Qmusic algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Deezers

Re: Qmusic algemeen

Bericht door Deezers »

Deradiokenner schreef: 19 dec 2024 20:18
fnlradio schreef: 19 dec 2024 20:07
radioluisteraaro schreef: 19 dec 2024 14:59 Vanaf volgende week maandag zijn Tom en Judith in de Middagshow te horen. Ik ben benieuwd hoe dit duo klinkt in de middag
Oprecht super leuk om judith een keer overdag te gaan horen. Ben vaste luisteraar van de nacht. Echt groot radio talent en mag wat mij betreft in de dag programmering komen vanaf volgend jaar.
Dan heb je al een tijdje niet geluisterd in het weekend want ze zit vaak tussen 9-12

Trouwens ik verwacht toch wel een update in de programmering. Wim verwacht ik ook volgend jaar nog niet terug. En ik ben redelijk gewend aan Bas. Ik vind het heel nobel en van goed werkgeverschap getuigen maar moet een bedrijf ook niet vooruit?
Dat ligt eraan hoe ze dit intern oplossen. Een officiële ziekmelding kan 2 jaar duren met kans op reïntegratie tussendoor. Net als bij ander werk is er nu gewoon een vervanger voor Wim zolang nodig. De luisteraar zal het voor de office uren echt niet uitmaken wie dit tijdslot presenteert hoor.
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Ik zeg niet dat ze Wim moeten vervangen of dat hij weg moet daar is hij te verbonden aan Qmusic. Maar voor Bas zou het een hard gelach zijn. Een prachtige kans voor Wim op JOE zie ik voor hem weg gelegd. Ga je prima om met je werknemers en je hebt voor beide een prima oplossing gevonden.
Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

Deradiokenner schreef: 19 dec 2024 21:57 Ik zeg niet dat ze Wim moeten vervangen of dat hij weg moet daar is hij te verbonden aan Qmusic. Maar voor Bas zou het een hard gelach zijn. Een prachtige kans voor Wim op JOE zie ik voor hem weg gelegd. Ga je prima om met je werknemers en je hebt voor beide een prima oplossing gevonden.
Als je iemand vervangt tijdens ziekte, dan moet je je er altijd van bewust zijn dat dit tijdelijk is. In welke baan dan ook.

De vervanger van een zieke werknemer na reïntegratie op de functie laten zitten en de terugkerende werknemer op een andere afdeling van een ander bedrijf zetten zie ik niet echt als 'prima met je werknemers omgaan' eigenlijk...

Jij noemt het 'een oplossing', maar er hoeft helemaal geen oplossing te komen: Wim is ziek, Bas vervangt, Wim keert terug, Bas pakt z'n oude werk weer op. Normaalste zaak van de wereld. Mocht Wim om wat voor reden dan ook de functie niet meer op die manier in kunnen of willen vullen, dan is het een ander verhaal natuurlijk.

Overigens zeg je wel dat Wim weg moet, want je 'duwt' hem naar JOE :smile:
Deradiokenner

Ingebruik schreef: 19 dec 2024 22:37
Deradiokenner schreef: 19 dec 2024 21:57 Ik zeg niet dat ze Wim moeten vervangen of dat hij weg moet daar is hij te verbonden aan Qmusic. Maar voor Bas zou het een hard gelach zijn. Een prachtige kans voor Wim op JOE zie ik voor hem weg gelegd. Ga je prima om met je werknemers en je hebt voor beide een prima oplossing gevonden.
Als je iemand vervangt tijdens ziekte, dan moet je je er altijd van bewust zijn dat dit tijdelijk is. In welke baan dan ook.

De vervanger van een zieke werknemer na reïntegratie op de functie laten zitten en de terugkerende werknemer op een andere afdeling van een ander bedrijf zetten zie ik niet echt als 'prima met je werknemers omgaan' eigenlijk...

Jij noemt het 'een oplossing', maar er hoeft helemaal geen oplossing te komen: Wim is ziek, Bas vervangt, Wim keert terug, Bas pakt z'n oude werk weer op. Normaalste zaak van de wereld. Mocht Wim om wat voor reden dan ook de functie niet meer op die manier in kunnen of willen vullen, dan is het een ander verhaal natuurlijk.

Overigens zeg je wel dat Wim weg moet, want je 'duwt' hem naar JOE :smile:
Ik heb niks in te brengen in je verhaal, want je hebt in deze helemaal gelijk en heb ik nooit zo bekeken. Ik kijk er naar als een radiofreak. Ik twijfel er niet aan dat Qmusic een goede oplossing bedenkt. Het is gewoon afwachten. Wens Wim en zijn gezin het allerbeste toe voor 2025. Dat ellende snel achter hun gelaten kan worden.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Bron: NOS Nieuws

Gesprek Mattie Valk met terminaal zieke Eva Hermans-Kroot is Radiomoment van 2024
Het gesprek dat Qmusic-presentator Mattie Valk had met de terminaal zieke Eva Hermans-Kroot, vlak voor haar dood, is gekozen tot Radiomoment van 2024. Dat is bekendgemaakt in het radioprogramma De Perstribune op NPO Radio 1.

Hermans-Kroot leed aan longkanker. Ze deed mee aan het tv-programma Over Mijn Lijk en was sinds augustus 2021 met grote regelmaat te horen in de ochtendshow Mattie & Marieke. Ze deelde haar leven met kanker op Instagram, waar ze meer dan een half miljoen volgers had.

Ze overleed op 30 november op 26-jarige leeftijd. Een dag eerder had Mattie Valk een gesprek met haar, waarin ze afscheid van elkaar namen.

