Noordzee schreef: ↑31 aug 2024 22:39
Is geen artikel van Radio Caroline. De tekst is ook via Google Translate vertaald. Hier kun je de originele Engelse tekst teruglezen:
Ik kan me voorstellen dat je Google Translate nodig bent voor exotische talen die je niet verstaat, maar doorgaans is het een woord-voor-woord salade wat eruit komt. Het blijft behelpen met het reële gevaar dat men hooguit half snapt wat er gezegd wordt.
Vertrouw nooit op Google Translate.
Het vertaalt zonder samenhang.
big T schreef: ↑01 sep 2024 11:21
Je gaat voorbij de term in de zin: some listeners turned to Dutch pirate station Radio Veronica.
Ze waren geen piraten, dat woord had er uit gemoeten, ook in de Engelse taal
De vertaling is 100% correct.
Wat betreft de woordkeuze had/heb je een punt. Vandaar dat ooit het woord "offshore" ervoor in de plaats kwam.
Ze vielen wel buiten de conventies van Geneve en Kopenhagen.
Maar daar hielden meer landen zich niet aan terwijl deze landen er - formeel- wel aan deelnamen.
Wetgeving tegen de offshore stations was natuurlijk vooral politiek gemotiveerd.
Daarbij spande m.i. uiteindelijk Nederland met die hypocriete kwast Van Doorn helaas wel de kroon.
Veronica en Noordzee moesten weg, en er kwam niks vervangends voor terug. Ons werd de zuiltjes weer door de strot gedrukt door deze ex-kro voorzitter.
In het VK kwam tenminste nog -als erkenning voor het ontstane gat - BBC Radio 1 als concreet product van de M.O.A..
Onderschat de rol van de AVRO hier niet in met Ria Bremer om een op een slinkse wijze een bekentenis van Verweij te ontlokken.
Na meer dan 10 pogingen zei Bull iets verkeerds waarop hij werd veroordeeld.
De stok om mee te kunnen slaan was gevonden, deze schurken moesten weg.
Dat het juist de AVRO was, de omroep met een heel dubieus verleden in WO2 die hier de motor achter was.
De zuilen politiek in optima forma.
Satfreak13 schreef: ↑01 sep 2024 12:43
Ze vielen wel buiten de conventies van Geneve en Kopenhagen.
Maar daar hielden meer landen zich niet aan terwijl deze landen er - formeel- wel aan deelnamen.
Wetgeving tegen de offshore stations was natuurlijk vooral politiek gemotiveerd.
Daarbij spande m.i. uiteindelijk Nederland met die hypocriete kwast Van Doorn helaas wel de kroon.
Veronica en Noordzee moesten weg, en er kwam niks vervangends voor terug. Ons werd de zuiltjes weer door de strot gedrukt door deze ex-kro voorzitter.
In het VK kwam tenminste nog -als erkenning voor het ontstane gat - BBC Radio 1 als concreet product van de M.O.A..
Naja Nederland krijte Hilversum 4 erbij haha grapje. Nog erger Veronica pleitte deze net voor zich en mocht de net openen. De klassieke zender...
Dave Foster van Radio Caroline North is overleden. Ook op normale Caroline en Caroline Flashback. Hij was al een paar keer niet meer op het schip aanwezig. Maar ze belden nog wel met hem. Volgens mij had hij een operatie gehad.
Een van de aanjagers van Radio Caroline North en volgens mij kookte hij ook altijd als hij er was aan boord. Zal erg gemist worden.
Een week geleden ook bij Radio Caroline aandacht voor het feit dat het 50 jaar geleden is dat de zeezenders volgens de wet moesten stoppen.
Radio Veronica en Noordzee stopten toen. (André van Oss heeft 31 augustus in zijn programma met woord en muziek daar uitgebreid aandacht aan besteed.) Aankomend weekeinde gaat men bij Caroline terug naar de jaren 80. Caroline begon in 1983 opnieuw met uitzenden en dit vanaf een nieuw zendschip de Ross Revenge. Dus a.s. weekeinde live uitzendingen vanaf de Ross, waaraan ook deelgenomen word door enkele voormalige Radio Caroline deejays. Meer details terug te vinden op www.radiocaroline.co.uk Er is ook en hele mooie en grote prijs te winnen.
Weer volop genoten van Radio Caroline North. In het algemeen jammer dat zo weinig mensen in Nederland op de hoogte zijn van het bestaan van Radio Caroline. Mocht ik ooit nog eens een grote som geld winnen dan weet ik wel wat ik daar mee ga doen. O.a. Promotie.
Ja ik heb ook weer genoten van de programma's van Radio Caroline North. Echt het beste oldies station dat er is. De programma's die ik niet heb kunnen luisteren. Luister ik vaak nog via de podcast de komende maand terug. Ze krijgen vanuit Engeland wel veel meer reacties. Dus daar zijn ze wel bekender. In sommige grote steden zijn ze ook in hele gebieden daar via DAB+ te beluisteren. Dus dat zal ook helpen.
Ik hooor ook wel reacties uit NL en België maar dat zijn er toch een stuk minder. Maar geweldige radio iedere maand.
Bedankt voor tip ivm Caroline North via podcast. Ik zal zal eens kijken of ik het kan vinden. In noord-west Frakrijk is Radio Caroline ook vrij goed te ontvangen via de 648 heb ik begrepen. Ook daar word er nog geluisterd heb ik gemerkt, dit door reacties o.a.
Radiokees schreef: ↑16 sep 2024 09:23
Bedankt voor tip ivm Caroline North via podcast. Ik zal zal eens kijken of ik het kan vinden. In noord-west Frakrijk is Radio Caroline ook vrij goed te ontvangen via de 648 heb ik begrepen. Ook daar word er nog geluisterd heb ik gemerkt, dit door reacties o.a.
Die podcast is hier te beluisteren. Is ongeveer een maand beschikbaar tot de volgende uitzending van Radio Caroline North:
Dinsdag 1oktober is er op Radio Caroline 2 uur lang aandacht voor Nederlandse bands die in de U.K. groot zijn geworden door Radio Veronica en Caroline. De show is samengesteld door Hans Cremers en André van Os presenteert. https://mediapages.nl/nieuws-actueel/47 ... o-caroline