Analyse 3FM 9 maanden later
Moderator: admin6
Analyse 3FM 9 maanden later
Hoe staat 3FM er nu voor ongeveer 9 maanden na het vertrek van Gerard Ekdom, Rob Stenders en Coen en Sander?
Dit is mijn persoonlijke mening hoe ik vind dat 3FM er nu voorstaat. Ondanks dat ze zeggen dat 3FM het pad omhoog weer heeft gevonden denk ik dat dit nog niet waar is. Vooral de weekprogrammering staat er nog zwak voor.
Giel is nog steeds zoekende, weet eigenlijk niet of hij nog wel de ochtendshow zou moeten doen. Wellicht is het beter hem te verhuizen naar de middag. Michiel Veenstra dan. Zit ook niet helemaal meer op zijn plaats. Heb hem persoonlijk nooit de sterkste DJ gevonden. Timur en Ramon tussen 12 en 2. Persoonlijk vond ik ze in het weekend sterker. Is iets te druk voor een lunchprogramma. Paul Rabbering is steady zet een goed programma neer voor het tijdstip waarop hij zit.
De zwakste DJ van 3FM zit van 16 tot 18 uur. Frank v/d Lende had liever een programma gehad in de avond, maar primetime is toch net iets te veel voor hem. Domien dan. Zet een goed programma neer in de avond. Maar kan zich op dit moment niet ontwikkelen. Beter Giel naar de middag en Domien naar de ochtend. De luistercijfers dalen niet meer maar stijgen evenmin. In een jaar tijd is 3FM afhankelijk van het programma 2 tot 4% marktaandeel verloren. Het komt er niet zo snel meer bij.
Lichtpuntje voor 3FM is het weekend. Lijkt wel of de beste DJ's daar zitten. Herman Hofman, Wijnand Speelman, Sander Hoogendoorn en Barend van Delen en zelfs Annemieke zetten een leuk weekend neer. Sander Hoogendoorn vind ik persoonlijk de beste DJ die er op 3FM rondloopt. Erg goed en creatief. Tegenvaller is verder Eva Koreman. Goede DJ in de nacht is nog Mark van der Molen. Al met al de beste DJ's in het weekend of in de avond en nacht.
Dit is mijn persoonlijke mening hoe ik vind dat 3FM er nu voorstaat. Ondanks dat ze zeggen dat 3FM het pad omhoog weer heeft gevonden denk ik dat dit nog niet waar is. Vooral de weekprogrammering staat er nog zwak voor.
Giel is nog steeds zoekende, weet eigenlijk niet of hij nog wel de ochtendshow zou moeten doen. Wellicht is het beter hem te verhuizen naar de middag. Michiel Veenstra dan. Zit ook niet helemaal meer op zijn plaats. Heb hem persoonlijk nooit de sterkste DJ gevonden. Timur en Ramon tussen 12 en 2. Persoonlijk vond ik ze in het weekend sterker. Is iets te druk voor een lunchprogramma. Paul Rabbering is steady zet een goed programma neer voor het tijdstip waarop hij zit.
De zwakste DJ van 3FM zit van 16 tot 18 uur. Frank v/d Lende had liever een programma gehad in de avond, maar primetime is toch net iets te veel voor hem. Domien dan. Zet een goed programma neer in de avond. Maar kan zich op dit moment niet ontwikkelen. Beter Giel naar de middag en Domien naar de ochtend. De luistercijfers dalen niet meer maar stijgen evenmin. In een jaar tijd is 3FM afhankelijk van het programma 2 tot 4% marktaandeel verloren. Het komt er niet zo snel meer bij.
Lichtpuntje voor 3FM is het weekend. Lijkt wel of de beste DJ's daar zitten. Herman Hofman, Wijnand Speelman, Sander Hoogendoorn en Barend van Delen en zelfs Annemieke zetten een leuk weekend neer. Sander Hoogendoorn vind ik persoonlijk de beste DJ die er op 3FM rondloopt. Erg goed en creatief. Tegenvaller is verder Eva Koreman. Goede DJ in de nacht is nog Mark van der Molen. Al met al de beste DJ's in het weekend of in de avond en nacht.
Re: Analyse 3FM 9 maanden later
Ik denk inderdaad dat voor Domien en Sander H prominentere plekken moeten worden gevonden.
