Veranderingen Sky Radio

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Pot

Re: Veranderingen Sky Radio

Bericht door Pot »

Kar schreef: 11 aug 2023 14:19 De Sky luisteraars kiezen bewust voor non stop, tegelijkertijd is Sky in muziekmix de concurrent van Q.
De ochtendshow by Q weghalen zou strategisch een meesterzet zijn
Dat is al eens geprobeerd, zonder succes.

Maar als je op Sky Radio een ochtendshow wil hebben, dan zal dat Mattie & Marieke / Mattie & Wietze (of Evers natuurlijk) moeten worden. In het verleden zijn er onderzoeken naar gedaan, en deze namen waren de enigen die ook onder het Sky publiek geaccepteerd werden.

Voor 1 januari zie ik niets veranderen om eerlijk te zijn.
petoi

Bericht door petoi »

Ik kan me voorstellen dat op veel plekken Sky ook non-stop aanstaat (alleen dat op die plekken niet altijd evenveel mensen zijn die luisteren.
Als je de zender niet meer non-stop maakt zullen de managers/beleidsmakers/beslissers van dat soort plekken niet meer voor Sky kiezen maar een internetstation.
Pot

Bericht door Pot »

petoi schreef: 11 aug 2023 15:56 Ik kan me voorstellen dat op veel plekken Sky ook non-stop aanstaat (alleen dat op die plekken niet altijd evenveel mensen zijn die luisteren.
Als je de zender niet meer non-stop maakt zullen de managers/beleidsmakers/beslissers van dat soort plekken niet meer voor Sky kiezen maar een internetstation.
Volgens mij gaat het enkel om de ochtendspits. Dan zijn luisteraars over het algemeen onderweg en dus niet op het werk. Ze bereiken dan dus een wat andere doelgroep voor de ochtend, als je een ochtendshow neerzet.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Pot schreef: 11 aug 2023 14:29
Kar schreef: 11 aug 2023 14:19 De Sky luisteraars kiezen bewust voor non stop, tegelijkertijd is Sky in muziekmix de concurrent van Q.

Maar als je op Sky Radio een ochtendshow wil hebben, dan zal dat Mattie & Marieke / Mattie & Wietze (of Evers natuurlijk) moeten worden. In het verleden zijn er onderzoeken naar gedaan, en deze namen waren de enigen die ook onder het Sky publiek geaccepteerd werden.

Er zijn ook andere opties onderzocht in het verleden: Beau & Marieke en Wietze samen met Rick Romijn en Niels van Baarlen.
God is a DJ
Daan!

Bericht door Daan! »

Maar dat laatste gaat natuurlijk niet gebeuren.
petoi

Bericht door petoi »

Pot schreef: 11 aug 2023 16:56
petoi schreef: 11 aug 2023 15:56 Ik kan me voorstellen dat op veel plekken Sky ook non-stop aanstaat (alleen dat op die plekken niet altijd evenveel mensen zijn die luisteren.
Volgens mij gaat het enkel om de ochtendspits. Dan zijn luisteraars over het algemeen onderweg en dus niet op het werk. Ze bereiken dan dus een wat andere doelgroep voor de ochtend, als je een ochtendshow neerzet.
Eens veel plekken zullen in de ochtend weinig bereik hebben maar als je ze de andere 20 uur van de dag kwijt bent voor dat half uur / uur dat je automobilisten aan je bindt kan het zo maar eens weinig effect hebben.

Overigens ook genoeg plekken waar al vanaf 7 uur gewerkt wordt. Of zelfs non stop.
Pot

Bericht door Pot »

Phoenix schreef: 11 aug 2023 17:49
Pot schreef: 11 aug 2023 14:29

Er zijn ook andere opties onderzocht in het verleden: Beau & Marieke en Wietze samen met Rick Romijn en Niels van Baarlen.
Inderdaad. Die namen kwamen later. Dave Minneboo heeft M&W en Evers destijds als ochtendshow voor Sky genoemd, maar (ook) met deze namen zijn ideeën geweest voor een ochtendshow.
boxfm

Bericht door boxfm »

Mij valt op dat SkyRadio zich in hun nieuwe reclamecampagne positioneert als zender met Hits & Classics. Doen ze dit pas sinds Talpa niet meer eigenaar is van Veronica, of deden ze dit al eerder?

Al langer draaiden ze Hits & Classics natuurlijk, maar dat dit echt zo wordt gepositioneerd is nieuw volgens mij?
jassy

Bericht door jassy »

Nee dat doen ze volgens mij al wel langer, heb die claim vaker gehoord ook nog ten tijde dat Veronica onderdeel uitmaakte van de groep.
Kijk live mee op de ensembles 11C DAB+, 12C NPO, 9C...., 7D MTVNL, 6A Overijssel en 9D Mein NRW DAB+ op

http://www.dabmonitor.nl/
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Bij Sky weten ze ook niet wat ze willen, ze hebben na de kerst Sky Nice & Easy vervangen voor Sky Love Songs op DAB+. Dat was nog het beetje oude Sky Radio van hoe het ooit klonk, vervangen door zoetsappige liefdesliedjes. Snap niet al die veranderingen van format op DAB+, zorg dat je gewoon meer capaciteit hebt om extra kanalen toe te voegen i.p.v. lukraak te vervangen voor een ander format bij gebrek aan ruimte! Dat is als je bij de AH een favoriet gerecht hebt wat dan ineens uit de handel genomen wordt. Niet te geloven.
GerjanCluistra

Bericht door GerjanCluistra »

Vanjeafisharder schreef: 27 dec 2023 14:08 Bij Sky weten ze ook niet wat ze willen, ze hebben na de kerst Sky Nice & Easy vervangen voor Sky Love Songs op DAB+. Dat was nog het beetje oude Sky Radio van hoe het ooit klonk, vervangen door zoetsappige liefdesliedjes. Snap niet al die veranderingen van format op DAB+, zorg dat je gewoon meer capaciteit hebt om extra kanalen toe te voegen i.p.v. lukraak te vervangen voor een ander format bij gebrek aan ruimte! Dat is als je bij de AH een favoriet gerecht hebt wat dan ineens uit de handel genomen wordt. Niet te geloven.
Dat is precies wat AH regelmatig doet, dus zo vreemd is dat niet.
Schopt graag tegen heilige huisjes...
Vanjeafisharder

Vind ik wel.
Roel_

Bericht door Roel_ »

Wat niet verkoopt, wordt uit de handel gehaald, dus inderdaad, zo vreemd is dat niet.
Je bent ouder en je wil wat...
Vanjeafisharder

Dat weet je niet.
Roel_

Bericht door Roel_ »

Vanjeafisharder schreef: 27 dec 2023 17:52 Dat weet je niet.
Dat is ook weer zo, geen idee wat de achterliggende gedachte is. Maar meestal, ahum altijd is het commercieel gedreven.
Je bent ouder en je wil wat...
Plaats reactie