Veranderingen Kink

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
dasco1973

Re: Veranderingen Kink

Bericht door dasco1973 »

spoonman schreef: 12 jan 2023 19:05
Herman ven Schippers schreef: 12 jan 2023 11:25
Bartes schreef: 11 jan 2023 23:10 Misschien maak ik me er niet populair mee, maar ik denk dat er niet erg veel mensen een traan zullen laten om KINK Indie. Als ik me niet vergis had het bij de laatste metingen niet meer dan een paar tientallen luisteraars tegelijk.

Als het gaat over de muziek zou ik een bredere muziekmix sowieso waarderen. Een band als DeWolff springt er bij mij altijd positief uit; dat gaat wat meer de bluesrock-kant op. Waarom niet verder dat pad betreden?
Persoonlijk zou ik dat wel lekker vinden, dat je een grijs gebied van arrow classic rock pakt. Ik vind het nu, zeker op de middag, gewoon te depressief klinken op de een of andere manier. Te veel van hetzelfde, voor mijn persoonlijke smaak.
Eens zou mijn persoonlijke smaak ook zijn. Super happy met KINK maar iets meer variatie en verassing zou mooi zijn. Iets teveel Foo Fighters, Linkin Park, the Killers.
Destijds met Arjan Grolleman was er regelmatig een gave verassende track. Dat mis ik nog.
Ja ook ik heb dat wel een beetje. Prima om klassiekers te draaien alleen het zijn vaak wel dezelfde paar tracks van een bepaalde band. Van bijv. Bush komen vaak Everything Zen, Glycerin, Machinehead en Chemicals Between Us voorbij terwijl Greedy Fly, Swallowed, Little Things en Comedown een stuk minder worden gedraaid. Van Foo Fighters kan je wel 15 verschillende tracks draaien terwijl er nu een stuk of 6/8 langskomen.

Ik heb overigens wel de indruk dat het iets is veranderd de laatste twee weken en men er meer variatie in heeft gegooid, maar wellicht is dat wensdenken.
Mbt bluesrock/classic rock denk ik dat het zeker iets meer daarmee kan worden aangevuld. Maar het blijft oppassen voor de dunne lijn tussen het trendy Kink en het stoffige Arrow. Ik hoorde overigens deze week zowel ACDC’s Let there be Rock als Motley Crue’s Kickstart My Heart in de morgen op de hoofd zender voorbij komen dus men lijkt wat op te schuiven. Waarom ze het Nederlandse DeWolff niet net ff wat meer pluggen is me een raadsel, zijn naar mijn mening niet minder alternatief als het poppy Son Mieux waar je ook op Kink mee doodgegooid wordt en net zo bluesbased rock als bijv. GnR, Zeppelin, Hendrix en zelfs Pearl Jam die wel regelmatig langskomen.

Anyway het zijn nuances, ik ben nog steeds super blij met deze zender en luister dagelijks.
Bartes

Bericht door Bartes »

Wellicht stemt KINK zijn muziekmix erg sterk af op wat onder festivalgangers populair is. De bands die ik eerder voorbij zie komen in deze thread zijn toch redelijke festivalbands.
waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

Bartes schreef: 14 jan 2023 23:09 Wellicht stemt KINK zijn muziekmix erg sterk af op wat onder festivalgangers populair is. De bands die ik eerder voorbij zie komen in deze thread zijn toch redelijke festivalbands.
Volgens mij doen ze dat zeker. Maar dan wel met een hele sterke focus op gitaarmuziek door mannen. En een beetje festival heeft tegenwoordig een veel breder assortiment aan acts op het podium staan dan alleen maar gitaarbandjes. En die breedte hoor je nauwelijks terug, buiten de avonduren. Het is toch vooral heel erg sterk wat Mojo in zijn portefeuille heeft volgens mij.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
jessica

Bericht door jessica »

Kink is toch niet echt het brede alternatieve station. Inderdaad veel gitaarmuziek, meer van het zelfde. Ik word er zelf snel depri van. Kan er niet lang naar luisteren. Het verbaasd me in de luistercijfers dan ook dat Kink gemiddelden van 3 a 4 uur per luisteraar haalt. Even kijken of dat in de nieuwe meetmethode nog steeds zo is.

