Sinds ik niet meer rijd in een auto met DAB+ maar een met FM merk ik dat de gewoonte om Kink op te zetten bij mij bijna helemaal weg is. Voorheen luisterde ik een paar uur per dag Kink, ook thuis en soms op werk. Tegenwoordig zit het niet meer in mijn systeem om de zender op te zetten, dus ook thuis en op werk zoek ik Kink veel minder op. Mensen zijn gewoontedieren, dus als je ze meer blootstelt aan je zender gaan ze sneller aan je denken.Denniss schreef: ↑25 okt 2023 08:15 Denk eerlijk gezegd ook niet dat het veel nieuwe luisteraars zal opleveren, en het vooral handig is voor de huidige luisteraars dat het dan op de wekkerradio en oudere (auto) radio te ontvangen zou zijn. De luistertijd zal dus wel toenemen, en het is mooi naar de adverteerders toe natuurlijk.
Onderweg luister ik wel eens Kink maar vaak niet lang omdat het signaal dan weer steeds wegvalt en de lage bitrate niet fijn in het gehoor ligt. ( de 64kbps AAC stream klinkt dan wel weer heel goed trouwens)
Dennis
Veranderingen Kink
Moderator: admin6
Re: Veranderingen Kink
De vraag of dit zinnig is hangt natuurlijk helemaal af van de prijs die Kink zou moeten betalen. Ook een korte resttijd kan rendabel zijn als het weinig kost.
-
Rodie heeft dat zojuist bepaald, dus Jan en Michiel: dat jullie het even weten.rodie schreef: ↑25 okt 2023 01:03Vergeet het maar, KINK komt niet op FM.Vliegendereporter schreef: ↑24 okt 2023 20:54 Lees dit op radiowereld.nl gerucht dat kink op de frequenties van decibel in de randstad komt als dit waar gaan dus het zelfde doen als slam
https://radiowereld.nl/medianieuws/2023 ... XEEzW0QdIE
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Het interessante is wel dat een periode van iets korter dan twee jaar Kink een redelijk beeld van de meerwaarde van FM voor hun station kan geven, en dat informeert ze weer of ze met die regionale veiling willen mee doen en wat de maximale inzet zal zijn. Dat Decibel goed kwakkelt is al een tijdje gaande, er zit nul progressie in dat station. Heb wel eens begrepen dat het minimaal 250K per maand kost in de huidige vorm. Dan moet je wel genoeg advertenties verkopen, kan me goed voorstellen dat in dit geweld de eigenaren er de stekker uit trekken en de boel verkopen dan wel anders inrichten.
-
Misschien dat dit inderdaad speelde, en later niet meer. Maar er kunnen natuurlijk wel weer ontwikkelingen zijn daaromtrent.waterveenmos schreef: ↑25 okt 2023 09:33Rodie heeft dat zojuist bepaald, dus Jan en Michiel: dat jullie het even weten.rodie schreef: ↑25 okt 2023 01:03Vergeet het maar, KINK komt niet op FM.Vliegendereporter schreef: ↑24 okt 2023 20:54 Lees dit op radiowereld.nl gerucht dat kink op de frequenties van decibel in de randstad komt als dit waar gaan dus het zelfde doen als slam
https://radiowereld.nl/medianieuws/2023 ... XEEzW0QdIE
Ik denk juist dat de luistertijd gaat dalen. Juist zenders als KINK en Radio 5 (beiden zonder FM) deden het opvallend goed in de oude meetmethode. Als je op de FM komt zullen er vooral luisteraars bijkomen die korter luisteren, waardoor de gemiddelde luistertijd gaat dalen. Vaak compenseer je dat weer met het absolute bereik aan luisteraars. Echter denk ik dat KINK juist al redelijk aan de maximale bereik zit die ze kunnen halen, gezien het toch wat lastige format voor doorsnee luisteraars. Dus wat het gaat opleveren vraag ik me af. Het zou wel een aanwinst zou zijn voor de FM-band.Denniss schreef: ↑25 okt 2023 08:15 Denk eerlijk gezegd ook niet dat het veel nieuwe luisteraars zal opleveren, en het vooral handig is voor de huidige luisteraars dat het dan op de wekkerradio en oudere (auto) radio te ontvangen zou zijn. De luistertijd zal dus wel toenemen, en het is mooi naar de adverteerders toe natuurlijk.
