Radio Caroline

Forum voor al het nieuws over buitenlandse radiostations en dj's.

Moderator: admin6

Plaats reactie
fdboer

Re: Radio Caroline

Bericht door fdboer »

In de UK zijn ze wel trotser op hun oude zooi dan menig plek elders, dat klopt. 😁
Satfreak13

Bericht door Satfreak13 »

Die Middengolffrequentie is juist hun uithangbord naar de andere ontvangstmogelijkheden en bovendien de beste optie als er geen andere is. En verder komt de zender al vrij ver met 4 kW, vooral na zonsondergang.
HendrikJan

Bericht door HendrikJan »

Hier in oost nederland, globaal tussen Zwolle en Hoogeveen nog prima ontvangst op de autoradio.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Denk dat het door de Optimod ook wat beter te ontvangen is in de randgebieden waar voorheen nauwelijks ontvangst was. Het klinkt wat luider en bombastischer ook dus dat zou mee kunnen helpen.
Radiokees

Bericht door Radiokees »

Helmut schreef: 27 apr 2024 09:23 .... de frequentie ligt er ook nog steeds naast die van Slovenië. Hebben we Alan Beech allemaal verteld zonder resultaat blijkbaar. Jammer.
Op 31 maart 2023 doe jij verslag van de Radio Caroline supporters bijeenkomst. Alan Beech vragen gesteld en het volgende gezegd door hem.
Het signaal op de 648 is verbeterd met een zeer kleine correctie van de frequentie, het zou iets luider en scherper moeten klinken.

De frequentie is gecorrigeerd schrijf jij dus op 31 maart 2023 maar hierboven schrijf jij dat het niet goed zit met de frequentie. Op een ander forum schrijft Drs. Ijzerbout in mei 2023 dat Caroline keurig helemaal in orde is met de frequentie, 647 999 96 Hz locked. Het lijkt er dus sterk op dat er een tegenstrijdigheid in zit. Zit Murski-Val dan misschien niet helemaal op het juiste plek in de frequentie?
jessica

Bericht door jessica »

Dit weekend weer Radio Caroline North live van de Rosse Revenge. Lekker genieten van hoe een goed oldies station kan klinken. Dit hebben we in Nederland niet.

Dit is dus wat anders dan alleen even de grootste nummer 1 hits uit de 80's op repeat draaien.
Goede radio!
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Deze keer hebben ze Tommy Rivers van het oude Laser 558 aan boord als gastpresentator.
Radiokees

Bericht door Radiokees »

Gisteren een aantal uren naar Caroline Noord geluisterd. Ik zou graag de mening van anderen willen weten over het volgende: Heel vaak hoor je op verschillende manieren (via de deejay of een jingle) dat je naar Radio Caroline Noord luister. Ik vind het te veel en een beetje irriterend. Op het Caroline album kanaal is dat een stuk minder maar weer wel meer dan op Radio Veronica bijvoorbeeld.
Radiokees

Bericht door Radiokees »

jessica schreef: 04 mei 2024 11:01 Dit weekend weer Radio Caroline North live van de Rosse Revenge. Lekker genieten van hoe een goed oldies station kan klinken. Dit hebben we in Nederland niet.

Dit is dus wat anders dan alleen even de grootste nummer 1 hits uit de 80's op repeat draaien.
Goede radio!
Mee eens. Lekker veel variatie. Niet veel de overbekende hits op herhaling. Goede radio, maar misschien KAN HET NOG BETER? Volgens mij wel. HOE DENKEN DE ANDERE DEELNEMERS op dit forum over het volgende? Vooral op radio Caroline Noord hoor je heel vaak dat je naar Caroline Noord luistert.
(via een deejay of een jingel) Ik vind te veel en daardoor onaangenaam. Op het album kanaal is dat minder maar toch ook meer dan bijvoorbeeld bij Radio Veronica.
Radiokees

Bericht door Radiokees »

