KinkFM terug

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
density1

Re: KinkFM terug

Bericht door density1 » 14 mar 2019 10:42

Dorus82 schreef:
14 mar 2019 08:18
Odeon schreef:
14 mar 2019 07:52
jessica schreef:
14 mar 2019 02:01
Aan dat Kink alternatieve songs draait in een hoge hitradio frequentie is niets gelogen. Dat kan iedereen zelf iedere dag zelf horen.
Er is toch ook niemand die dit in z'n geheel ontkent? Michiel Veenstra heeft dit (volgens mij) zelf in een interview aangegeven, een aantal nieuwe liedjes (die binnen het format van KINK passen) waar men erg enthousiast over is zitten in een soort carroussel waarbij ze om de zes uren langs (kunnen) komen. Een luisteraar die bijv. alleen 's ochtends naar Michiel luistert, of her en der eens een uurtje meepakt, zal dit niet heel erg snel signaleren. Het valt ons wel op, alleen wij zijn niet een hele goede weerspiegeling van radioluisterend Nederland.
Klopt. Kink richt zich echter ook niet op de gemiddelde luisteraar maar op de liefhebber. Als je die liefhebber nu al weg jaagd door muziek uit te kauwen is dat niet slim
Yep eens. En zelfs de oudere muziek komt zeer regelmatig opnieuw voorbij. Met nieuwe muziek kun je dit verwachten en is ook niets mis mee om echt aan bepaalde tracks 'te hangen' om die populair te krijgen, maar het gaat ook met name om de recurrents en oudere tracks.

Smid70

Bericht door Smid70 » 14 mar 2019 11:38

Odeon schreef:
14 mar 2019 08:55
Dorus82 schreef:
14 mar 2019 08:18
Odeon schreef:
14 mar 2019 07:52
Er is toch ook niemand die dit in z'n geheel ontkent? Michiel Veenstra heeft dit (volgens mij) zelf in een interview aangegeven, een aantal nieuwe liedjes (die binnen het format van KINK passen) waar men erg enthousiast over is zitten in een soort carroussel waarbij ze om de zes uren langs (kunnen) komen. Een luisteraar die bijv. alleen 's ochtends naar Michiel luistert, of her en der eens een uurtje meepakt, zal dit niet heel erg snel signaleren. Het valt ons wel op, alleen wij zijn niet een hele goede weerspiegeling van radioluisterend Nederland.
Klopt. Kink richt zich echter ook niet op de gemiddelde luisteraar maar op de liefhebber. Als je die liefhebber nu al weg jaagd door muziek uit te kauwen is dat niet slim
En hier loop je alweer mank. Mijn zinsnede 'radioluisterend Nederland' bombardeer jij tot 'de gemiddelde luisteraar', waarna jij afsluit met een vermeende conclusie dat een liefhebber de hele dag radio luistert en bij KINK weggejaagd wordt.
Het mag inmiddels duidelijk zijn dat Dorus82, Jessica en Density1 niet tot de gemiddelde liefhebbers behoren.

Ik luister dagelijks 1 a 2 uur en ik hoor niet zoveel hetzelfde en zeker niet meer dan op welke zender dan ook.

Odeon

Bericht door Odeon » 14 mar 2019 12:01

Smid70 schreef:
14 mar 2019 11:38
Het mag inmiddels duidelijk zijn dat Dorus82, Jessica en Density1 niet tot de gemiddelde liefhebbers behoren.
:))

Ik luister dagelijks (als liefhebber van alternatieve muziek) naar KINK en het bevalt mij prima. Ik vind dat ze een heel herkenbaar geluid hebben, ondanks de terechte kritiek van (volgens mij Density1) dat bands als Green Day verdacht veel langskomen. Nu past Green Day prima in het profiel van KINK, maar 3 a 4 keer in de week (ik noem eens wat) Basket case of Longview is wel veel voor iemand die dagelijks 'maar' een viertal uurtjes luistert.

BobPatience

Bericht door BobPatience » 14 mar 2019 12:19

Odeon schreef:
14 mar 2019 12:01
Ik luister dagelijks (als liefhebber van alternatieve muziek) naar KINK en het bevalt mij prima. Ik vind dat ze een heel herkenbaar geluid hebben, ondanks de terechte kritiek van (volgens mij Density1) dat bands als Green Day verdacht veel langskomen. Nu past Green Day prima in het profiel van KINK, maar 3 a 4 keer in de week (ik noem eens wat) Basket case of Longview is wel veel voor iemand die dagelijks 'maar' een viertal uurtjes luistert.
Dit is wel behoorlijk overdreven. Green Day komt gemiddeld zo'n 2-3 keer per dag langs, is dat "verdacht veel"? Als je 'maar' vier uur per dag luistert, dan is het gewoon 'pech' als je ze vaker langs hoort komen dan eens de twee dagen, zeker als het dan ook nog eens telkens hetzelfde nummer is.
Festina lente

Dorus82

Bericht door Dorus82 » 14 mar 2019 12:21

BobPatience schreef:
14 mar 2019 12:19
Odeon schreef:
Dit is wel behoorlijk overdreven. Green Day komt gemiddeld zo'n 2-3 keer per dag langs, is dat "verdacht veel"? Als je 'maar' vier uur per dag luistert, dan is het gewoon 'pech' als je ze vaker langs hoort komen dan eens de twee dagen, zeker als het dan ook nog eens telkens hetzelfde nummer is.
Dan heb ik wel heel vaak pech 😂