06.00 - 09.00 Domien
09.00 - 12.00 Giel
12.00 - 14.00 Superradio
14.00 - 16.00 Paul
16.00 - 19.00 Frank en Sander H
19.00 - 21.30 Michiel
22.00 - 24.00 Roosmarijn
06.00 - 09.00 Domien
09.00 - 12.00 Giel
12.00 - 14.00 Superradio
14.00 - 16.00 Paul
16.00 - 19.00 Frank en Sander H
19.00 - 21.30 Michiel
22.00 - 24.00 Roosmarijn
Dit zal in de toekomst wel gebeuren. Tot 10.00 uur dan.willemm schreef:Ik denk inderdaad dat voor Domien en Sander H prominentere plekken moeten worden gevonden.
06.00 - 09.00 Domien
Giel hoort niet in deze luwe uurtjes.willemm schreef:09.00 - 12.00 Giel
Beste programma van de NL radio op dit moment.willemm schreef:12.00 - 14.00 Superradio
Prima.willemm schreef:14.00 - 16.00 Paul
Zou ongetwijfeld leuk zijn, maar op deze manier maak je twee dj-carrières kapot.willemm schreef:16.00 - 19.00 Frank en Sander H
Ik vind Michiel een van de beste dj's van 3FM, maar weet niet of hij in de avond hoort.willemm schreef:19.00 - 21.30 Michiel
Roosmarijn doet het goed.willemm schreef:22.00 - 24.00 Roosmarijn
Be a debaser!
Als je echt een nieuwe zender neer wil zetten moet je Paul en Michiel en Giel uit de dagprogrammering halen en Frank vd Lende naar de avond zetten. En blokken van max 3 uur.
Ochtend naar Domien. Herman Hofman van 9 tot 12. Dan Superradio, van 2 tot 4 Sander H en van 4 tot 6 Mark vd Molen. Van 6 tot 8 Giel, 8 tot 10 Frank en van 10 tot 1 Roos. In weekend ruimte voor Jasper Leijdens (grootste talent dat er is).
Tegenvaller vind ik ook Eva Koreman. En Joram Kaat kan dan ook overdag in weekend (uren van Wijnand, die kan 12-2 of 11-3 gaan doen).
Ochtend naar Domien. Herman Hofman van 9 tot 12. Dan Superradio, van 2 tot 4 Sander H en van 4 tot 6 Mark vd Molen. Van 6 tot 8 Giel, 8 tot 10 Frank en van 10 tot 1 Roos. In weekend ruimte voor Jasper Leijdens (grootste talent dat er is).
Tegenvaller vind ik ook Eva Koreman. En Joram Kaat kan dan ook overdag in weekend (uren van Wijnand, die kan 12-2 of 11-3 gaan doen).
Minder eenheidsworst op de radio please
-
Hier en daar pik ik wat stukjes mee van Giel om te luisteren hoe hij het doet. Ik ben vaak na een paar minuten weer weg, want ik vind het enorm tegen vallen. Michiel luistert lekker weg op 10-12, maar zijn eerste talk is pas na 20 minuten? Klinkt vaak chaotisch, maar op zich prima om naar te luisteren. Timur en Ramon zijn prima op 12-14. Paul heb ik nooit wat gevonden en laten we maar niet beginnen over Frank. Domien luistert lekker weg, maar ik kan het niet dagelijks horen. Elke dag hetzelfde simpele recept.
Ik kan mijn analyse er wel eens op loslaten, ik beweer niet objectief te zijn (dat is ook moeilijk in mijn positie). Ik doe het vanuit mijn oogpunt als liefhebber van de zender.
- Giel is een beetje over en uit denk ik. Mensen willen in de ochtend vastigheid en nu is het gewoon een beetje te wisselend. Ik denk dat Giel een beetje is uitgekeken op die ochtend. Ik denk niet dat hij klaar is bij 3, maar wel met dit tijdslot.
- Michiel past prima op het tijdstip waar hij nu zit. Je bereikt daar vooral een oudere doelgroep en dat kan hij prima met zijn muziekkennis.
- Timur is misschien wel de beste radiomaker van 3FM op dit moment en met Rámon samen is het top. Past ook goed in de lunch, die op 3 al wat langer een duidelijk profiel heeft.
- Paul is prima op dat tijdstip.
- Frank. Tja. Intrinsiek een hele goede dj, maar het komt er niet echt uit. Het is heel erg puur, dat moet je hem meegeven. Maar tegelijkertijd hoor je gewoon dat er veel te veel druk op zijn schouders ligt. Of dat hij een programma maakt dat misschien toch te veel gericht is op 'liefde en hartjes'. Ik vind Frank heel goed, maar het slaat soms dood.
- Datzelfde heb ik trouwens ook bij Domien. Het is erg knap dat je een programma volmaakt met alleen input van luisteraars, maar het is nu wel erg weinig eigen.