Is toch meer het Kink van de Amerikaanse Consulten geworden dan hoe het ooit in het begin was opgezet. Jammer.
Bartes

Bericht door Bartes »

jessica schreef: 16 jan 2023 00:17 Kink is toch niet echt het brede alternatieve station. Inderdaad veel gitaarmuziek, meer van het zelfde. Ik word er zelf snel depri van. Kan er niet lang naar luisteren. Het verbaasd me in de luistercijfers dan ook dat Kink gemiddelden van 3 a 4 uur per luisteraar haalt. Even kijken of dat in de nieuwe meetmethode nog steeds zo is.

Is toch meer het Kink van de Amerikaanse Consulten geworden dan hoe het ooit in het begin was opgezet. Jammer.
Het oude KINK FM was natuurlijk wel erg een bij elkaar geraapt zooitje. Maar een gulden middenweg moet toch mogelijk zijn denk ik?
Oortjes

Bericht door Oortjes »

jessica schreef: 16 jan 2023 00:17 Kink is toch niet echt het brede alternatieve station. Inderdaad veel gitaarmuziek, meer van het zelfde. Ik word er zelf snel depri van. Kan er niet lang naar luisteren.
Ik herken wel wat je zegt. Het vroegere Kink FM vond ik een fijne zender, zeker rond 2000. Goede dj's, zeer gevarieerde muziek, leuke themaprogramma's. Het huidige Kink vind ik sympathiek, maar ik haak na een uurtje ook af.
Rock 'n roll is better than music!
dasco1973

Bericht door dasco1973 »

waterveenmos schreef: 15 jan 2023 20:16
Bartes schreef: 14 jan 2023 23:09 Wellicht stemt KINK zijn muziekmix erg sterk af op wat onder festivalgangers populair is. De bands die ik eerder voorbij zie komen in deze thread zijn toch redelijke festivalbands.
Volgens mij doen ze dat zeker. Maar dan wel met een hele sterke focus op gitaarmuziek door mannen. En een beetje festival heeft tegenwoordig een veel breder assortiment aan acts op het podium staan dan alleen maar gitaarbandjes. En die breedte hoor je nauwelijks terug, buiten de avonduren. Het is toch vooral heel erg sterk wat Mojo in zijn portefeuille heeft volgens mij.
KINK is volgens eigen zeggen in hoofdzaak een alternative Rock zender. Men draait dus alternative rock en minder of geen dance, pop, levenslied of reggae waar MOJO ongetwijfeld ook concerten van organiseert. Mooi dat er op een festival tegenwoordig van alles te horen is maar waarom zou KINK dat moeten gaan draaien en daarmee weer op zijn 3FMs moeten gaan zwalken op het gebied van hun muziek beleid? Liefhebbers van Alternative Rock weten nu exact wat ze kunnen verwachten, bij KINK moet je zijn. Gezien de luistercijfers werkt dat vooralsnog prima.
Laatst gewijzigd door dasco1973 op 20 jan 2023 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
dasco1973

Bericht door dasco1973 »

jessica schreef: 16 jan 2023 00:17 Kink is toch niet echt het brede alternatieve station. Inderdaad veel gitaarmuziek, meer van het zelfde. Ik word er zelf snel depri van. Kan er niet lang naar luisteren. Het verbaasd me in de luistercijfers dan ook dat Kink gemiddelden van 3 a 4 uur per luisteraar haalt. Even kijken of dat in de nieuwe meetmethode nog steeds zo is.

Dat brede alternatieve station pretendeert KINK toch ook niet te zijn? KINK draait Alternative Rock. Rock en gitaren zijn nou eenmaal veel met elkaar verbonden. Ik krijg een beetje de indruk dat mensen iets van deze zender verwachten wat ze eigenlijk elders moeten zien te vinden.

Veel liefhebbers van rockmuziek, inclusief mezelf kunnen daar echt zonder moeite de hele dag naar luisteren. Dus die gemiddelden verbazen mij totaal niet. Rock heeft een relatief kleine aanhang. Echter wel een vrij trouwe. Daarnaast, als je een liefhebber ben van een bepaald genre (of dat nu dance, soul of rock is) hoor je veel meer nuance. Voor mijzelf zit er bijvoorbeeld tussen Green Day, Metallica, De Staat of The Gossip echt een wereld van verschil en variatie. Terwijl dance en top 40 pop muziek voor mij juist weer allemaal grotendeels hetzelfde klinkt.