'Blijvend applaus voor Eva'
Het radiomoment wordt jaarlijks gekozen door een jury van radio-dj's en presentatoren. Juryvoorzitter Ron Vergouwen zei enorm geraakt te zijn door het gesprek met Hermans-Kroot. "De onderscheiding is behalve voor de programmamakers óók zeker een blijvend applaus voor Eva."

Jurylid Gijs Staverman (Radio 10) noemt het een "mooi, ontroerend en betrokken" gesprek. "Je wordt als luisteraar meegenomen door Eva en Mattie. Het raakt mij omdat je voelt wat deze ziekte teweegbrengt. Ik vond het moedig en dapper om zo'n gesprek te voeren op de radio."

Omroep Max
Mattie Valk en Marieke Elsinga met de onderscheiding
Valk zegt "heel erg trots" te zijn dat mensen het een mooi laatste gesprek vonden. "Ik neem dat persoonlijk mee, maar niet zo zeer als maker. Dat komt echt: Eva heeft het gedaan, zij is de bron van dit alles."

In de verkiezing voor het radiomoment eindigde het gesprek in Spijkers met Koppen (NPO Radio 2) van Dolf Jansen met cabaretier Vera van Zelm over grensoverschrijdend gedrag als tweede. Op de derde plaats staat een fragment van KINK, waarin Tim op het Broek spreekt met mensen die zelfdoding hebben overwogen.

Het Radiomoment van het Jaar werd dit jaar voor de zesde keer uitgereikt. Vorig jaar ging de onderscheiding naar een hoogoplopende discussie tussen een luisteraar en 3FM-dj Timur Perlin in het programma Requestival.
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Volkomen terecht, wat een mooi interview is dat! oprechte radio, goed gedaan door Mattie Valk.
Ik vind het wel gek maar ik vind het niet raar - Morrison
Deradiokenner

Het viel me op dat Qmusic een jingle heeft lopen voor de werkdag daarin worden Menno en Bas ook gewoon genoemd. Wat daar opvallend aan is, is dat er niet over Wim wordt gesproken of ook maar genoemd. Lijkt er dus niet direct op dat hij terug komt. Anders noem je Bas niet zo expliciet in je jingle lijkt me.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Dit is toch niet opvallend? Wim is al een hele tijd weg. Waarom zou je, commercieel gezien, een dj blijven noemen die niet te horen is? De jock noemen die hem zolang vervangt lijkt me dan logischer. Als wim terug komt is de jingle vast wel aan te passen.

Ik bedoel dit overigens niet zo vervelend als het wellicht klinkt maar begrijp oprecht niet wat hier opvallend is.
Jari de Jonge

Bericht door Jari de Jonge »

Het duurde mij al vrij lang
Maar luc sarneel maakt vanaf maandag tussen 5u/6u de mattie en marieke Pre Party
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Q music daalt al sinds de zomer ten opzichte van een jaar geleden maar ik heb ook steeds meer het idee dat ze er een beetje met de pet naar gooien. Natuurlijk kunnen ze niks doen aan de afwezigheid van Wim van Helden, maar is Jorien nou een goede vervanger?
En vandaag 9-12 Vincent, 12-15 Joey, 15-18 Vincent, 18-21 Joey. Mijn gevoel is dat Roland Snoeijer weinig heeft gebracht daar.
Deradiokenner

Johanneke schreef: 12 jan 2025 11:04 Q music daalt al sinds de zomer ten opzichte van een jaar geleden maar ik heb ook steeds meer het idee dat ze er een beetje met de pet naar gooien. Natuurlijk kunnen ze niks doen aan de afwezigheid van Wim van Helden, maar is Jorien nou een goede vervanger?
En vandaag 9-12 Vincent, 12-15 Joey, 15-18 Vincent, 18-21 Joey. Mijn gevoel is dat Roland Snoeijer weinig heeft gebracht daar.
Volgens mij las ik van de week dat ze nog steeds marktleider zijn. Wel dat ze dalen, maar ik denk niet dat ze nu helemaal in de stress schieten. Maar sommige dj’s mogen ook even met vakantie. Het zijn net mensen….
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Het zou wel slecht zijn als ze niet in de stress zouden schieten. 538 komt in rap tempo dichterbij en het lijkt wel of ze bij DPG een beetje in slaap aan het vallen zijn.
Daan!

Bericht door Daan! »

Het zou juist slecht zijn als ze wel in de stress schieten. Q moet blijven doen waar ze goed in zijn.
Je kunt niet altijd stabiel blijven als de concurrentie om je heen verandert.
Deradiokenner

Johanneke schreef: 12 jan 2025 13:01 Het zou wel slecht zijn als ze niet in de stress zouden schieten. 538 komt in rap tempo dichterbij en het lijkt wel of ze bij DPG een beetje in slaap aan het vallen zijn.
Raptempo… is wel heel erg overdreven. Maar dat 538 het weer beter doet is alleen maar goed voor dat station. Maar we weten je voorkeur wel een beetje Johanneke. Net als die van mij. Bij DPG gaan ze niet meteen het station veranderen.
wouter15

Bericht door wouter15 »

Johanneke schreef: 12 jan 2025 11:04 Q music daalt al sinds de zomer ten opzichte van een jaar geleden maar ik heb ook steeds meer het idee dat ze er een beetje met de pet naar gooien. Natuurlijk kunnen ze niks doen aan de afwezigheid van Wim van Helden, maar is Jorien nou een goede vervanger?
Bas is op dit moment de vervanger van Wim, ik denk alleen dat Bas de komende week/weken ook even vrij heeft dus dan ziet Jorien op zijn plek.
Plaats reactie