Veranderingen Kink
Moderator: admin6
Re: Veranderingen Kink
Ik heb het vanmiddag een half uurtje geprobeerd op Kink. Voor 13 uur een kwartiertje Eric Corton, klonk niet meer zo energiek als bij 3 voor 12 op 3FM. Draaide wel enorme bagger. Na 13 uur iemand die zich Stefan noemde. Ik werd niet vrolijk van de muziek. Het is inderdaad alleen gitaar. Dat verstaan ze op Kink onder alternative rockradio. Heel beperkt dus. Dan moet je niet raar staan te kijken al je ook een heel beperkt publiek krijgt.
Dit station gaat nooit hoge cijfers scoren met deze muziek. In Amerika kun je van dit format leven, want een heel groot land. In Nederland lukt dit niet.
Dit station gaat nooit hoge cijfers scoren met deze muziek. In Amerika kun je van dit format leven, want een heel groot land. In Nederland lukt dit niet.
Ik ben dol op gitaarmuziek en luister daarom graag naar Kink. Er mag van mij wel wat meer variatie in de muziek, sommige nummers hoor je heel vaak en veel nummers die bij Kink zouden kunnen passen in het format hoor je helemaal niet.jessica schreef: 19 mar 2024 01:52 Ik heb het vanmiddag een half uurtje geprobeerd op Kink. Voor 13 uur een kwartiertje Eric Corton, klonk niet meer zo energiek als bij 3 voor 12 op 3FM. Draaide wel enorme bagger. Na 13 uur iemand die zich Stefan noemde. Ik werd niet vrolijk van de muziek. Het is inderdaad alleen gitaar. Dat verstaan ze op Kink onder alternative rockradio. Heel beperkt dus. Dan moet je niet raar staan te kijken al je ook een heel beperkt publiek krijgt.
Pinguin radio. Het beste alternatief
-
En die ook gewoon Stefan héét, Stefan Koren om precies te zijn. Op kink.nl staat gewoon de programmering, en die jongen staat daar al sinds jaar en dag in. Doe nu niet alsof er een of andere nieuwe ongetalenteerde nono zit die net komt kijken.
Helaas wel, het is ontzettende narrow casting momenteel. En zelfs bij sommige typische "Kink-artiesten" is de breedte tot ongeveer 5 nummers vernauwd. Het kan zoveel spannender. Zie wat Willy of Pinguin Radio doen en zet het hier tegen af, duidelijk anders.Robert C schreef: 19 mar 2024 09:21 Ik ben dol op gitaarmuziek en luister daarom graag naar Kink. Er mag van mij wel wat meer variatie in de muziek, sommige nummers hoor je heel vaak en veel nummers die bij Kink zouden kunnen passen in het format hoor je helemaal niet.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Enorme bagger zelfs… het kan maar duidelijk zijn. Dan vraag ik me wel af wat je überhaupt bij een Alternative rock station doet? Daar draaien ze namelijk veelal ehm… Alternative rock. Muziek met gitaren enzo…jessica schreef: 19 mar 2024 01:52 Ik heb het vanmiddag een half uurtje geprobeerd op Kink. Voor 13 uur een kwartiertje Eric Corton, klonk niet meer zo energiek als bij 3 voor 12 op 3FM. Draaide wel enorme bagger. Na 13 uur iemand die zich Stefan noemde. Ik werd niet vrolijk van de muziek. Het is inderdaad alleen gitaar. Dat verstaan ze op Kink onder alternative rockradio. Heel beperkt dus. Dan moet je niet raar staan te kijken al je ook een heel beperkt publiek krijgt.
Los daarvan ben ik juist gek op muziek met gitaren en stem ik juist daarom af op KINK. Als ik Dance of Pop wil horen dan weet ik dat ik niet echt bij een rock station moet zijn. Er mag wel wat meer afwisseling in de nummers komen vind ik zelf. Maar zo blijft er altijd wel wat te wensen. Willy en Pinquin ook wel geluisterd maar vind ik beiden minder als KINK, maar dat is uiteraard persoonlijke smaak.
