Radio Caroline

Forum voor al het nieuws over buitenlandse radiostations en dj's.

Moderator: admin6

Vanjeafisharder

Re: Radio Caroline

Bericht door Vanjeafisharder »

Ja die Optimod hoort er bij op Caroline, daar zijn ze op zee groot door geworden dus dat maakt wel een verschil.
Radiokees

Bericht door Radiokees »

Vandaag is het zo ver. Radio Caroline CONGRATULATIONS ON YOUR 60th BIRTHDAG! Jammer dat ik lang niet van je bestaan afwist. Wij in Nederland hadden immers Radio Veronica. Nu luister ik al jaren regelmatig naar je. Radio Caroline, uniek, non-profit, heel veel muziek maar gelukkig vooral veel de minder bekende album tracks. Radio Caroline een veilige haven in een woelige wereld!
jessica

Bericht door jessica »

Heel fijn dat dit station nog bestaat en ook nog nonprofit. Niet door commercie gedreven.
Vanaf morgen zend Radio Caroline North weer het hele weekend uitz vanaf het schip de Ross Revenge.
Heerlijke radio.
Radiokees

Bericht door Radiokees »

Het lijkt er op dat de heren van de Radio Caroline zendertechniek alles uit de Harris zender gehaald hebben wat mogelijk is. Voor de middengolf een goed geluid. Beter dan ooit sinds ze legaal zijn daar bij Caroline lijkt mij. Hopelijk ooit meer KW of zonder Sloveen op de 648. In beide gevallen ook bij nacht redelijk te ontvangen in het oosten van Nederland.
big T

Bericht door big T »

Er zit wel heel veel BOEM in :D
Gezien de bandbreedte van 7 KHz, komt het hoog er niet lekker uit tov de dikke BOEM.
Helmut

Bericht door Helmut »

Ja dat klopt. De bass is te hard, er ontbreekt een preemphasis en de frequentie liegt er ook nog steeds naast die van Slovenië. Hebben we Alan Beech allemaal verteld zonder resultaat blijkbaar. Jammer.
Vanjeafisharder

Ik vind het uitstekend klinken, voor AM begrippen gewoon begrijpelijk dat je zo klinkt. Je wil zo luid mogelijk klinken want meer vermogen mag je toch niet stoken. Dan moet je compromissen sluiten en dat is wellicht met meer bass. Ik vind het wel stoer klinken nu. Het echte Ross Revenge zoutwater Optimod geluid.
Voor clean geluid zijn er andere opties; internet en DAB+
big T

Bericht door big T »

Nee je wilt zo mooi mogelijk klinken, waar dat verhaal vandaan komt dat mooi en luidheid niet samen gaan?
Radiokees

Bericht door Radiokees »

Ik ben een leek zoals waarschijnlijk wel al opgemerkt is. Misschien komt het door die bass of Optimod (Optimod is er nog niet zo lang geleden bijgekomen) dat ik het geluid beter vind dan ooit. Heeft het VOORDELEN OF MISSCHIEN NADELEN als je met je zender een beetje naast de frequentie zit?
Helmut

Bericht door Helmut »

Het heeft nadelen, daardoor heb je in dit geval met Radio Murski Val ca. alle 1.3 seconden een inbraak in het signaal. Of anders gezegd je hebt constante fading bij ontvangst van de skywave. Dit merk je grof gezegd vanaf midden Nederland.
Radiokees

Bericht door Radiokees »

Mijn dank, weer wat minder leek op gebied van radio Techniek.
big T

Bericht door big T »

En je krijgt een hinderlijke fluittoon wat je ontvangst sterk gaat beperken omdat er niet meer naar te luisteren is.
Vanjeafisharder

big T schreef: 27 apr 2024 10:09 Nee je wilt zo mooi mogelijk klinken, waar dat verhaal vandaan komt dat mooi en luidheid niet samen gaan?
Voor een mooi mogelijk geluid kun je op internet en DAB afstemmen. Voor in de auto volstaat AM en de modulatie zoals dat nu klinkt. Ik denk ook dat de meeste Caroline luisteraars echt onderweg luisteren, niet voor hun plezier thuis op een portable terwijl er andere en betere mogelijkheden tot ontvangst binnen handbereik zijn.
fdboer

Bericht door fdboer »

Voor mij geen AM in de auto hoor, klinkt voor geen meter. Om eerlijk te zijn snap ik niet waarom Caroline zoveel moeite in de MG stopt. Nostalgie doet rare dingen met mensen is mijn mening, rationaliteit is vaak ver te zoeken.
Vanjeafisharder

Denk dat ze er daar in de UK nog anders over denken.
Plaats reactie