- Roosmarijn zit prima op haar plek bij 3Voor12. Ik heb af en toe wat moeite met de huidige muziekkeuze.
Mark van der Molen is een hele goeie jock, maar ik vind hem meer geschikt voor late avond/vroege nacht, zoals nu. Sander Hoogendoorn is geweldig, een van de beste jocks op 3 van dit moment. Zowel de programma's van Domien als Frank gingen er op vooruit toen hij inviel. Top!
- Giel is een beetje over en uit denk ik. Mensen willen in de ochtend vastigheid en nu is het gewoon een beetje te wisselend. Ik denk dat Giel een beetje is uitgekeken op die ochtend. Ik denk niet dat hij klaar is bij 3, maar wel met dit tijdslot.
- Michiel past prima op het tijdstip waar hij nu zit. Je bereikt daar vooral een oudere doelgroep en dat kan hij prima met zijn muziekkennis.
- Timur is misschien wel de beste radiomaker van 3FM op dit moment en met Rámon samen is het top. Past ook goed in de lunch, die op 3 al wat langer een duidelijk profiel heeft.
- Paul is prima op dat tijdstip.
- Frank. Tja. Intrinsiek een hele goede dj, maar het komt er niet echt uit. Het is heel erg puur, dat moet je hem meegeven. Maar tegelijkertijd hoor je gewoon dat er veel te veel druk op zijn schouders ligt. Of dat hij een programma maakt dat misschien toch te veel gericht is op 'liefde en hartjes'. Ik vind Frank heel goed, maar het slaat soms dood.
- Datzelfde heb ik trouwens ook bij Domien. Het is erg knap dat je een programma volmaakt met alleen input van luisteraars, maar het is nu wel erg weinig eigen.
- Roosmarijn zit prima op haar plek bij 3Voor12. Ik heb af en toe wat moeite met de huidige muziekkeuze.
Mark van der Molen is een hele goeie jock, maar ik vind hem meer geschikt voor late avond/vroege nacht, zoals nu. Sander Hoogendoorn is geweldig, een van de beste jocks op 3 van dit moment. Zowel de programma's van Domien als Frank gingen er op vooruit toen hij inviel. Top!
Be a debaser!
Denk dat Domien naar de ochtend vrij onvermijdelijk is zodra daar een plek vrij is. Geen idee waar Giel heen zou moeten, vind hem op een andere plek niet per se beter passen dan de ochtend en ik denk dat voor andere plekken in de programmering betere alternatieven zijn voor Giel. Misschien andere zender?
Voor de middag zou ik graag Frank ergens anders heen willen hebben en ik zat te denken aan Sander Hoogendoorn en Eva Koreman in de middag. Eva heeft op Qmusic samen met Van Inkel en Joep Roelofsen bewezen dat ze als sidekick misschien leuker is dan alleen, en Sander Hoogendoorn schijnt door heel veel mensen enorm gewaardeerd te worden.
Voor de middag zou ik graag Frank ergens anders heen willen hebben en ik zat te denken aan Sander Hoogendoorn en Eva Koreman in de middag. Eva heeft op Qmusic samen met Van Inkel en Joep Roelofsen bewezen dat ze als sidekick misschien leuker is dan alleen, en Sander Hoogendoorn schijnt door heel veel mensen enorm gewaardeerd te worden.
Persoonlijk vind ik Giel nog steeds verrassend in de ochtend. Zijn interviewtechnieken zijn prima, muziekkeuze is 'jong' en de bandjes die geprogrammeerd worden zijn vernieuwend. Maar je merk aan alles dat veranderingen in het programma voor Giel niet genoeg is. Het lijkt mij dat hij toe is aan een totaal nieuwe uitdaging.
De middagshow van Frank heeft in mijn ogen nog niet gebracht wat ervan werd verwacht. Iets meer pit en items met wat meer niveau is geen overbodige luxe. Het programma is wel degelijk wat beter geworden vergeleken met een jaar geleden, maar heeft niet de ontwikkeling doorgemaakt die de zender nodig heeft.
De avondshow van Domien vind ik het meest steady programma van 3FM op het moment. Erg strak, met een positieve vibe.
Al met al ben ik van mening dat de transformatie van de zender na het vertrek de genoemde voormalige steunpilaren nog wat te wensen over laat. Ik denk dat 3FM zich pas ècht opnieuw kan gaan uitvinden als er een paar verschuivingen plaats vinden.
