten dan op Q, al scoort Domien natuurlijk te goed om hem zomaar naar Joe te laten verhuizen.
Ik snap je overweging hierin. Als ik het voor het zeggen had bij DPG had ik de huidige ontwikkelingen ook aangegrepen om in iedere geval grotere wijzigingen te overwegen.

Het klinkt misschien controversieel, maar één van de dingen die ik zou overwegen is een verhuizing van Mattie en Marieke naar het middagslot. Wellicht risicovol, maar hou er rekening mee dat Mattie en Marieke zich na de jaarwisseling sowieso opnieuw zullen moeten uitvinden door het vertrek van Tom en Joe. Dit gaat ontegenzeggelijk zorgen voor een totaal andere dynamiek in de show. Zeker de woensdagochtend zal bij afwezigheid van Marieke erg 'kalig' worden. Door Mattie en Marieke in de middag te zetten hou je het succesduo 4 dagen per week samen, speel je in op de wens van Marieke om maximaal 4 dagen per week radio te maken en zorg je voor doorstroommogelijkheden in de ochtend.

De ochtend zou namelijk perfect ingevuld kunnen worden door Tom, Bram en Kai. Tom en Bram hebben deze ambitie duidelijk uitgesproken. Door de toevoeging van Kai -die door hun gezamenlijke vrijdagavondshow logisch is- geef je hem ook een prominente plek én zorg je dat je weer een wat 'vollere' ochtendshow krijgt, zoals de luisteraars dat op dit moment gewend zijn. Daarnaast kun je met deze namen een jongere doelgroep aanspreken, zoals bekend is Bram zeer actief op de socials, die je optimaal kunt uitbuiten ten behoeve van de nieuwe ochtendshow.

Domien krijgt zo de kans om zijn middagshow voort te zetten op Joe. Door de muzieksamenstelling op Joe en zijn manier van presenteren, denk ik dat hij hier beter op zijn plek zit. Hou Domien op vrijdagmiddag op de Top 40 op Q en zorg dat het laatst uurtje van zijn middagshow op Joe (18-19 uur) gevuld wordt met het Top 40 Hitdossier, wat nu opmerkelijk genoeg nog bij Radio 2 zit. Dit zorgt dat je de Top 40 wat meer centraal kunt zetten op beide zenders.

Om het cirkeltje helemaal rond te maken, zorg je dat je Wietze binnenhaalt voor het lunchslot op Q. Dit is voor hem ideaal te combineren met zijn gezinsleven. Herenig hem op vrijdagmiddag (16-19) met Mattie op Joe. Wellicht dat de beoogde doelgroep van Joe hier ook nog herinneringen aan geeft, waardoor je een herkenbare vrijdagmiddag hebt.
Pot

Bericht door Pot »

Het klinkt prachtig, maar als ik DPG was had ik de sterren niet verdeeld over twee stations. Dus niet vier dagen op zender A en dan nog een dag op zender B. Wat betreft de gedachte van Mattie & Marieke ben ik het eens. Je moet eigenlijk nieuwe sidekicks/producers hebben die de lat minstens zo hoog leggen wil je het huidige ochtendgevoel behouden. Maar met het weghalen van M&M creëer je weer een probleem in de ochtend. Vergeet bovendien niet dat Mattie al tien jaar daar zit, dus luisteraars zullen ook gehecht zijn aan hem.

Zelf zou ik, als Wim en Menno de office hours, blijven doen, Bas van Nimwegen doorschuiven naar de doordeweekse avond en Vincent Pronk vast in het weekend behouden.
Dalet123

Bericht door Dalet123 »

supermanbart schreef: 05 okt 2023 09:48
NieuweGebruiker schreef: 04 okt 2023 19:46 Wel grappig dat er dan dus een jongere (en wat mij betreft ook frissere) dj op Joe in de middag komt te zitten dan op Q, al scoort Domien natuurlijk te goed om hem zomaar naar Joe te laten verhuizen.
Ik snap je overweging hierin. Als ik het voor het zeggen had bij DPG had ik de huidige ontwikkelingen ook aangegrepen om in iedere geval grotere wijzigingen te overwegen.

Het klinkt misschien controversieel, maar één van de dingen die ik zou overwegen is een verhuizing van Mattie en Marieke naar het middagslot. Wellicht risicovol, maar hou er rekening mee dat Mattie en Marieke zich na de jaarwisseling sowieso opnieuw zullen moeten uitvinden door het vertrek van Tom en Joe. Dit gaat ontegenzeggelijk zorgen voor een totaal andere dynamiek in de show. Zeker de woensdagochtend zal bij afwezigheid van Marieke erg 'kalig' worden. Door Mattie en Marieke in de middag te zetten hou je het succesduo 4 dagen per week samen, speel je in op de wens van Marieke om maximaal 4 dagen per week radio te maken en zorg je voor doorstroommogelijkheden in de ochtend.

De ochtend zou namelijk perfect ingevuld kunnen worden door Tom, Bram en Kai. Tom en Bram hebben deze ambitie duidelijk uitgesproken. Door de toevoeging van Kai -die door hun gezamenlijke vrijdagavondshow logisch is- geef je hem ook een prominente plek én zorg je dat je weer een wat 'vollere' ochtendshow krijgt, zoals de luisteraars dat op dit moment gewend zijn. Daarnaast kun je met deze namen een jongere doelgroep aanspreken, zoals bekend is Bram zeer actief op de socials, die je optimaal kunt uitbuiten ten behoeve van de nieuwe ochtendshow.