Het oude KINK was zeker een leuke zender bij gebrek aan beter, maar wordt m.i. ook een beetje geromantiseerd. Ik kan me nog goed herinneren dat ik me geregeld stoorde aan de negativiteit, betweterigheid en 3voor12, OOR, Volkskrant -kijk ons eens credible en slim zijn- achtige presentatie waardoor het voor mij toch vaak het zolderkamer niveau niet ontsteeg.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Oneens er het oude Kink FM. Ik vond het een leuke, gevarieerde zender die in de loop der jaren steeds prossioneler werd.

Eens over het huidige Kink. Ik mis wat variatie, maar voor echte alternative rockliefhebbers zal het een fijn geformatteerde zender zijn.
Bartes

Bericht door Bartes »

dasco1973 schreef: 20 jan 2023 15:55 (...)
Veel liefhebbers van rockmuziek, inclusief mezelf kunnen daar echt zonder moeite de hele dag naar luisteren. Dus die gemiddelden verbazen mij totaal niet. Rock heeft een relatief kleine aanhang. Echter wel een vrij trouwe. Daarnaast, als je een liefhebber ben van een bepaald genre (of dat nu dance, soul of rock is) hoor je veel meer nuance. Voor mijzelf zit er bijvoorbeeld tussen Green Day, Metallica, De Staat of The Gossip echt een wereld van verschil en variatie. Terwijl dance en top 40 pop muziek voor mij juist weer allemaal grotendeels hetzelfde klinkt.
(...)
Daar sluit ik me zeker bij aan, en tòch kan er wat mij betreft nog wat breder geprogrammeerd worden. Af en toe een uitstapje richting progrock, bluesrock, Nederlandstalige rock, etc. Dat hoeft geen ommezwaai te zijn, maar mag wel een subtiele bijsturing zijn.
Peach 94.9

Bericht door Peach 94.9 »

Oortjes schreef: 20 jan 2023 17:23 Oneens er het oude Kink FM. Ik vond het een leuke, gevarieerde zender die in de loop der jaren steeds prossioneler werd.

Eens over het huidige Kink. Ik mis wat variatie, maar voor echte alternative rockliefhebbers zal het een fijn geformatteerde zender zijn.
oude kink fm scoorde slecht. deze versie beter, hep een reden lijkt me.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Peach 94.9 schreef: 27 jan 2023 20:35 oude kink fm scoorde slecht. deze versie beter, hep een reden lijkt me.
Hep? :roll:

Het oude Kink FM was kabelradio, het huidige Kink zendt uit op. DAB+. Dat is een wereld van verschil in bereik.
waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

Oortjes schreef: 27 jan 2023 22:12
Peach 94.9 schreef: 27 jan 2023 20:35 oude kink fm scoorde slecht. deze versie beter, hep een reden lijkt me.
Hep? :roll:

Het oude Kink FM was kabelradio, het huidige Kink zendt uit op. DAB+. Dat is een wereld van verschil in bereik.
Klopt, en internet. In de tijd van KinkFM was kabelradio nog een vrij normaal fenomeen, maar moest de zender constant vechten voor doorgifte. Internetradio stond echter nog in de kinderschoenen, en daar moest KinkFM het dus -zéker in de 90s en vroege 00s- niet echt van hebben. Inmiddels zie je dat je met een combinatie van internetradio en DAB+ best een aardig bereik hebt.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
spoonman

Bericht door spoonman »

Ik las op de KINK site dat KINK Classics wordt vervangen door KINK80S. Wordt helaas begrensd naar jaren 80 muziek. Ben wel benieuwd naar de reden.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Wat een versmalling. Nu ben ik liefhebber van goede New Wave muziek hoor en ik denk ook dat ze dit alleen maar kunnen draaien want andere genres passen niet bij profiel van KINK als alternatieve zender. Maar echt alleen maar 80's is wel erg smal. Of starten ze op 1 april toevallig?
Plaats reactie