Het is je gegund hoor een alternative rock station. Maar hiervoor stond Kink bekend als alternative. Ik vind alternative wel iets breder dan rock.dasco1973 schreef: 23 mar 2024 15:41 Dan vraag ik me wel af wat je überhaupt bij een Alternative rock station doet? Daar draaien ze namelijk veelal ehm… Alternative rock. Muziek met gitaren enzo…
Los daarvan ben ik juist gek op muziek met gitaren en stem ik juist daarom af op KINK. Als ik Dance of Pop wil horen dan weet ik dat ik niet echt bij een rock station moet zijn. Er mag wel wat meer afwisseling in de nummers komen vind ik zelf. Maar zo blijft er altijd wel wat te wensen. Willy en Pinquin ook wel geluisterd maar vind ik beiden minder als KINK, maar dat is uiteraard persoonlijke smaak.
Maar goed als je alleen van rock houdt en gitaren zit je bij Kink wel goed.
Persoonlijk hou ik van meer variatie. De hele nauwe segmentering van Kink maakt ook dat ze nooit hoge luistercijfers zullen halen. Ik vermoed dat ze nooit boven de 1% gaan komen. Een klein spectrum van de muziek voor een klein publiek blijft het.
-
Alternatief is breder dan alleen rock/indie. Het is electro(nica), dance en zelfs hiphop. Bij KINK hoor je enkel rock/indie met daarbij heel veel classics die niet zouden misstaan op andere mainstream zenders zoals Arrow of Veronica. Daar ga je het gewoon niet mee redden in the end. Het is heel narrow in de rock/indie stijlen.
Dat kan zo zijn maar de slogan van KINK luidt Alternative Rock Radio. Dus waarom zou je de muziekstijlen die je opnoemt daar moeten/mogen verwachten? Hebben stuk voor stuk niets met rock te maken. Voelt voor mij een beetje als QMusic bekritiseren omdat ze geen Jazz draaien. Mbt de gedraaide classics kan ik daar deels wel in mee gaan. Van mij zouden binnen gekozen nummers ook wel wat meer variatie mogen zijn. Ik vraag me echter wel af of dat ze heel veel meer luisteraars op gaat leveren. Luisteren naar het veel genoemde en geroemde Pinquin radio dan zo veel meer mensen?Vanjeafisharder schreef: 23 mar 2024 22:05 Alternatief is breder dan alleen rock/indie. Het is electro(nica), dance en zelfs hiphop. Bij KINK hoor je enkel rock/indie met daarbij heel veel classics die niet zouden misstaan op andere mainstream zenders zoals Arrow of Veronica. Daar ga je het gewoon niet mee redden in the end. Het is heel narrow in de rock/indie stijlen.
-
Wat een defensieve reactie, ik stoor me hier erg aan. Waarom op zo’n boze toon? Kritiek op Kink wordt altijd zo serieus en hoog opgenomen. Alsof je een familielid beledigt.waterveenmos schreef: 19 mar 2024 11:35 En die ook gewoon Stefan héét, Stefan Koren om precies te zijn. Op kink.nl staat gewoon de programmering, en die jongen staat daar al sinds jaar en dag in. Doe nu niet alsof er een of andere nieuwe ongetalenteerde nono zit die net komt kijken.
Dit was tot sinds kort anders. Slogan 'No Alternative' (Vond ik ook een negatieve slogan trouwens ik had het altijd "The alternative" genoemd. Heeft een wat positievere uitstraling)dasco1973 schreef: 24 mar 2024 11:16 Dat kan zo zijn maar de slogan van KINK luidt Alternative Rock Radio. Dus waarom zou je de muziekstijlen die je opnoemt daar moeten/mogen verwachten?
Daarmee leken ze zich op een wat breder spectrum van alternative te richten.
Sinds de FM zenders erbij gekomen zijn echt duidelijk alleen rock. Nog smaller dus.
Daar ga je zo het zal @Vanjeafisharder al schrijft het niet mee redden
-
Door inderdaad de pay-off 'Alternative Rock Radio toe te voegen bij de naam versmal je dus gelijk al. 'No Alternative' was alles omvattend en een veel betere naam m.i. want dan kon je muzikaal nog wel eens wat zijpaden van de rock/indie bewandelen. Dat wordt nu nagenoeg niet gedaan.
