Veranderingen Kink
Moderator: admin6
Veranderingen Kink
Vanaf 1 oktober is KinkFM in andere handen. Jan Hogesteijn een van de mede oprichters van KinkFM heeft de naam van Vereniging Veronica overgenomen. KinkFM schijnt bezig te zijn om de DAB+ frequentie van Sublime You over te nemen.
Laatst gewijzigd door admin5 op 05 mar 2020 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Hernoemd: KinkFM terug -> Veranderingen Kink
Reden: Hernoemd: KinkFM terug -> Veranderingen Kink
-
Re: KinkFM terug
Te mooi om waar te kunnen zijn? Laten wij hopen dat het waar is: Kink FM was een juweeltje van een radiostation!jessica schreef:Vanaf 1 oktober is KinkFM in andere handen. Jan Hogesteijn een van de mede oprichters van KinkFM heeft de naam van Vereniging Veronica overgenomen. KinkFM schijnt bezig te zijn om de DAB+ frequentie van Sublime You over te nemen.
Sublime You, waar komt dat vandaan?
-
Dat zou mooi zijn, mits waar. Bron graag.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Een terugkeer lijkt er wel te gaan komen. De pagina op kinkfm.com is aangepast (oude logo staat er weer) en de merkrechten op de naam Kink FM zijn inderdaad per 1 oktober overgedragen aan Jan Hoogesteijn.
-
Volgens SIDN is de registratie van de domeinnaam kinkfm.nl onlangs gewijzigd, op 30 september 2015. Het zit nu bij Novagraaf, maar of dat daarvoor ook zo was weet ik niet.
Kan Ruud de Wild daar ook iets mee te maken hebben? Hij wil toch ook graag weer wat doen.
Zou wel iets zijn voor de Wild inderdaad. Zijn muzieksmaak is ook ietwat alternative dus zou een mooie match zijn.
De site is idd ook veranderd, dus we houden hoop! Zal wel een tijd duren om Kink weer op het niveau van 2011 te krijgen.
Ruud de Wild vind ik juist totaal geen match met Kink..toen Ruud nog bij 3FM zat, heeft hij meerdere keren laten doorschemeren juist geen fan van alternative te zijn. Maar dat is natuurlijk een persoonlijke inschatting. Ik gun hem wel een plekje op de Nederlandse radio na zijn lullige vertrek bij 538.
Ruud de Wild vind ik juist totaal geen match met Kink..toen Ruud nog bij 3FM zat, heeft hij meerdere keren laten doorschemeren juist geen fan van alternative te zijn. Maar dat is natuurlijk een persoonlijke inschatting. Ik gun hem wel een plekje op de Nederlandse radio na zijn lullige vertrek bij 538.
-
Het officiële statement staat nu op de Facebook-pagina van KinkFM (https://www.facebook.com/KinkFM/posts/1194107303939514" onclick="window.open(this.href);return false;)
Beste Kink-fans,
Zoals jullie gemerkt hebben, zijn er de laatste dagen wat zaken aangepast op de Facebookpagina van Kink FM, het station dat op 1 oktober 2011 haar uitzendingen moest staken.
Omdat dit nogal wat reacties heeft veroorzaakt en vooral speculaties over een mogelijke terugkeer van Kink, leek het mij wel goed om een korte toelichting te geven.
Mijn naam is Jan Hoogesteijn, ik ben één van de oprichters van Kink FM en was van 1995 tot 2006 directeur van het station.
Net als jullie heb ik in 2011 met lede ogen het einde van Kink FM moeten aanzien. Zeer verdrietig én onnodig, maar het is zinloos om daar nu nog woorden aan vuil te maken.
Toen driekwart jaar na het einde van Kink bleek dat haar eigenaar, de Vereniging Veronica, geen plannen meer had met het Kink-merk heb ik hun gevraagd of ik de naam mocht overnemen. Dat proces heeft een paar jaar in beslag genomen en heeft vorige maand uiteindelijk geleid tot instemming van de Vereniging om het Kink-merk aan mij over te dragen.
Die overdracht heeft vorige week plaatsgevonden; op één oktober, twintig (!) jaar na de start van Kink FM op 1-10-1995. Mooier kon het dus niet. Ik ben de Vereniging en in het bijzonder Piet Hoffman dan ook zeer erkentelijk.
Hoe nu verder?
Natuurlijk heb ik ook nagedacht over een doorstart van Kink FM, maar daar zitten nogal wat haken en ogen aan. Ik wil daar eerst goed over nadenken en overleg hebben met anderen voordat er definitieve besluiten genomen worden. Kink is voor mij té belangrijk om lichtzinnig mee om te gaan; het mag geen Heintje Davids van de Nederlandse radio worden. De uitkomst zou dus ook kunnen zijn dat er géén doorstart komt...
Laten we afspreken dat ik jullie op de hoogte houd van die ontwikkelingen.
Met vriendelijke groet,
Jan Hoogesteijn
Er is dus allerminst duidelijkheid hoe nu verder. Voorlopig kunnen alle wilde geruchten terug de ijskast in...
hoe zit dat eigenlijk met die MTVNL kaveltjes? gezien iedereen daar maar ruimte op schijnt te kunnen huren? :Poptimod schreef:Er is dus allerminst duidelijkheid hoe nu verder. Voorlopig kunnen alle wilde geruchten terug de ijskast in...
Overigens stelt Hoogensteijn dat er een 'hoop haken en ogen aan zitten', maar dat was misschien jaren geleden, maar tegenwoordig ligt er een wereld voor je open. Met internet radio en zelfs DAB+ is het eigenlijk geen kwestie van of het er komt, maar wanneer. Anders is het binnen slepen van de naam leuk, maar wat moet je er verder mee. Dus nu is er geen stoppen meer aan. Technisch gezien zou je een samen kunnen gaan met PinguinRadio alleen een ander naampje er aan plakken en de knowhow van Kink FM gebruiken en van daar uit verder bouwen.