Domien krijgt zo de kans om zijn middagshow voort te zetten op Joe. Door de muzieksamenstelling op Joe en zijn manier van presenteren, denk ik dat hij hier beter op zijn plek zit. Hou Domien op vrijdagmiddag op de Top 40 op Q en zorg dat het laatst uurtje van zijn middagshow op Joe (18-19 uur) gevuld wordt met het Top 40 Hitdossier, wat nu opmerkelijk genoeg nog bij Radio 2 zit. Dit zorgt dat je de Top 40 wat meer centraal kunt zetten op beide zenders.

Om het cirkeltje helemaal rond te maken, zorg je dat je Wietze binnenhaalt voor het lunchslot op Q. Dit is voor hem ideaal te combineren met zijn gezinsleven. Herenig hem op vrijdagmiddag (16-19) met Mattie op Joe. Wellicht dat de beoogde doelgroep van Joe hier ook nog herinneringen aan geeft, waardoor je een herkenbare vrijdagmiddag hebt.
Zonder echt goede reden een hele programmering veranderen. Klinkt niet als het beste plan. Q-Music scoort ongelooflijk goed. Waarom veranderen?
Daan_17

Bericht door Daan_17 »

supermanbart schreef: 05 okt 2023 09:48

Dat zou m.i.v. 2024 helemaal geen slecht idee zijn. Ik ben heel benieuwd hoe de ochtendshow dan vorm gaat krijgen. Tom & Joe "maakten" de show ook echt wel. Denk idd dat het resteterende team (M&M & Annemarie) dan prima tot hun recht komen.

Hoewel ik hier nooit aan had gedacht, ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe dat geklonken zou hebben. Jammer dat ze bijvoorbeeld in de zomer niet de ochtend hebben gedaan met zijn drieën.

Ik zie Domien echt niet weggaan bij Q, en zijn middagshow scoort natuurlijk goed, maar ook naar deze optie was ik wel benieuwd geweest! Een middagshow op Joe en dan de Top 40 & WWC20 op Q.
Timur Perlin was bijvoorbeeld ook te horen op Radio 2 & 3FM, dus helemaal ongebruikelijk is dat niet.

Wietze zie ik niet terugkomen op Q. En al helemaal niet op Joe. Mocht hij toch naar DPG gaan zou ik inzetten op de vrijdagavond show (met Mattie bijvoorbeeld) & dan solo in het weekend 12-15 op Q. En niet de lunch doordeweeks. Veel te druk en blokken van 2u op de office hours heeft Q al jaren niet meer. Die programmering is perfect met Menno & Wim.
Daan_17

Bericht door Daan_17 »

Stephan123 schreef: 04 okt 2023 20:58 Ben benieuwd wie er op 19-22 komt ? Vincent Pronk ? Lars Boele ? Tom en Bram ?
Ik zet in op Tom & Bram. Hebben in het verleden ook met succes dit tijdslot op Slam gedaan. Met het stoppen van het Avondcircus als avondprogramma daar, liggen hier misschien ook wel kansen voor Q.
Zijn het niet Tom & Bram, dan denk ik Bas van Nimwegen.
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Als je Tom en Bram nu niet een promintere rol gaat geven dan zitten ze volgend jaar bij de concurrent en dat zou zomaar 538 of toch 3FM zijn met de ochtendshow….
Dalet123

Bericht door Dalet123 »

Opmerkelijk dat hier een totale nieuwe programmering wordt bedacht voor een zender die alle records verbreekt in marktaandeel. Q-Music zou wel gek zijn.
Daan_17

Bericht door Daan_17 »

De hele programmering zal niet veranderden. Maar een aantal wijzigingen wel. Kai weg uit de avond, moet vervangen worden, Edwin, Lars & Kimberly waarschijnlijk gewoon weer volledig terug enz.
RadioFanDaan

Bericht door RadioFanDaan »

We hebben Cain Slobbe ook nog he jongens? Die doet nu vrijdagnacht en zondagavond. Maar als Edwin straks terug is, ik denk niet dat hij naar JOE gaat, doet hij weer de zondagavond. En cain maandag tot donderdag of nog de vrijdag erbij.
Daan_17

Bericht door Daan_17 »

RadioFanDaan schreef: 05 okt 2023 18:49 We hebben Cain Slobbe ook nog he jongens? Die doet nu vrijdagnacht en zondagavond. Maar als Edwin straks terug is, ik denk niet dat hij naar JOE gaat, doet hij weer de zondagavond. En cain maandag tot donderdag of nog de vrijdag erbij.
Cain gaat echt niet de plek van Kai overnemen, veel te onervaren. Prima dj zeker voor de tijd dat hij nu te horen is, maar niet bijzonder of er bovenuit springend. Dan wordt Cain echt niet verkozen boven één vd jocks met veel meer ervaring.
Daarnaast is Cain doordeweeks vormgever bij Q.
Zelfde verhaal voor Vincent Pronk, hij is doordeweeks producer van Wim van Helden.
Plaats reactie