Achtergrondmuziekjes

Wil je vormgeving laten horen of wil je iets vragen over vormgeving? Dat kan hier!
lbronsdijk

Re: Achtergrondmuziekjes

Bericht door lbronsdijk » 12 okt 2017 17:56

Hoi!

Ik ben al een tijdje op zoek naar de uitvoerend artiest en titel van de volgende donut die wordt ingestart door Sander op https://www.youtube.com/watch?v=7LJT8E9 ... .be&t=3m6s. Werd ook gebruikt door Timur Open Air bij Caz! aan begin van elke uur.

Bedankt alvast!
Groetjes.

teunvanderadio

Bericht door teunvanderadio » 12 mar 2018 15:10

Om ook nog een discussie over achtergrondmuziekjes aan te snijden: wat vinden jullie van achtergrondmuziekjes tijdens het nieuws? Ik heb in mijn radioshow namelijk een rubriek met grappig nieuws. Daar heb ik altijd een achtergrondmuziekje bij. Maar past een achtergrondmuziekje ook bij serieus nieuws?
Ik ben Teun Senders, presentator bij Omroep Helmond Radio. Ik luister ook naar veel verschillende zenders. Later wil ik van mijn hobby mijn beroep maken en bij de radio gaan werken.

rutgrrr

Bericht door rutgrrr » 13 mar 2018 08:24

Veel stations gebruiken een drone of soundscape onder het nieuws. Niks mis mee zolang het niet teveel afleidt.
Aan bovenstaande uitspraak kunnen geen rechten worden ontleend.

Delphi

Bericht door Delphi » 13 mar 2018 18:17

teunvanderadio schreef:
12 mar 2018 15:10
Om ook nog een discussie over achtergrondmuziekjes aan te snijden: wat vinden jullie van achtergrondmuziekjes tijdens het nieuws? Ik heb in mijn radioshow namelijk een rubriek met grappig nieuws. Daar heb ik altijd een achtergrondmuziekje bij. Maar past een achtergrondmuziekje ook bij serieus nieuws?
Mij stoort het vaak. Iets als een drone inderdaad kan, maar bedjes-met-een-beat vind ik enorm afleiden.
Doe het goed of doe het niet...

PatrickvdHoek

Bericht door PatrickvdHoek » 12 apr 2018 00:15

Bedjes heb je wat mij betreft alleen nodig om stiltes op te vullen en een sfeer neer te zetten. Dat moet je ook zonder bedjes kunnen.

Mediaplanet

Bericht door Mediaplanet » 20 apr 2018 11:43

Gelukkig heb jij er verder wel verstand van....
'Rock and Roll is beter than Music' - Alfred LaGarde

MarcZ

Bericht door MarcZ » 03 mei 2018 12:15

Al een wat langer lopend topic maar toch even: @diesmerponstein heerlijk lijstje in spotify, zal je binnenkort nog enkele aanvullende suggesties toe sturen. @v.ijl heb zelf ook een aardige collectie (bij lange na niet zoveel als jij) waarin ik al wat jaren heb geïnvesteerd. Zitten wel wat unieke dingen bij. Ben de draad weer een beetje aan het oppakken.
Impossible is just an opinion

v.ijl

Bericht door v.ijl » 03 mei 2018 13:09

MarcZ schreef:
03 mei 2018 12:15
Al een wat langer lopend topic maar toch even: @diesmerponstein heerlijk lijstje in spotify, zal je binnenkort nog enkele aanvullende suggesties toe sturen. @v.ijl heb zelf ook een aardige collectie (bij lange na niet zoveel als jij) waarin ik al wat jaren heb geïnvesteerd. Zitten wel wat unieke dingen bij. Ben de draad weer een beetje aan het oppakken.
Ik ben zeker al 12 jaar bezig met zoeken en kopen..... Paar maanden doe je er niets aan en dan vind je toch weer iets nieuws...
Kooptip:
In het buitenland kopen; goedkoper dan in Nederland. Bijvoorbeeld bij amazon: https://www.amazon.co.uk/
Regelmatig wordt de CD ook 2de hands aangeboden, alleen de kwaliteit 'like new' en 'very good' kopen!
en dan is er koffie......

wally

Bericht door wally » 03 mei 2018 21:12

het mes snijdt aan 2 kanten....Als je naar Gijs Staverman luistert, die heeft na de 1e plaat aan het begin van het uur wat "cabaretachtigs", maar daar staat de vormgeving zo verschrikkelijk hard dat die de "pointe" van dat stukje regelmatig naar de achtergrond drukt. Trek dan die schuif dicht!

Plaats reactie