Geen internetradiostation met Nederpop en kleinkunst?

Vragen over de online radio? Dit forum is voor alles omtrent online radio.

Moderator: admin6

WRSradio

Re: Geen internetradiostation met Nederpop en kleinkunst?

Bericht door WRSradio » 27 okt 2018 21:07

WRSradio is een commerciele zender en zich alleen op Internationale luisteraars richt , momenteel onder Canadese vlag , met broadcast licentie voor USA en Canada ,via Sonixcast en nu ook Sonixfm.com , uiteraard als wij starten vanuit onze studio in groningen met live uitzendingen onder de naam Wijkradio Selwerd richten wij ons op Nederland dus sluiten wij ons ook aan bij buma/stemra , wat de reclame betreft zijn er regels voor zowel een lokale publieke omroep als Commercieel, podcast en speler die verbonden is met de stream komt op de website ! Wij zijn als WRSradio afhankelijk van donaties en reclame inkomsten , de wijkradio daarintegen valt dan onder een stichting

nostalgia

Bericht door nostalgia » 27 okt 2018 21:42

density1 schreef:
27 okt 2018 20:38
Maar een stream URL doorgeven op je eigen Nederlandse .nl domein mag wel en dus geen player?
Ik heb daar ook over na lopen denken en heb dit bedacht, let op de adresbalk waar de speler staat als je er op klikt https://radionostalgia.fr/

Ik zit er wel over na te denken te stoppen met die stream.

alex de groot

Bericht door alex de groot » 27 okt 2018 23:07

Beste is om een .com domein te nemen en als je jouw Shoutcast registreert via een Authhash de stream dan om naam van TorontoCast te zetten. Wij hebben dat ook zo gedaan bij SonixCast op aanraden van hen en nu dat we zijn overgestapt naar TorontoCast hebben we de stream op naam van TorontoCast gezet.

Feivel

Bericht door Feivel » 27 okt 2018 23:17

nostalgia schreef:
27 okt 2018 20:25
Feivel schreef:
27 okt 2018 20:04
Betekent dit alles dat TorontoCast illegaal is in Nederland?
Geen speler op je site, geen reclame, alles moet canadees lijken.
Eigenlijk heb je niks!!!!
Heb het eens beter uitgezocht en wat je zegt klopt. Alle verwijzingen naar Nederland mogen niet. De licenties bij TC zijn dus niet geregeld voor Nederland, maar voor Canada.

Een station als WijkRadio Selwerd kan dan eigenlijk niet bestaan, vanwege de verwijzing naar het Nederlandse Selwerd (in Groningen). Aangezien de informatie is gericht op Selwerd en niet op Canada, heb je echt geen poot om op te staan.

Volgens TorontoCast heeft reclame toch geen nut als je maar 10 luisteraars hebt. Dat is de doelgroep: piepkleine stations die graag onder de radar blijven. Maar serieuze radiomakers die graag ook geld verdienen, hebben er niets te zoeken. Die moeten zich gewoon melden bij de Buma Stemra en de SENA (en natuurlijk ook bij de Belastingdienst en de KvK.)

Ik zal je niet onthouden wat het kost om het via de Buma en de Sena te regelen: 140 euro per maand + 13% van je inkomsten als je boven een bepaald bedrag komt.

density1

Bericht door density1 » 28 okt 2018 00:01

Andere vraag; zit er eigenlijk processing op hun AutoDJ functie of moet je alle files zelf eerst behandelen? Ik weet dat je bij Radionomy een soort compressor hebt die overigens heel mild staat en je nog heel veel niveau verschillen hoort.

WRSradio

Bericht door WRSradio » 31 okt 2018 06:03

WRSradio International word gehost in Canada http://sonixfm.com , Aangezien Sonixcast eigenaar is van het radiostation en het is gevestigd in Canada, valt het onder de jurisdictie van het incassobureau SOCAN dat partnerovereenkomsten heeft met incassobureaus in elk land. dus ook Buma/Stemra Dit elimineert in essentie het dilemma van radio-piraterij.Er zijn geen Canadese wetten om te beperken in welk land onze uitzending kan worden beluisterd en we weten dat geen enkel land momenteel onze uitzendingen blokkeert, zodat WRSradio radiostation wereldwijd kan worden gehoord! SOCAN is redelijk goed met het bijhouden van gegevens en ze publiceren regelmatig jaarverslagen. Wilt u weten of de collectiemaatschappij in uw land een partner is? Bekijk het hier: http://www.socanannualreport.ca/en/
Wijkradio Selwerd is ook internationaal te beluisteren maar is bij live uitzendingen puur gericht op de wijk Selwerd in Groningen en valt dan onder een stichting , en de publieke omroep stichting, uiteraard loopt dit dan ook via Buma /Stemra , maar de stream loopt dan ook via Canada of UK, reden hiervoor is om de onkosten van hosting te verlagen voor beide zenders , dit in verband met de te hoge kosten voor het aantal slots bij profiders in Nederland , dit prijs verschil is echt te groot!