Domien Verschuuren 6.00-10.00
Michiel Veenstra 10.00-12.00
Superradio 12.00-14.00
Paul Rabbering 14.00-16.00
Giel Beelen 16.00-19.00
Frank van der Lende 19.00-21.00
Roosmarijn Reijmer 21.00-00.00
Domien kan zich beter profileren als het gezicht van de zender, en het 'jonge' 3FM een gezicht geven voor het komende decennium. Giel kan zich volledig storten op een nieuwe uitdaging, en een nieuw programmaconcept uit gaan denken. Frank kan in de avond gaan doen waar hij goed in is: lekker kletsen met mensen en de sfeer van de avond brengen. In de avond komen zijn kwaliteiten in mijn ogen meer tot zijn recht.
Ik ben het met een aantal hierboven eens dat Sander Hoogendoorn zo in de dagprogrammering zou kunnen. De avondshow zou hem perfect schikken. Echter denk ik dat het niet realistisch is dat Frank na een jaar middagshow terug wordt gezet naar het weekend. Daarnaast is Sander de ideale vervanger voor alle BNN/VARA programma's in bovenstaande programmering, en zo komt hij toch al snel aan 3 maanden dagprogrammering per jaar.
De middagshow van Frank heeft in mijn ogen nog niet gebracht wat ervan werd verwacht. Iets meer pit en items met wat meer niveau is geen overbodige luxe. Het programma is wel degelijk wat beter geworden vergeleken met een jaar geleden, maar heeft niet de ontwikkeling doorgemaakt die de zender nodig heeft.
De avondshow van Domien vind ik het meest steady programma van 3FM op het moment. Erg strak, met een positieve vibe.
Al met al ben ik van mening dat de transformatie van de zender na het vertrek de genoemde voormalige steunpilaren nog wat te wensen over laat. Ik denk dat 3FM zich pas ècht opnieuw kan gaan uitvinden als er een paar verschuivingen plaats vinden.
Domien Verschuuren 6.00-10.00
Michiel Veenstra 10.00-12.00
Superradio 12.00-14.00
Paul Rabbering 14.00-16.00
Giel Beelen 16.00-19.00
Frank van der Lende 19.00-21.00
Roosmarijn Reijmer 21.00-00.00
Domien kan zich beter profileren als het gezicht van de zender, en het 'jonge' 3FM een gezicht geven voor het komende decennium. Giel kan zich volledig storten op een nieuwe uitdaging, en een nieuw programmaconcept uit gaan denken. Frank kan in de avond gaan doen waar hij goed in is: lekker kletsen met mensen en de sfeer van de avond brengen. In de avond komen zijn kwaliteiten in mijn ogen meer tot zijn recht.
Ik ben het met een aantal hierboven eens dat Sander Hoogendoorn zo in de dagprogrammering zou kunnen. De avondshow zou hem perfect schikken. Echter denk ik dat het niet realistisch is dat Frank na een jaar middagshow terug wordt gezet naar het weekend. Daarnaast is Sander de ideale vervanger voor alle BNN/VARA programma's in bovenstaande programmering, en zo komt hij toch al snel aan 3 maanden dagprogrammering per jaar.
Ik zou het inderdaad ook met deze programmering proberen. Hoewel ik nog steeds niet zo goed aan superradio kan wennen tussen 12 en 2.
Ik kan met dat lijstje ook leven, maar blijf vinden dat Sander H ook een vaste plaats moet krijgen. Vind hem samen met Domien het nieuwe gezicht van 3FM.
-
Mooi deze speculaties. Ik denk inderdaad dat de zendermanager van 3FM naar Radioforum.nl gaat om advies in te winnen over de programmering ;).
Maar je mening geven mag uiteraard altijd :)
Maar je mening geven mag uiteraard altijd :)
Timur en Ramon maken top (ehh, sorry, superrr) radio op dit moment, al mis ik het extra uurtje. Dat ze net iets meer de tijd hebben om op vragen/dingen in te gaan. Ik vind de twee uur net iets te kort voor ze. Maar ik vind persoonlijk blokken van 3 uur ook best fijn, net iets meer ingaan op dingen, iets meer de tijd kunnen nemen.
3FM kan mij al tijden niet meer bekoren. Het zijn de juiste mensen op de verkeerde plek. Het gaat denk ik te ver om de volledige programmering op de schop te gooien, maar er is denk ik geen andere optie.
