Veranderingen Kink

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
GerjanCluistra

Re: Veranderingen Kink

Bericht door GerjanCluistra »

Ga er maar vanuit dat er nog wel een paar rechtszaken zullen volgen, dat was bij de vorige veiling ook het geval.
Schopt graag tegen heilige huisjes...
jessica

Bericht door jessica »

De overheid boeit die rechtszaken niet. Wordt toch uit belasting en algemene middelen betaald.
Er zullen altijd mensen ontevreden zijn. Bij welke uitkomst dan ook.
DMotion

Bericht door DMotion »

De laatste tijd wordt het forum vooral gesproken over de bijzonderheden bij 1 bepaald station. Een beetje het idee dat een belangrijk radio moment wegvalt/wordt vergeten:

Gisteren (de 8e) was er een speciale middagshow, of eigenlijk geen middagshow. Tim presenteerde toen de 'De Zelfmoordshow'...
Drie uur aandacht voor zelfmoord preventie.

Persoonlijk vond ik dit wel 1 van de radiomomenten van dit jaar. Eigenlijk wat geschokt door dat ik de titel van de show ineens hoorde, maar ook onder de indruk van de besproken onderwerpen (wellicht speelt privé ook mee, ook zo'n situatie van dichtbij mee gemaakt in het verleden).
Verder de presentatie van Tim, wat weer op zijn "Tim's" is gedaan. Goed voorbereid, kalm en respectvol gepresenteerd.

Verder ook verbaasd dat een commercieel station hier uitgebreid tijd aanbesteed. Zou eigenlijk een taak van de publieke zenders moeten zijn.

Meer mensen die dit hebben geluisterd?

Benieuwd naar de reacties op deze uitzending. (eventueel terug te luisteren als podcast op de site van Kink, meeste muziek is er dan uit geknipt).
Laatst gewijzigd door DMotion op 09 apr 2024 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.
tonvanhoof

Bericht door tonvanhoof »

Was zeer indrukwekkend, met en op de juiste toon gedaan.
Robert C

Bericht door Robert C »

DMotion schreef: 09 apr 2024 21:05 Gisteren (de 8e) was er een speciale middagshow, of eigenlijk geen middagshow. Tim presenteerde toen de 'De Zelfmoordshow'...

Persoonlijk vond ik dit wel 1 van de radiomomenten van dit jaar. Eigenlijk wat geschokt door dat ik de titel van de show ineens hoorde, maar ook onder de indruk van de besproken onderwerpen (wellicht speelt privé ook mee, ook zo'n situatie van dichtbij mee gemaakt in het verleden).
Verder de presentatie van Tim, wat weer op zijn "Tim's" is gedaan. Goed voorbereid, kalm en respectvol gepresenteerd.
Ik vind dat Tim een waardige opvolger is van Arjen Grolleman.
Pinguin radio. Het beste alternatief
lucapols

Bericht door lucapols »

DMotion schreef: 09 apr 2024 21:05 De laatste tijd wordt het forum vooral gesproken over de bijzonderheden bij 1 bepaald station. Een beetje het idee dat een belangrijk radio moment wegvalt/wordt vergeten:

Gisteren (de 8e) was er een speciale middagshow, of eigenlijk geen middagshow. Tim presenteerde toen de 'De Zelfmoordshow'...

Verder ook verbaasd dat een commercieel station hier uitgebreid tijd aanbesteed. Zou eigenlijk een taak van de publieke zenders moeten zijn.

Benieuwd naar de reacties op deze uitzending. (eventueel terug te luisteren als podcast op de site van Kink, meeste muziek is er dan uit geknipt).
Ik vind de muziek van KINK niks, maar heb aandachtig geluisterd naar de zelfmoordshow. Ik vond het serieus goed ook nog. Van mij mag dit volgend jaar nogmaals, echt een goede inzet van KINK.
DJ en Non-Stop beheerder bij Lokale Omroep Goirle, helpt een Ierse radiostation met van alles wat in mijn vrije tijd :D!!!
Knite Force

Bericht door Knite Force »

DMotion schreef: 09 apr 2024 21:05 De laatste tijd wordt het forum vooral gesproken over de bijzonderheden bij 1 bepaald station. Een beetje het idee dat een belangrijk radio moment wegvalt/wordt vergeten:

Ik ga het terugluisteren.
DMotion

Bericht door DMotion »

Ik vind de muziek van KINK niks, maar heb aandachtig geluisterd naar de zelfmoordshow. Ik vond het serieus goed ook nog. Van mij mag dit volgend jaar nogmaals, echt een goede inzet van KINK.
Ik verdraag de muziek prima, en luister regelmatig, maar dat terzijde.