dickster

Bericht door dickster » 20 dec 2018 22:16

;-)help! mijn topic is gekaapt!
maakt me niet zoveel uit al heb ik(aangezien je met een brailleregel niet scannend kan lezen zoals de meeste zienden doen) welk elke post moeten lezen om erachter te komen dat zich nergens daarin een radiostation verschuilt dat nederpop combineert met kleinkunst zonder levenslied.
dus nog maar eens: is er nogsteeds geen station dat in dat gat in de markt is gesprongen?

pvrakking

Bericht door pvrakking » 21 dec 2018 10:40

Als er behoefte was aan een station met Nederpop en kleinkunst dan was hij wel opgestart. Enigste optie is om zelf iets te beginnen.

dickster

Bericht door dickster » 14 jan 2019 20:18

als ik zelf iets begin wordt ik nooit verrast door nummers die ik nog niet kende, want dan draai ik gewoon wat ik zelf bezit. dat heeft dus weinig zin. bovendien heb ik geen enkel idee over hoe je een playlist samenstelt.

dennus

Bericht door dennus » 07 feb 2019 10:33

Ik denk zeker wel dat hier een markt voor is.
Zou je eens wat hardop willen denken?
Je hebt het ook over kleinkust, hoe zie je dat?
Zou je ook cabaret willen draaien? Hoe lang moet zo iets duren?
Zou je nederpop van een bepaalde periode willen draaien?

MFM

Bericht door MFM » 08 feb 2019 09:22

Ik hoorde afgelopen jaar wel iets dat in de buurt komt van wat je zoekt.
Het aloude Radio Minerva uit Belgie heeft hier soms wel aandacht voor.

Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM » 08 feb 2019 12:59

V.w.b. enkel cabaret/stand-up comedy is er na het verdwijnen van 53Lacht en Veronica Comedy Radio een leuk online alternatief; Radio van de Lach. Een hobbyproject van 1 persoon die net als ik cabaret op de radio mist. Jammergenoeg zijn de uitgekozen fragmenten op Radio van de Lach niet altijd even geschikt voor radio. Dan gebeurd er blijkbaar iets op het podium wat je als luisteraar niet kunt zien maar waarbij het publiek steeds moet lachen. Daar zou beter op gelet moeten worden. Ook een heel uur afwisselen met om en om Herman Finkers en Freek de Jonge (met te serieuze protestliederen die alles behalve voor een lach zorgen) is niet echt goed gerangschikt in de 'playlist'. Maar he; al heel blij dat er toch iets is.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"

dickster

Bericht door dickster » 07 mei 2019 20:06

@dennus:
ik zou zeggen overdag een breed format nederpop, met kleinkunst ertussendoor(dan beodel ik dus vooral liedjes, zoals herman van veen/ramses shaffy/lenny kuhr/liesbeth list/de dijk/frank boeijen etc.)
cabaret zou in een thema-avond kunnen(bijvoorbeeld zondagavond van 7-10), maandagavond nederpop uit de 60s-70s, dinsdagavond 80s-90s woensdagavond weer iets anders enzovoort.
Nederradio deed dat met die thema-avonden heel goed maar dat station is verdwenen.
Het probleem is dat ik zelf niet beschik over een eindeloso grote collectie nederpop, en dat zou juist wel mooi zijn vor een dergelijk station. en ik ben geen ster in het maken van een format. tegenwoordig zie je dat veel mensen een stream online gooien, in een bepaald genre, maar het heeft geen format waardoor je doodmoe ewordt van ernaar te luisteren binnen 30 minuten.
Ik verbaas me er echt wel over dat nieamd in dit gat in de markt springt, er is gewoon geen internetstatoin met een breed aanbod nederpop(dus bijvoorbeeld ook nieuw werk van oude artiesten, zoals boudenwijn de groot/rob de nijs etc.), en kleinkunst. Ik wil best meewekren in een dergelijk project maar wil het niet alleen opzetten.

Plaats reactie