-
Daar zit wel iets van in. Als je KINK wil horen, dan zoek je daarvoor echt wel een manier. Daarvoor heb je de FM niet nodig.Pot schreef: ↑25 okt 2023 11:15Ik denk juist dat de luistertijd gaat dalen. Juist zenders als KINK en Radio 5 (beiden zonder FM) deden het opvallend goed in de oude meetmethode. Als je op de FM komt zullen er vooral luisteraars bijkomen die korter luisteren, waardoor de gemiddelde luistertijd gaat dalen. Vaak compenseer je dat weer met het absolute bereik aan luisteraars. Echter denk ik dat KINK juist al redelijk aan de maximale bereik zit die ze kunnen halen, gezien het toch wat lastige format voor doorsnee luisteraars. Dus wat het gaat opleveren vraag ik me af. Het zou wel een aanwinst zou zijn voor de FM-band.Denniss schreef: ↑25 okt 2023 08:15 Denk eerlijk gezegd ook niet dat het veel nieuwe luisteraars zal opleveren, en het vooral handig is voor de huidige luisteraars dat het dan op de wekkerradio en oudere (auto) radio te ontvangen zou zijn. De luistertijd zal dus wel toenemen, en het is mooi naar de adverteerders toe natuurlijk.
Schopt graag tegen heilige huisjes...
-
Met die redenatie zou geen enkele zender op FM hoeven te zitten. Besef ook dat er genoeg mensen zijn die niet eens weten dat de zender bestaat, en de zender wel leren kennen als ze deze op FM vinden.GerjanCluistra schreef: ↑25 okt 2023 16:20Daar zit wel iets van in. Als je KINK wil horen, dan zoek je daarvoor echt wel een manier. Daarvoor heb je de FM niet nodig.Pot schreef: ↑25 okt 2023 11:15Ik denk juist dat de luistertijd gaat dalen. Juist zenders als KINK en Radio 5 (beiden zonder FM) deden het opvallend goed in de oude meetmethode. Als je op de FM komt zullen er vooral luisteraars bijkomen die korter luisteren, waardoor de gemiddelde luistertijd gaat dalen. Vaak compenseer je dat weer met het absolute bereik aan luisteraars. Echter denk ik dat KINK juist al redelijk aan de maximale bereik zit die ze kunnen halen, gezien het toch wat lastige format voor doorsnee luisteraars. Dus wat het gaat opleveren vraag ik me af. Het zou wel een aanwinst zou zijn voor de FM-band.Denniss schreef: ↑25 okt 2023 08:15 Denk eerlijk gezegd ook niet dat het veel nieuwe luisteraars zal opleveren, en het vooral handig is voor de huidige luisteraars dat het dan op de wekkerradio en oudere (auto) radio te ontvangen zou zijn. De luistertijd zal dus wel toenemen, en het is mooi naar de adverteerders toe natuurlijk.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Als je iets echt wil horen op Kink, is dat zeker zo. Als je gewoon radio wil horen en een FM radio ter beschikking hebt, is het voor Kink natuurlijk fijn als dat in het keuzepalet zit.GerjanCluistra schreef: ↑25 okt 2023 16:20 Daar zit wel iets van in. Als je KINK wil horen, dan zoek je daarvoor echt wel een manier. Daarvoor heb je de FM niet nodig.
Rock 'n roll is better than music!
-
De best beluisterde webstations zijn toch echt de zenders die muziek draaien die je in de ether niet of nauwelijks hoort. De FM kan een reden zijn om KINK te leren kennen, dat geloof ik ook wel. Maar als je de muziek van KINK fantastisch vind, dan ken je dat radiostation wel (evenals andere alternatieve webstations).waterveenmos schreef: ↑25 okt 2023 17:17Met die redenatie zou geen enkele zender op FM hoeven te zitten. Besef ook dat er genoeg mensen zijn die niet eens weten dat de zender bestaat, en de zender wel leren kennen als ze deze op FM vinden.GerjanCluistra schreef: ↑25 okt 2023 16:20Daar zit wel iets van in. Als je KINK wil horen, dan zoek je daarvoor echt wel een manier. Daarvoor heb je de FM niet nodig.Pot schreef: ↑25 okt 2023 11:15
Ik denk juist dat de luistertijd gaat dalen. Juist zenders als KINK en Radio 5 (beiden zonder FM) deden het opvallend goed in de oude meetmethode. Als je op de FM komt zullen er vooral luisteraars bijkomen die korter luisteren, waardoor de gemiddelde luistertijd gaat dalen. Vaak compenseer je dat weer met het absolute bereik aan luisteraars. Echter denk ik dat KINK juist al redelijk aan de maximale bereik zit die ze kunnen halen, gezien het toch wat lastige format voor doorsnee luisteraars. Dus wat het gaat opleveren vraag ik me af. Het zou wel een aanwinst zou zijn voor de FM-band.
Maar echt goed draaiende classic webstation, ik betwijfel het of die er zijn.
-
Klopt, zeker. Het geeft wel wat afwisseling.Oortjes schreef: ↑25 okt 2023 18:17Als je iets echt wil horen op Kink, is dat zeker zo. Als je gewoon radio wil horen en een FM radio ter beschikking hebt, is het voor Kink natuurlijk fijn als dat in het keuzepalet zit.GerjanCluistra schreef: ↑25 okt 2023 16:20 Daar zit wel iets van in. Als je KINK wil horen, dan zoek je daarvoor echt wel een manier. Daarvoor heb je de FM niet nodig.