Odeon

Bericht door Odeon » 14 mar 2019 12:30

BobPatience schreef:
14 mar 2019 12:19
Odeon schreef:
Uuuhh.....Green Day komt volgens jou gemiddeld 2 tot 3 keer per dag langs. Dat is (makkelijke rekensom) 14 tot 21 keer per week. En dan vind jij dat ik behoorlijk aan het overdrijven ben als ik stel dat ik Basket case of Longview 3 a 4 keer in een week tijd hebt gehoord (van de 14 tot 21 keer die jij stelt dat er muziek van Green Day te horen is).

BobPatience

Bericht door BobPatience » 14 mar 2019 12:47

Odeon schreef:
14 mar 2019 12:30
Uuuhh.....Green Day komt volgens jou gemiddeld 2 tot 3 keer per dag langs. Dat is (makkelijke rekensom) 14 tot 21 keer per week. En dan vind jij dat ik behoorlijk aan het overdrijven ben als ik stel dat ik Basket case of Longview 3 a 4 keer in een week tijd hebt gehoord (van de 14 tot 21 keer die jij stelt dat er muziek van Green Day te horen is).
Ik stel dat Green Day 14 tot 21 keer per week te horen is. Als je dagelijk 4 uur luistert dan luister je dus 1/6 van de tijd. 1/6 van 21 is 3,5 en 3,5/7 is 0,5. Daarom stelde ik dat, als je dagelijks 4 uur luistert je Green Day niet veel vaker langs zou moeten horen komen dan eens in de twee dagen. Het meest gedraaide nummer van Green Day is trouwens Working Class Hero.
Festina lente

density1

Bericht door density1 » 14 mar 2019 12:53

Greenday is een goed voorbeeld. Maar er zijn ook andere groepen waar hetzelfde voor geld.

Odeon

Bericht door Odeon » 14 mar 2019 14:01

BobPatience schreef:
14 mar 2019 12:47
Odeon schreef:
14 mar 2019 12:30
Ik stel dat Green Day 14 tot 21 keer per week te horen is. Als je dagelijk 4 uur luistert dan luister je dus 1/6 van de tijd. 1/6 van 21 is 3,5 en 3,5/7 is 0,5. Daarom stelde ik dat, als je dagelijks 4 uur luistert je Green Day niet veel vaker langs zou moeten horen komen dan eens in de twee dagen. Het meest gedraaide nummer van Green Day is trouwens Working Class Hero.
Ai, hier heb je me even. :))
Volgens je berekening heb je natuurlijk helemaal gelijk. Ik denk dat ik in een ontkenningsfase zit en meer luister dan de vier uren die ik zeg dat ik luister.
Working Class Hero heb ik dan maar één keer gehoord de laatste tijd, dan ben ik nog niets eens zeker of dat op KINK was.

BobPatience

Bericht door BobPatience » 14 mar 2019 14:11

Odeon schreef:
14 mar 2019 14:01
Ai, hier heb je me even. :))
Ik waardeer het dat je dit toegeeft :D
Festina lente

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 14 mar 2019 14:53

Ik denk dat het 'probleem' van KINK te maken heeft met dat de playlist ingericht is op een breed publiek, en niet op een kleinere, hechte groep luisteraars. Als je zoveel mogelijk mensen wil aanspreken dan is het niet gek om een plaat 3-4 keer per dag te horen. Maar als je juist mensen wil binden die langere tijd naar de zender luisteren, dan gaat dat irriteren.
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

Dorus82

Bericht door Dorus82 » 14 mar 2019 21:07

JulesKluivert schreef:
14 mar 2019 14:53
Ik denk dat het 'probleem' van KINK te maken heeft met dat de playlist ingericht is op een breed publiek, en niet op een kleinere, hechte groep luisteraars. Als je zoveel mogelijk mensen wil aanspreken dan is het niet gek om een plaat 3-4 keer per dag te horen. Maar als je juist mensen wil binden die langere tijd naar de zender luisteren, dan gaat dat irriteren.
Nou dit dus.

rutgrrr

Bericht door rutgrrr » 14 mar 2019 22:05

ja stel je voor dat je veel luisteraars wilt als radiozender. Wat een blamage!
Offtopic is het nieuwe ontopic.

Dorus82

Bericht door Dorus82 » 14 mar 2019 22:30

rutgrrr schreef:
14 mar 2019 22:05
ja stel je voor dat je veel luisteraars wilt als radiozender. Wat een blamage!
Hahaha dan is het niet zo slim om je op een niche te richten. Ik denk dat er hoogstens een paar honderd mensen tegelijkertijd luisteren.

BobPatience

Bericht door BobPatience » 15 mar 2019 00:25

Is de geluidsbalk op de website nieuw of was ik blind voor vandaag?
Ik ben er in ieder geval blij mee. :smile:

Aan de keerzijde: De 'on-air' regel up-date nu veel langzamer dan voorheen, en ook niet meer automatisch.
Edit: dit lijkt inmiddels weer goed te werken.
Festina lente

Plaats reactie