Helmut schreef: 27 apr 2024 09:23 Ja dat klopt. De bass is te hard, er ontbreekt een preemphasis en de frequentie liegt er ook nog steeds naast die van Slovenië. Hebben we Alan Beech allemaal verteld zonder resultaat blijkbaar. Jammer.
De frequentie ligt nog steeds naast die van Slovenië schrijf je. Wie zit dan niet helemaal precies op het goede plek, Radio Caroline of Murski-Val?
Helmut

Bericht door Helmut »

Ik heb een paar dagen geleden hierop geantwoord maar toen ik het verstuurde was alles weg. En daarna niet meer zoveel zin in. Het is niet zo belangrijk en technisch ook wat ingewikkeld. In het kort nu. Murski Val zit bijna juist op de frequentie maar er is een afwijking van plus/minus 10 hertz toegestaan en Caroline moet precies op de frequentie van Radio Murski Val zitten en de fading verdwijnt. Caroline wijkt 1 of 4 hertz af. De Nautel zender ca 4 en de Harris ca 1 hertz. Vroeger haden zij maar de ene kwarts van 4 hertz afwijking voor de twee zenders. Maar sinds ze automatisch kunnen omschakelen tussen die twee heeft de Harris de "betere" kwarts.
En persoonlijke smaak natuurlijk, maar ik hou van veel Caroline claims of jingles in de programma's.
Noordzee

Bericht door Noordzee »

Radiokees schreef: 05 mei 2024 09:47 Gisteren een aantal uren naar Caroline Noord geluisterd. Ik zou graag de mening van anderen willen weten over het volgende: Heel vaak hoor je op verschillende manieren (via de deejay of een jingle) dat je naar Radio Caroline Noord luister. Ik vind het te veel en een beetje irriterend. Op het Caroline album kanaal is dat een stuk minder maar weer wel meer dan op Radio Veronica bijvoorbeeld.
Ik heb vorig weekend niet geluisterd. Maar van eerdere weekenden kan ik mij dat inderdaad herinneren. Maar goed: Het gaat maar om één weekend in de vier weken. Ik luister doordeweeks standaard naar de reguliere uitzendingen van het gewone Radio Caroline (648-versie) en daar is de presentatie een stuk rustiger.
jessica

Bericht door jessica »

Noordzee schreef: 12 mei 2024 22:07
Radiokees schreef: 05 mei 2024 09:47 Gisteren een aantal uren naar Caroline Noord geluisterd. Ik zou graag de mening van anderen willen weten over het volgende: Heel vaak hoor je op verschillende manieren (via de deejay of een jingle) dat je naar Radio Caroline Noord luister. Ik vind het te veel en een beetje irriterend. Op het Caroline album kanaal is dat een stuk minder maar weer wel meer dan op Radio Veronica bijvoorbeeld.
Ik heb vorig weekend niet geluisterd. Maar van eerdere weekenden kan ik mij dat inderdaad herinneren. Maar goed: Het gaat maar om één weekend in de vier weken. Ik luister doordeweeks standaard naar de reguliere uitzendingen van het gewone Radio Caroline (648-versie) en daar is de presentatie een stuk rustiger.
Hier kan je de uitzendingen van Radio Caroline North terugluisteren ook van het gewone Caroline trouwens. Even scrollen naar beneden naar het rode gedeelte.

https://www.woodleynet.co.uk/caroline/podcasts.htm
Noordzee

Bericht door Noordzee »

jessica schreef: 04 mei 2024 11:01 Dit weekend weer Radio Caroline North live van de Rosse Revenge. Lekker genieten van hoe een goed oldies station kan klinken. Dit hebben we in Nederland niet.

Goede radio!
Helemaal eens. Ik heb vandaag de Ross Revenge bezocht. Echt leuk om alles van dichtbij mee te maken. Een aanrader voor jullie om ook eens mee te gaan met zo’n boottrip. Is te boeken via de website van Caroline.
big T

Bericht door big T »

En wat zag je dan?
Een studio en wat nog meer?
Plaats reactie