Dat is helaas mijn ervaring inmiddels ook. Er hoeft echt geen Ambient-Industrial gedraaid te worden maar het enorm versmallen van de playlist en de focus op vooral oudere, bewezen muziek maakt de zender voor mij persoonlijk al veel minder aantrekkelijk. Jammer.Vanjeafisharder schreef: 23 mar 2024 22:05 Alternatief is breder dan alleen rock/indie. Het is electro(nica), dance en zelfs hiphop. Bij KINK hoor je enkel rock/indie met daarbij heel veel classics die niet zouden misstaan op andere mainstream zenders zoals Arrow of Veronica. Daar ga je het gewoon niet mee redden in the end. Het is heel narrow in de rock/indie stijlen.
Wellicht, met de ouder wordende FM luisteraar is dit commercieel dan wel weer een goede keuze, er moet immers brood op de plank.
Krities AVRO-lid. En wel hierom: https://www.youtube.com/watch?v=97wWDMxVQSg
-
Helemaal niet defensief, maar puur omdat Jessica zo denigrerend over Stefan sprak. Iedereen die z'n huiswerk heeft gedaan weet dat die jongen daar al sinds jaar en dag zit. Ik heb zelf ook best kritiek op dit KINK, lees gerust eens wat terug.repelsteel schreef: 24 mar 2024 11:46Wat een defensieve reactie, ik stoor me hier erg aan. Waarom op zo’n boze toon? Kritiek op Kink wordt altijd zo serieus en hoog opgenomen. Alsof je een familielid beledigt.waterveenmos schreef: 19 mar 2024 11:35 En die ook gewoon Stefan héét, Stefan Koren om precies te zijn. Op kink.nl staat gewoon de programmering, en die jongen staat daar al sinds jaar en dag in. Doe nu niet alsof er een of andere nieuwe ongetalenteerde nono zit die net komt kijken.
Ik denk het niet, ik verwacht zelfs dat Pinguin Radio minder luisteraars heeft. Maar ze maken ook veel minder kosten. Maar goed, het is interessant om dat eens te onderzoeken, aangezien internetstations natuurlijk niet in de standaardmeting meedoen. Heeft iemand betrouwbare cijfers hierover?dasco1973 schreef: 24 mar 2024 11:16 Van mij zouden binnen gekozen nummers ook wel wat meer variatie mogen zijn. Ik vraag me echter wel af of dat ze heel veel meer luisteraars op gaat leveren. Luisteren naar het veel genoemde en geroemde Pinquin radio dan zo veel meer mensen?
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Wellicht op basis van de naam kan je dan inderdaad een wat breder spectrum aanboren qua genres. Maar volgens mij heeft KINK vanaf de herstart een beetje de huidige rock georiënteerde playlist gedraaid. Vandaar ook dat ze de naam veranderd hebben denk ik.jessica schreef: 24 mar 2024 13:11Dit was tot sinds kort anders. Slogan 'No Alternative' (Vond ik ook een negatieve slogan trouwens ik had het altijd "The alternative" genoemd. Heeft een wat positievere uitstraling)dasco1973 schreef: 24 mar 2024 11:16 Dat kan zo zijn maar de slogan van KINK luidt Alternative Rock Radio. Dus waarom zou je de muziekstijlen die je opnoemt daar moeten/mogen verwachten?
Daarmee leken ze zich op een wat breder spectrum van alternative te richten.
Sinds de FM zenders erbij gekomen zijn echt duidelijk alleen rock. Nog smaller dus.
Daar ga je zo het zal @Vanjeafisharder al schrijft het niet mee redden
-
Interessant artikel kink vind als Talpa de rechtszaak wint van dat je meer dan 3 frequenties mag hebben de veiling opnieuw moet eigen belang natuurlijk https://nos.nl/artikel/2515094-na-gevec ... luisteraar
Ja maar Jan weet ook al wel dat er een kleine kans dat ze dan wel winnen. Ik bedoel de spelers met diepere zakken kunnen dan meer frequenties kopen. Denk dat Talpa dan wel de frequentie van Radio4All pakt en misschien dat Talpa en DPG weer een frequentie ruilen maar enige andere wisseling zal er dan wel niet inzitten.Vliegendereporter schreef: 01 apr 2024 19:42 Interessant artikel kink vind als Talpa de rechtszaak wint van dat je meer dan 3 frequenties mag hebben de veiling opnieuw moet eigen belang natuurlijk https://nos.nl/artikel/2515094-na-gevec ... luisteraar
Overigens zal Radio4All dan wel weer een rechtszaak aanspannen en dan zijn we nog wel even bezig.