Radio Caroline

Forum voor al het nieuws over buitenlandse radiostations en dj's.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Helmut

Re: Radio Caroline

Bericht door Helmut »

Natuurlijk heeft Caroline toen de richtantenne anders gebruikt. In tegenstelling tot vroeger(BBC) heeft men de zendenergie op de middelste van de vijf masten gezet. Daardoor vind nog winst plaats maar de richtwerking neemt behoorlijk af. Maar er ontstaan zogenaamde "nullen" in het diagram en die zijn schlecht natuurlijk. Caroline is in het Westen van Duitsland op goede autoradio redelijk te ontvangen. Daardoor dat overdag hier niemand meer op MG uitzendt ist Caroline overdag hier zelfs de sterkste zender op de middengolf maar toch zwak natuurlijk. Er luisteren alleen freaks^^
Radiokees

Bericht door Radiokees »

Goede interactie Helmut. Bevestiging dat Radio Caroline inderdaad een tijd op een langere zendmast heeft gezeten. Wat gegevens en uitleg wat daarbij het nadeel is en verder hoe het zit met de ontvangst in Duitsland. Het valt me mee dat er overdag nog ontvangst mogelijk is in het westen
van Duitsland. In de jaren 70 toen radio Caroline/Mi-Amigo voor de Nederlandse kust uitzond was deze zee zender in west Duitsland overdag heel goed te ontvangen. Dat mochten wij ervaren tijdens een schoolreis. Hier in Bergen op zoom vlak bij de grens van de provincie Zeeland altijd goede ontvangst van Caroline, alleen jammer dat ik de laatste tijd hier in huis voortdurend last heb van storingsbronnen.
Helmut

Bericht door Helmut »

Bedankt. Ik hou je op de hoogte nadat de Radiodag hier heeft plaatsgevonden. Ik zul Alan Beech een lijst met interessante vragen voorleggen^^ Ik woon overigens in Wuppertal. Ja in de jaren 70 waren alle zeezenders hier goed te ontvangen, zelfs Radio Atlantis kwam nog door.
big T

Bericht door big T »

Ja dat ging en gaat prima daar, de Rijn en zijn gronden geleiden perfect de middengolf signalen vanaf de zee.
Een mooie kilometers brede strook van rivierklei, strekt zich jou kant op.
Helmut

Bericht door Helmut »

Hey Theo, de beste ontvangst is vanaf de Rijn, wanneer ik richting Aken rij. In dit gebied liegt veel bruinkool en steenkool, daarom stond daar vroeger ook het zendstation van de Deutsche Welle in Jülich.
ruudam

Bericht door ruudam »

De bodemgesteldheid en bodemgeleiding heeft geen tot nauwelijks effect voor Korte Golf, zoals werd gebruikt in Juelich.
Wel voor MG en LG.
Radiokees

Bericht door Radiokees »

Helmut schreef: 29 mei 2022 10:59 Bedankt. Ik hou je op de hoogte nadat de Radiodag hier heeft plaatsgevonden. Ik zul Alan Beech een lijst met interessante vragen voorleggen^^ Ik woon overigens in Wuppertal. Ja in de jaren 70 waren alle zeezenders hier goed te ontvangen, zelfs Radio Atlantis kwam nog door.
Ik ben benieuwd wat Alan Beech vertellen gaat. Ik/wij vernemen dat graag via deze. Wat die ondergrond met kolen betref, die lagen zitten dan toch niet diep daar in Duitsland anders kan dat toch geen invloed op radio signalen hebben?
Helmut

Bericht door Helmut »

@Ruud In de 90er jaren gingen in de deelstaat Noordrijn-Westfalen twee 5 kW Middengolfzenders in de lucht. De één stond in Jülich, de andere in Nordkirchen. Dit had zijn redenen.... maar het was van korte duur.

@Radiokees De bruinkool zit niet diep in de aarde, dat klopt.
fdboer

Bericht door fdboer »

Zout water, zoet water, koolstof, het geleid allemaal beter als droog zand.
Radiokees

Bericht door Radiokees »

Dat is goed te merken. Ben met vakantie in Denekamp Overijsel tegen de Duitse grens. Hier zwak radio Caroline signaal op autoradio. Daar tussen veel droog zand van de Veluwe.
voorenmedia

Bericht door voorenmedia »

En woensdag ook nog eens de trekkers van al die boeren... :lol:
jessica

Bericht door jessica »

Dit weekend weer Radio Caroline North op 648 Khz. Altijd leuk die live uitzendingen 1x per maand vanaf het schip.
Satfreak13

Bericht door Satfreak13 »

Wat is de stream van Caroline North die ik handmatig kan toevoegen op mijn internetradio?
jessica

Bericht door jessica »

Satfreak13 schreef: 25 jun 2022 08:50 Wat is de stream van Caroline North die ik handmatig kan toevoegen op mijn internetradio?
http://sc2.radiocaroline.net:8100

In dit onderwerp nog meer informatie over de uitzendingen vanaf de Ross Revenge.
viewtopic.php?f=17&t=22643&start=30

In juli komt er een speciale uitzending met allemaal oude dj's uit de jaren 70 die toen op de MV Mi Amigo zaten. Ook interessant om te luisteren denk ik.

Overigens worden de uitzendingen van Radio Caroline Nort ook altijd doorgegeven door ManX Radio AM. Dus deze stream kun je ook zoeken.
Radiokees

Bericht door Radiokees »

Noordzee schreef: 06 apr 2022 19:19 Caroline is echt top. Staat hier werkelijk de hele dag op en er komt geen slecht nummer voorbij. Wat een geweldige muziekkeuze.....
Ja zeker, maar hoe maak je dat meer Nederlanders daar van kunnen genieten? Al die mensen die onwetend zijn van het bestaan van radio Caroline. Als je geen geld heb kom je moeilijk verder. Goede manieren genoeg om bekend te worden, maar deze kosten allemaal veel geld. Denk je dat je een bekende Nederlandse of Engelse artist kunt strikken voor vrijwilligers werk bij radio Caroline? Die kans is heel klein, maar toch zijn verschillende bands mede door Radio Caroline populair geworden bij een groot publiek.
Plaats reactie