06:00 Domien
09:00 Michiel
12:00 Frank
14:00 Paul
16:00 Timur
18:00 Giel
21;00 Roosmarijn
06:00 Domien
09:00 Michiel
12:00 Frank
14:00 Paul
16:00 Timur
18:00 Giel
21;00 Roosmarijn
God is a DJ
Het blijkt dat het vertrek van Gerard Ekdom, Rob Stenders en Coen en Sander te veel ineens is gebleken. Toch 4 sterkhouders van de zender verdwenen en dat vul je niet zo maar op! Wel vind ik dat deejays zoals Herman Hofman, Wijnand Speelman en Sander Hoogendoorn onderschat worden. Zijn allemaal goede deejays en luister daarom ook graag naar het weekend van 3FM. Daar zit genoeg kwaliteit! Eva Koreman vind ik niet goed. Voegt niets toe aan de zender. Sander Hoogendoorn mag van mij doordeweeks op de plek van Frank van der Lende gaan zitten. Sander verving Frank onlangs 3 weken vanwege de vakantie van Frank: Het klonk gelijk veel beter! Luister ook graag naar Annemieke Hier. Annemieke Schollaart kan erg enthousiast zijn over nieuwe platen en brengt dat ook over naar mij als luisteraar. Zet gewoon een goede show neer! Met wat aanpassingen in de programmering door de week komt het wel goed. Het weekend van 3FM zit prima in elkaar.
Ik luister nooit Frank, maar waarom vond je de programma's er op vooruit gaan? Ik ben voornamelijk geïnteresseerd in Dit is Domien, maar voor het forum is Frank ook interessant natuurlijk.Debaser schreef: Sander Hoogendoorn is geweldig, een van de beste jocks op 3 van dit moment. Zowel de programma's van Domien als Frank gingen er op vooruit toen hij inviel. Top!
Ik luister zelf niet alle programma's van 3FM dus zal mijn mening geven zover dat kan. Een hoop is uiteraard al gezegd, dus zal het kort proberen te houden.
MetMichiel: Is 2,5 tijd echt voorruit gegaan. Zijn talks zijn veel strakker, bondiger en dus korter. Vind het een prima programma tussen 10-12. Dat Michiel wat ouder is, is niet erg voor dat tijdslot. Ik mis overigens wel de crosstalk naar Superrradio. Voor Effe Ekdom zat altijd een crosstalk.
Superrradio: Vond ik eerst vervelend, maar is toch gegroeid of ik ben aan het programma gewend geraakt/gaan begrijpen. De luisteraar begrijpt de gratis galm beter. Daardoor is de kick-off van het programma veel krachtiger geworden. De NOS op 3 op het halve uur is onwijs strak. Nieuwsberichten bestaan uit niet meer dan 2 zinnen en dat is prima voor 'extra' bulletin. Ik vond de mama appelsap eerst wat veel iedere dag, maar het went. Ik weet niet of daarmee de mama appelsap nog niet te veel is, maar goed. De overige items zitten leuk in elkaar: Van wie is de hé, Lieve Heleen, Een jaloerse artiest. Dit gecombineerd met de creativiteit en positiviteit van Timur en Ramon maakt het tot één van de beste programma's van 3FM en misschien wel van de radio.
Rabradio: Zou misschien wat strakker en vrolijker kunnen, maar is geen afknapper.
Dit is Domien: Ik ben zelf een enorme fan van Domien. Maar Dit is Domien kan me niet meer vasthouden. Ik luister pas vanaf 19u, omdat Coen en Sander tot dan uitzenden. Ik vind het tijdstip van starten enorm verwarrend en vervelend.
Jammer is inderdaad dat Domien er weinig van zichzelf in legt. Daardoor ontbreekt structuur en houvast in het programma. Ik zou zelf enkele items om vaste tijdstippen plaatsen zodat er wel structuur ontstaat en het programma herkenbaar wordt. Ook aan items kunnen luisteraars hun inbreng geven, waardoor het principe 'de avond is van jou' gewoon overeind kan blijven.
Herman Hofman: Zet een prima programma neer. Ook het vervangen van MetMichiel is zeker geen straf.
WeekendWijnand: Ik vind dit echt een heerlijk programma voor het weekend. Het is enorm relaxed en bijvoorbeeld prima voor tijdens het hardlopen. De NOSop3 op het half uur is een verbetering t.o.v. vroeger en een meerwaarde t.o.v. andere zenders.
Sanderdome: Goede jock uiteraard. Leuk item is het weerbericht, hoewel het soms wat lang kan duren. Wat ik wel bij Sander heb, maar dit is persoonlijk, is dat het soms wat afstandelijk overkomt. Kanttekening hierbij is dat ik vanwege sportwedstrijden en Formule 1 al een tijd niet twee uur heb kunnen luisteren.