Zijn natuurlijk ook zat momenten te bedenken dat je geen van die alternatieven tot je beschikking hebt of dat het je niet zoveel uit maakt dat je wil investeren in alternatieven.
Mensen op de bouw bijvoorbeeld die nog een FM radio gebruiken tijdens het klussen maar niet zo geïnteresseerd zijn in muziek dat ze daar een nieuwe radio voor willen aanschaffen maar misschien als ze eens naar KINK konden luisteren dat verkozen boven andere zenders.
Denk dat wij hier als op zijn minst geïnteresseerden wel ons best willen doen om een leuke zender te kunnen luisteren maar voor veel Nederlanders is het ook een keuze wat maar net voor handen is.
Mensen op de bouw bijvoorbeeld die nog een FM radio gebruiken tijdens het klussen maar niet zo geïnteresseerd zijn in muziek dat ze daar een nieuwe radio voor willen aanschaffen maar misschien als ze eens naar KINK konden luisteren dat verkozen boven andere zenders.
Denk dat wij hier als op zijn minst geïnteresseerden wel ons best willen doen om een leuke zender te kunnen luisteren maar voor veel Nederlanders is het ook een keuze wat maar net voor handen is.
Heel veel auto's hebben ook geen DAB+ nog op het moment en ik ben er zelf één van. Ik luister graag naar KINK maar voor korte stukjes, of gewoon al het 'gedoe' wat ik moet doen om dan naar KINK te luisteren vind ik teveel moeite. Je auto springt heel snel gemakkelijk op de FM en switchen van zender is lekker simpel.
Ik heb Apple Carplay in de auto maar tóch vind ik het nog teveel gedoe. Telefoon aan dat kabeltje pluggen, TuneIn of een andere app opzoeken, KINK aanklikken... en vaak blijft de boel weer hangen en gezeur. Dat heb je met FM niet. Het werkt meteen.
Als liefhebbers daar al moeite mee hebben, dan zeker een doorsnee luisteraar.
En ik denk dat er ook heel veel mensen zijn die niet eens weten dat de zender (weer) bestaat.
Ik heb Apple Carplay in de auto maar tóch vind ik het nog teveel gedoe. Telefoon aan dat kabeltje pluggen, TuneIn of een andere app opzoeken, KINK aanklikken... en vaak blijft de boel weer hangen en gezeur. Dat heb je met FM niet. Het werkt meteen.
En ik denk dat er ook heel veel mensen zijn die niet eens weten dat de zender (weer) bestaat.
-
De bouw is een slecht voorbeeld, daar worden veel bouwradio’s met DAB+ gebruikt. Althans, hier in het midden van het land. In werkplaatsen en fabrieken is dat wel anders, daar lopen veel mensen met gehoorbescherming met een FM radio op hun knar.petoi schreef: ↑26 okt 2023 21:44 Zijn natuurlijk ook zat momenten te bedenken dat je geen van die alternatieven tot je beschikking hebt of dat het je niet zoveel uit maakt dat je wil investeren in alternatieven.
-
Dat zal persoonlijk zijn. Ik luister eigenlijk altijd via mijn iPhone naar de radio. Ook als ik via FM kan luisterenrodie schreef: ↑27 okt 2023 02:04 Heel veel auto's hebben ook geen DAB+ nog op het moment en ik ben er zelf één van. Ik luister graag naar KINK maar voor korte stukjes, of gewoon al het 'gedoe' wat ik moet doen om dan naar KINK te luisteren vind ik teveel moeite. Je auto springt heel snel gemakkelijk op de FM en switchen van zender is lekker simpel.
Maar jij en ik zijn radioliefhebbers, ik denk dat dit bij ons gemakkelijker gaat dan een doorsnee luisteraar.GerjanCluistra schreef: ↑27 okt 2023 12:27Dat zal persoonlijk zijn. Ik luister eigenlijk altijd via mijn iPhone naar de radio. Ook als ik via FM kan luisterenrodie schreef: ↑27 okt 2023 02:04 Heel veel auto's hebben ook geen DAB+ nog op het moment en ik ben er zelf één van. Ik luister graag naar KINK maar voor korte stukjes, of gewoon al het 'gedoe' wat ik moet doen om dan naar KINK te luisteren vind ik teveel moeite. Je auto springt heel snel gemakkelijk op de FM en switchen van zender is lekker simpel.
Nu zijn KINK liefhebbers enorme liefhebbers van muziek, dus wellicht doen die dat ook wat sneller.
Maar op FM bereik je ook een grote groep die dat niet doen, gegarandeerd.