Volgend jaar weer? Een soort gelijk iets lijkt mij wel een goed iets. Maar dan een ander "onbesproken/vergeten" onderwerp. Te veel op een bepaald onderwerp blijven hangen is denk ik niet verstandig. De gemiddelde luisteraar denkt dan denk ik snel van "daar gaan we weer". Een nieuw goed onderwerp op deze manier pakt dan wellicht weer meer de aandacht.

Als commercieel station besteed je dan aandacht aan een maatschappelijk onderwerp (wat als commerciële niet verplicht is).
Daarnaast geeft het het station ook een ander beeld dan alleen die "drammers" van de rechtszaken. Laten zien/horen dat er betrokken mensen werken, die radio maken met een doel/gevoel voor iets.
lucapols

Bericht door lucapols »

DMotion schreef: 15 apr 2024 19:59
Volgend jaar weer? Een soort gelijk iets lijkt mij wel een goed iets. Maar dan een ander "onbesproken/vergeten" onderwerp. Te veel op een bepaald onderwerp blijven hangen is denk ik niet verstandig. De gemiddelde luisteraar denkt dan denk ik snel van "daar gaan we weer". Een nieuw goed onderwerp op deze manier pakt dan wellicht weer meer de aandacht.
Daar heb je gelijk in, ben misschien soms iets te enthousiast als een zender iets heel goeds doet :razz:
DJ en Non-Stop beheerder bij Lokale Omroep Goirle, helpt een Ierse radiostation met van alles wat in mijn vrije tijd :D!!!
waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

DMotion schreef: 15 apr 2024 19:59 Als commercieel station besteed je dan aandacht aan een maatschappelijk onderwerp (wat als commerciële niet verplicht is).
Daarnaast geeft het het station ook een ander beeld dan alleen die "drammers" van de rechtszaken. Laten zien/horen dat er betrokken mensen werken, die radio maken met een doel/gevoel voor iets.
Oh zeker. En met name Tim is daar sterk in, o.a. indertijd met zijn radiomarathon voor de longverpleegkundigen die zich tijdens de Corona-crisis uit de naad hebben gewerkt. Maar Michiel Veenstra zet zich bijvoorbeeld ook in voor Stichting No Guts No Glory, en heeft het daar regelmatig op de radio over.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
DMotion

Bericht door DMotion »

waterveenmos schreef: 16 apr 2024 10:31 Oh zeker. En met name Tim is daar sterk in, o.a. indertijd met zijn radiomarathon voor de longverpleegkundigen die zich tijdens de Corona-crisis uit de naad hebben gewerkt. Maar Michiel Veenstra zet zich bijvoorbeeld ook in voor Stichting No Guts No Glory, en heeft het daar regelmatig op de radio over.
Inderdaad, Tim's radiomarathon en de vrij regelmatige gesprekken met longarts Erik waren ook goed. Weet nog goed die uitzending dat longarts Erik in een uitzending zijn favoriete muziek mocht draaien, op voorwaarde dat Tim zo'n artsen-/corona-pak aandeed tijdens de uitzending.

Hoewel ik veel naar Michiel luister (vaak tijdens werk, waardoor mijn aandacht op sommige momenten even ergens anders nodig is), was ik "Bellen met Ellen" (No Guts No Glory) bijna vergeten. Ook indrukwekkend wat die stichting doet, en die radiomomenten iets zinvols toevoegt aan een ochtendshow.
Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter »

Kink vecht FM-vergunningen Talpa en Mediahuis opnieuw aan bij de rechter
https://radiowereld.nl/medianieuws/2024 ... -vvFcB25nw
Roup01

Bericht door Roup01 »

Vliegendereporter schreef: 18 jun 2024 12:33 Kink vecht FM-vergunningen Talpa en Mediahuis opnieuw aan bij de rechter
https://radiowereld.nl/medianieuws/2024 ... -vvFcB25nw
Wat kansloos, Kink komt zo in dezelfde bak als 3FM. Landelijke FM-frequentie is geen garantie voor succes.
jessica

Bericht door jessica »

Naar de rechter gaan is blijkbaar hun hobby. Doen ze bijna nog liever dan radio maken.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Vind het wel schattig. Zelf zo tegen complottheorieën zijn in die hele covid periode, maar nu zelf complottheorieën hebben richting Talpa en cs. Het is maar net hoe het uitkomt bij KINK blijkbaar.
Plaats reactie